Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Extrem Pervers... Was: Maximum Perversum: Sportster 883 Hugger Bolt-On Proggis

Aloittaja ss, 18 elokuu 12, 11:42:20

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: ss - 27 lokakuu 12, 08:14:56
Kuvia katselemalla olisin olettanut huggerin ja super gliden keulan pituuseron olevan luokkaa 2"...
Niinhän se onkin, periaatteessa. Ei kai tehtaalt ihan tasatuumina, mut kuitenkin.
Lainaus käyttäjältä: ss - 27 lokakuu 12, 08:14:56
'95-'97 FXD:n vakiokeulan/yläputkien pituus ei ole tiedossa, mutta 87 senttiä näyttää kovasti korkealta.
Sen pitäisi olla muihin superglideihin +2".

21 3/8" Hugger, Sportster Low
23 3/8" Stock 39mm  (except Sport Edition, Convertible, FXRT and 92-03 Hugger Models)
25 3/8" FXRS Sport Edition, FXRS Convertible, FXRT and most 95-97 Dyna

Tollasilleen ne ainakin myy tarvikeyläputkia noihin.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

ss

No katos pirua, itse en onnistunut löytämään tuota tietoa, eli lienevät orgiskamaa... Siitähän se ero sit tulee, +2" yläputkiin ja huggerin dampperit laskee -2". Pitääpä kattella millasia madallussettejä olis tarjolla, en tiä jaksaako alkaa purkamaan kumpaakin keulaa ja vaihtelemaan osia.

Vähän kiihottais pulverimaalauttaa alaputket mustiksi... Mut sit kyllä pitäis mustata myös t-kappaleet, joten taitaa jäädä.

ss

Vähän ollut hiljasta kun ei ole huvittanut mikään ja alaputkien kiillotuksestakin jäi käteen veriset sormenpäät sekä orastava ajatus pulverimaalata putket mustiksi... Persekin on auki kuin se horsman kukka, viimeset rahat meni kun Louiksen Detlevi lähetti postuumisti alekupongin kauppaansa ja pakkohan se oli lunastaa. Siinä on nyt 390 euron edestä LSL:n alumiinia:


Tohon vielä tapit + saranat ja vot, taas meni satanen.

Kiwi

Kilohinta on kohillaan, mutta kun tää on nii kivaa ;D

Hemuli

Pulttaantuuko noi jotenkin suoraan Sporttiin vai pitääkö tohon tehdä vielä jotkut kiinnityslevyt? Ihan heti en tunnista tuttua pulttijakoa...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ss

Varmaankin ihmettelet vaihdepuolen kiinnitystä... Se on halvan hinnan lisäksi se toinen syy, miksi halusin LSL:n kikkareet. Vaihdepuolen jalkatapin kiinnike eli kuvassa tuo massiivinen käikäle oikella ylhäällä tulee kiinni runkoon koneen takakiinnikkeen pulteilla eli ei enskakopan poskeen niinkuin useimmissa muissa ratkaisuissa.

En löytänyt sähköistä kuvaa oikeasta kulmasta, mutta tästä kuvasta ja kappaleen muodosta voinee päätellä miten se on kiinni:


Kuvaraporttia seuraa kun pääsen asennusvaiheeseen saakka, joskus sitten kun saranat ja tapit on kotiutuneet.

ss

Hitaasti etenee, kovin hitaasti. Vieläkään ei ole löytynyt vaihdepuolelle saranaa vaikka ohjeen mukaan sen piti olla vakiovaruste, odottelen lsl:n vastausta reklamaatioon. Duunitkin muutti vaihteeksi Norjaan niin ei viikolla pysty tekemään mitään eikä viikonloppuisinkaan tahdo aina huvittaa.

Aloittelin asennuksen jarrupuolen palikoilla, se istui melko hienosti... Mitä nyt vähän joutu miljoonalaatikosta taas kaivamaan shimmejä tukiraudan taakse ja jarrusylinterin käyttötangon kierre ei sitten ollutkaan oikea joten en voinut käyttää hienoa uniballia vaan pistin tuolla orgistangolla.



Jarruputken taivuttelussa on taas tota käsityöläisotetta, mutten viitsinyt panostaa kun se odottaa vain että saan aikaiseksi nipoa teräspunosletkun paikoilleen.

ss

Maailmanlopun kunniaksi hieman ruuvausta... Vuorossa vaihdepuolen jalkatappi, joka menikin paikoilleen ilman suurempaa ihmettelyä.



Nyt perän ollessa illmassa takahaarukka on aikasta lähellä tota kannaketta, pisempien iskareiden kanssa voi olla hiinä ja hiinä. Vaihdepetaalia en asentanut, ajattelin että jos proggis on maximum perversum niin jotain perverssiä pitää jättää elikäs vaihtaminen tullaan hoitamaan käänteisellä kaaviolla.

ss

#68
Kusti toimitti chainsiklen vaihdevipusen ja pienen dremelöinnin sun muun säätelyn jälkeen rearsettien asennus on valmis:


Reverse pattern voi olla veikeä poljettava alkuun, mutta pientähän tämä taitaa olla johonkin jalkakytkin/käsivaihde-komboon verrattuna.

