Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Extrem Pervers... Was: Maximum Perversum: Sportster 883 Hugger Bolt-On Proggis

Aloittaja ss, 18 elokuu 12, 11:42:20

« edellinen - seuraava »

Make

Lainaus käyttäjältä: jsr85 - 24 helmikuu 13, 09:01:13
Lainaus käyttäjältä: ss - 23 helmikuu 13, 11:49:02
Lainaus käyttäjältä: jsr85 - 22 helmikuu 13, 19:22:10
Eikö se ole koneistamon homma hoitaa tuo kuntoon jos ne sen mokasikin, uusi levy siis.

No tuohan se olisi optimitilanne, mutta reaalimaailmassa on tyytyminen vain siihen että palvelusta ei joutunut maksamaan mitään. Vahinkoja sattuu... 2 kelluvaa levyä maksais 400e, siinä menis päivän josko toisenkin tuotto (navan sais varmaan pikkasen halvemmalla).

Tämän takia ne maksaa vakuutuksia.

Sent from my Nexus S using Tapatalk 2

Mä ummarta soomi varmaan hoono. Meile työn tekija ja veron maksaja ilmaine huva asia. Ruma ei sillon haitta niin palio  ;D
Koneistamollekin tää on halvempi vaihtoehto.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

ss

#76
Lainaus käyttäjältä: Make - 24 helmikuu 13, 10:12:16
Lainaus käyttäjältä: jsr85 - 24 helmikuu 13, 09:01:13
Lainaus käyttäjältä: ss - 23 helmikuu 13, 11:49:02
Lainaus käyttäjältä: jsr85 - 22 helmikuu 13, 19:22:10
Eikö se ole koneistamon homma hoitaa tuo kuntoon jos ne sen mokasikin, uusi levy siis.

No tuohan se olisi optimitilanne, mutta reaalimaailmassa on tyytyminen vain siihen että palvelusta ei joutunut maksamaan mitään. Vahinkoja sattuu... 2 kelluvaa levyä maksais 400e, siinä menis päivän josko toisenkin tuotto (navan sais varmaan pikkasen halvemmalla).

Tämän takia ne maksaa vakuutuksia.

Sent from my Nexus S using Tapatalk 2

Mä ummarta soomi varmaan hoono. Meile työn tekija ja veron maksaja ilmaine huva asia. Ruma ei sillon haitta niin palio  ;D
Koneistamollekin tää on halvempi vaihtoehto.

No niinkö kaikki varmaan jo arvasikin, koneistajakin oli tutuntuttu, joten en viitsi alkaa vääntämään asiasta sen enempää... Koitan hoitaa homman tyydyttävään kuntoon pienimmän tuskan kautta koska kyse on kuitenkin vaan kosmeettisesta haitasta.

ss

#77
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 24 helmikuu 13, 00:18:55
Mitä jos tekisit siihen levyn ja navan väliin ihan ohuesta alumiinipellistä peitelevyn jossa on vain yksi satsi reikiä? Niin ohuesta että sillä ei ole merkitystä levyn kohdistuksen kannalta (millikin varmaan on riittävän ohutta) - se ei näkyisi sieltä levyn alta mutta peittäisi ylimääräiset reiät.

Tätä voisi harkita. Toimiskohan tällainen:
http://www.ebay.com/itm/SPECIAL-Pre-2000-FRONT-WHEEL-HARLEY-DISC-BRAKE-ROTOR-SPACER-w-SPEEDOMETER-NOTCH-/130840963306?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item1e76baa8ea&vxp=mtr

Koitan ensin katsoa löytyiskö tallista mitään valmista tulppamateriaalia, tiedän etten kuukauden päästä edes huomaa noita ylimääräisiä reikiä.

Hemuli

Mulla on tollasia peltilätkiä tuolla jossain laatikossa pari kappaletta jos haluat kokeilla. Ne vaan on terästä joten saattaa pientä sävyeroa olla havaittavissa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ss

#79
Pitää testata peitelevyn maksimipaksuutta rikoilla kun saan keulan kasaan... Sekin on edelleen vaiheessa kun viikot menee vielä hetken reppuhommissa ja viikonloppuna tunnit tuntuu vaan hukkuvan jonnekin. Oikea teleskooppi on kyllä irti ja öljyt valumassa, mutta pitää varmaan viedä se jonnekin alaputken ja stefojen vaihtoon kun ei ole aiemmin tullut moista harjoteltua ja tuntuu alottaminen olevan niin pirun hankalaa  ???