Josko seuraavaksi arpoisi keulan/etujarrujen kohtalon, osia on jo aika lailla mutta vielä jotain pientä tarvitaan, ainakin kelluvaa levyä, jarruletkuja sekä paloja. Toisaalta ensi kesän varmaan pärjäis yhdelläkin jarrulla, kiirekös tässä...

ss

#69
Projekti on edennyt lähinnä haaveissa, tällä hetkellä vaikuttaisi että silmä ei sittenkään siedä tota pallopersetankkia, on se vaan helevatan ruma. Kauppaa on tehty vanhasta kingistä tehdasmaalissa, mutta samalla on tullut silmäiltyä egaytä ja myyntipalstoja josko löytyisi vielä tärinävaimennettu musta pikkutankki orgismaalissa että voisi mallata molempia... Tuntuvat olevan nykyään kovasti harvassa ja siistikuntoiset hyvin hinnoiteltuja, mutta eilen löytyi jackpot germaani-hermannin varastosta:


Musta pikkutankki '96 sportsterista, jossa hana vasemmalla eli menee ihan suoraan paikalleen, ei tarvi edes bensaletkua uusia. Myyjän mukaan pitäis olla priimaa, jotain skraaduahan tossa näyttäis olevan mut pitää toivoo ettei maaliin asti. Ja tietty ettei tankissa ole muita ylläreitä...

Vielä kun löydän toisen jarrulevyn niin sitten on palikat kasassa ja pitäis kai alkaa oikeasti tekemään jotain projektin edistämiseksi. (Jos jollakin on myydä uusi tai uutta vastaava H-D:n omaa tuotantoa oleva "chrome floating rotor" osanumerolla 44101-95A niin tähän suuntaan voipi tarjoilla.)

ss

#70
Sitä saa mitä tilaa... Ja joskus vähän ekstraakin. En viitsinyt alkaa porailemaan napaan käsivaralta reikiä oikeanpuoleiselle jarrulevylle, joten vanne lähti koneistajalle. No, kaikki meni hienosti mutta kierretappi leipaisi kiinni viimeisen reiän kohdalla ja kierre paskaksi. Päätettiin että vedetään toinen setti reikiä ja nehän onnistuivatkin tietenniin mallikkaasti. Eipä tullut vaan huomioitua että noissa mun uusissa jarrulevyissä onkin koristereiät juurikin sopivasti ja eikös nuo navan ekstrareiät jää fantsusti näkyviin.



Oliskohan tuo nyt sitten koomillisen metallin paikka vai vetäsiskö ruuveista kannat fittuun ja tekisi uran niin sais ylimääräiset reiät tukkoon... Näkee ny, olis ehkä sittenkin pitänyt katsoa olisko itte tekemälläkin saanut juuri sellasta kuin sattuu tulemaan.

jsr85

Lainaus käyttäjältä: ss - 22 helmikuu 13, 17:59:17
Sitä saa mitä tilaa... Ja joskus vähän ekstraakin. En viitsinyt alkaa porailemaan napaan käsivaralta reikiä oikeanpuoleiselle jarrulevylle, joten vein vanteen koneistajalle. No, kaikki meni hienosti mutta kierretappi leipaisi kiinni viimeisen reiän kohdalla ja kierre paskaksi.

Eikö se ole koneistamon homma hoitaa tuo kuntoon jos ne sen mokasikin, uusi levy siis.

ss

#72
Lainaus käyttäjältä: jsr85 - 22 helmikuu 13, 19:22:10
Eikö se ole koneistamon homma hoitaa tuo kuntoon jos ne sen mokasikin, uusi levy siis.

No tuohan se olisi optimitilanne, mutta reaalimaailmassa on tyytyminen vain siihen että palvelusta ei joutunut maksamaan mitään. Vahinkoja sattuu... 2 kelluvaa levyä maksais 400e, siinä menis päivän josko toisenkin tuotto (navan sais varmaan pikkasen halvemmalla).

Hemuli

Mitä jos tekisit siihen levyn ja navan väliin ihan ohuesta alumiinipellistä peitelevyn jossa on vain yksi satsi reikiä? Niin ohuesta että sillä ei ole merkitystä levyn kohdistuksen kannalta (millikin varmaan on riittävän ohutta) - se ei näkyisi sieltä levyn alta mutta peittäisi ylimääräiset reiät.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jsr85

Lainaus käyttäjältä: ss - 23 helmikuu 13, 11:49:02
Lainaus käyttäjältä: jsr85 - 22 helmikuu 13, 19:22:10
Eikö se ole koneistamon homma hoitaa tuo kuntoon jos ne sen mokasikin, uusi levy siis.

No tuohan se olisi optimitilanne, mutta reaalimaailmassa on tyytyminen vain siihen että palvelusta ei joutunut maksamaan mitään. Vahinkoja sattuu... 2 kelluvaa levyä maksais 400e, siinä menis päivän josko toisenkin tuotto (navan sais varmaan pikkasen halvemmalla).

Tämän takia ne maksaa vakuutuksia.

Sent from my Nexus S using Tapatalk 2