Hemuli

No se nyt on ongelmista pienin - ensiksi avaat sieltä teleskoopin pohjasta kuusiokoloruuvin (kannattaa tehdä ennen kuin otat jouset pois), sitten napautat sen kromikupin alaputken yläpäästä pois ja heität lähintä vesilintua sillä - niistä kun ei ole muuhun kuin keräämään paskaa stefojen syötäväksi. Sitten kampeat kupin alta löytyvän pölysuojan pois vaikka painamalla puukonterän sen ja alaputken väliin. Pölysuojan alta löytyy lukkorengas joka lähtee kevyesti vaikka pienellä ruuvarilla vääntämällä. Tämän jälkeen pistät keulaputken yläputkestaan ruustukkiin, tartut kaksin käsin alaputkesta ja kiskaiset pari kertaa tunteella. Yläputki lähtee stefoineen ja laakereineen irti. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ss

#81
Ameriikasta matkannut jarrulevy numero 2 laskeutui lähipostiin, joten teki mieli ratkaista napaongelma vaikkei keula vielä olekaan kasassa... Nippelit.comista löytyi lukitusruuvin nimellä kuusiokololla varustettua kierretankoa koossa 5/16"-18x7/8", joten tilasin sitten 5 kipaletta sellaisia. Ruuvit jäivät vähän lyhyiksi, sulloin reikien pohjalle gummista fylliä että sain korkeuden oikeaksi ja liimasin kiinni locktitellä.



Jarrulevyn reuna tulee juuri inasen tuohon ruuvin päälle, joten eivät pääse itsellään peruuttamaan. Jos joku joskus aiheesta utelee, väitän että olen hakenut ratkaisulla samaa lookkia kuin revtechin "riveted"-sarjan kromikikkareissa  ::)

ss

#82
Vihdoin ja viimein jarruprojektin maali alkaa näkymään:


Jarrupalat pitää vielä vaihtaa ja myös pestä nuo jarrut kunnolla, pinttynyttä pölyä ja paskaa tuntuu riittävän. Ja sitten voikin lykätä letkut kiinni ja nesteet sisään ja toivoa että jarrut myös toimii...

Näin sitä saa yksinkertaisenkin proggiksen riittämään kun arpoo tarpeeksi kauan mitä osia käyttää, tilaa nekin ulkomailta, ei omista työstövälineitä ja käy vielä viikot lentokoneella duunissa.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: ss - 06 maaliskuu 13, 09:40:44...Piti tänään hakea stormilta pehmeät palat mutta heitin computer says no, joten pitää koittaa saada jostain moiset hommattua viikonlopuksi...

On muuten pirun vaikea löytää mistään orgaanisia paloja, joka paikka on täynnä sintteripaloja mutta en enää toiste sellaisia levynsyöjiä omaan pyörääni laita. Oman sporttiprojektin Tokico-satuloihin ostin palat brittien ebaysta mutta jälkikäteen huomasin että vielä halvemmalla ne olis saanut suoraan EBC:ltä - http://www.ebcbrakeshop.co.uk

Eli jos ei oo kiire päästä heti maanantaina ajamaan niin tuolta ne saa helposti kotiovelle tuotuna.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ss

#84
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 06 maaliskuu 13, 10:15:46
Lainaus käyttäjältä: ss - 06 maaliskuu 13, 09:40:44...Piti tänään hakea stormilta pehmeät palat mutta heitin computer says no, joten pitää koittaa saada jostain moiset hommattua viikonlopuksi...

On muuten pirun vaikea löytää mistään orgaanisia paloja, joka paikka on täynnä sintteripaloja mutta en enää toiste sellaisia levynsyöjiä omaan pyörääni laita. Oman sporttiprojektin Tokico-satuloihin ostin palat brittien ebaysta mutta jälkikäteen huomasin että vielä halvemmalla ne olis saanut suoraan EBC:ltä - http://www.ebcbrakeshop.co.uk

Eli jos ei oo kiire päästä heti maanantaina ajamaan niin tuolta ne saa helposti kotiovelle tuotuna.

Editoin juuri postausta kun poistin maininnan viikonlopusta  :) Soitin stormille, lupasivat toimittaa ensi viikolla, heillä oli mielestäni kilpailukykyinen hinta paloille. (En tosin löytänyt FA94-koodilla paloja tuolta EBC:n kaupasta.)

Noissa mun levyn ohjeissa mainitaan myös erikseen  että käytettävä pehmeitä paloja ja päätin tällä kertaa uskoa ohjeita, oli sen verta kalliit levyt vaikka kotimaan hintaan verrattuna halvalla sainkin.

jsr85

Ajattelin kirjoittaa ku sul oli "ongelmaa" supertrappin asettumisen kans. Just omani asensin ja eka asennuksen jälkeen jäi samalla tavalla ku sulla sivulle sojottaan tuo vaimennin, löysäsin pakokäyrät ja kädellä väännätin konetta kohti niitä kiristyksen yhteydessä ja vaimennin asettuikin alkuperäiseen kiinnikkeeseen.



Sent from my Nexus S using Tapatalk 2

ss

Lainaus käyttäjältä: jsr85 - 02 huhtikuu 13, 12:52:30
Ajattelin kirjoittaa ku sul oli "ongelmaa" supertrappin asettumisen kans. Just omani asensin ja eka asennuksen jälkeen jäi samalla tavalla ku sulla sivulle sojottaan tuo vaimennin, löysäsin pakokäyrät ja kädellä väännätin konetta kohti niitä kiristyksen yhteydessä ja vaimennin asettuikin alkuperäiseen kiinnikkeeseen.

Mulla kollektori melkein lepää putkenkannakkeen etupäätä vasten eli käyriä ei saa yhtään lähemmäksi konetta. Kokeilin kyllä mielestäni mahdolliset asennot käyrät, vaimennin ja kiinnike löysällä niin että pääsivät hakemaan paikkaansa, mutta ei vaan osunut si kuitenkaan. Pitää katsoa uusiksi jos joskus tulee tarve ottaa trappi irti, tosin voi olla että se irtoaa vasta sit kun tilalle laitetaan jotain muuta...

ss

Hitusen swedish styleä perverssille eli parhautta mappi ö:stä... Parin viikon takaisen dagen efterin aivopieru rantautui viikolla kotisatamaan.

ss

#88
Vapaapäivän kunniaksi kusti polkaisi oven taakse heti aamusta ja toimitti ameriikan paketin perille... Tilasin Speed Merchantilta esijännityksensäätökikkareet kun säätäminen holkeilla alkoi tuntumaan työltä ja lyhyen jouston vuoksi haluan vielä tehdä lopulliset säädöt ajossa.

No eipä siinä muuta kuin heti aamutuimaan reinot jalkaan ja talliin laittamaan kikkareet paikoilleen. Hommasta ei lauluja kirjoitella, SM:n korkeissa kantakin on mukavasti pienempää kaliiberia kuin orgiksissa niin löytyi normivalikoimasta hylsy jolla korkit sai vaivatta paikoilleen. Laitoin alustavasti painauman kuskin kanssa 24-25 milliin eli melko tarkkaan 1/4 kokonaisjoustosta.

Nyt perverssissäkin on rippunen erotiikkaa, olen aina tykännyt nöpöttävistä nänneistä.

Vielä poseerauskuva:

ss

Suoritin eilen ajokunnon testauksen, työnsin mopon pihaan, avasin hanan, ryyppy päälle ja starttia... Pari klikkausta ja sitten mitään. Pyörä takaisin sisään, akkulaturi kiinni ja muutaman tunnin kuluttua taas kokeilemaan, tällä kertaa jo melkein pyörähti, mutta siinä se sitten olikin. Mittari näytti varausta 11,8v ja kun laturi oli muutaman tunnin jälkeen mielestään hommansa tehnyt, löytyi 12,3v. Onneksi sattui olemaan tallin ylisillä yksi hapottamaton Yuasan YTX20HL-BS, laitoin liemet sisään ja latasin yön yli. Aamulla varausta 13,3v ja akku kiinni pervertikkoon, pärähti käyntiin toisella sahauksella eli ilmeisesti nyt ollaan valmiita kesää varten.

Kypsynyt akku oli H-D:n merkillä ja tsekkasin aamulla sitä vähän tarkemmin... Pohjasta löytyi leima 12/99  :o Eihän tuo varmaan ole ollut hapoissa viime vuosituhannelta asti, mutta luultavasti hyvän aikaa kuitenkin, ruuveihin kertyneen paskan määrästä päätellen. Toinen hieno juttu oli navat, ne ulottuivat akun reunaan eli johdot sai kiinni ilman holkkeja. Jos Yuasa  laukeaa alta 5 vuoden, seuraava akku taitaa tulla H-D:n merkillä vaikka se melko lailla kalliimpi onkin.