Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Extrem Pervers... Was: Maximum Perversum: Sportster 883 Hugger Bolt-On Proggis

Aloittaja ss, 18 elokuu 12, 11:42:20

« edellinen - seuraava »

ss

Lainaus käyttäjältä: ss - 26 syyskuu 12, 17:05:47Ja hauska nähdä  lyökö kusti fedexin international priorityn 8 päivän toimitusajan.

Kusti toimitti tänään sössön eli shippinki otti 7 päivää usps international expressillä... Jatkossa fedexi saa pitää tunkkinsa jos usps on tarjolla.

MP:n kanssa ei ole paljon tullut temuttua kun on pitänyt laitella muita laitteita talviteloille, mutta jotain pientä kuitenkin. Trappi loppui jotenkin lyhyeen std-päätylaipalla, joten sitä piti vähän jatkaa... Eli jatkoksi muutama levy ja avonainen päätylaippa. Kivempi katsella :)

ss

Sössön putsari asentui tänään, homma oli nopeampi kuin muistin  >:( Pitää varmaan ottaa irti ja shimmailla se millintarkasti suoraan kaikissa kolmessa dimensiossa että saan juoda asennusoluttakin... Vapisevin käsin pimeässä autotallissa otettu foto todisteeksi:



Pisaraputsari tuo kyllä tiettyä ilmavuutta koneen ilmeeseen, ihan jees niinkuin odotinkin.

Katsastin samalla sii... suuttimet ja näytti olevan 45/190. Eiköhän tuo riitä putsari-/putkiviritetylle sportille. Toi 190 taisi olla aikakauden vakiopääsuutin international-pikkusporteille, varmaan vähän reilu mutta olkoon nyt.

Pitää pikkuhiljaa alkaa miettimään mihin ensi tilin sijoittaisi, karja-aura on kosmetiikkalistalla, mutta sitä ennen pitäisi varmaan hoitaa toi etujarru kuntoon. Ostoslistalla siis jarrulevy, palat, teräspunosletku ja nesteet. Toisaalta voisi sijoittaa myös tohon uudemman mallin puristajaan, se ilmeisesti käy suoraan vanhempaankin. Kattoo nyt mihin asti rahat ja into riittää ???

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: ss - 05 lokakuu 12, 17:15:18...Toisaalta voisi sijoittaa myös tohon uudemman mallin puristajaan, se ilmeisesti käy suoraan vanhempaankin...

Ei käy, vaatii adapterilevyn väliin - helppo nakertaa vaikka itse kymppimillin alumiinista:

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ss

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 05 lokakuu 12, 18:14:26
Lainaus käyttäjältä: ss - 05 lokakuu 12, 17:15:18...Toisaalta voisi sijoittaa myös tohon uudemman mallin puristajaan, se ilmeisesti käy suoraan vanhempaankin...

Ei käy, vaatii adapterilevyn väliin - helppo nakertaa vaikka itse kymppimillin alumiinista:

Jaha, mennään siis yksimäntäisellä... Alumiittia varmaan saisin velipojalta, mutta ei taida rautasahalla ja viilalla tulla omaan silmään osuvaa kikkaretta. Tai jos uuden mallin puristaja osuu kohdalle erityisen edullisesti niin sittenhän sitä voisi sijoittaa tuohon kaupan kikkareeseenkin. Kromattuja näyttäisi saavan tarjouksesta alta parin sadan, mutta kiilto ei nyt juuri sovi kuvioon.

Hemuli

Kyllä noita on tuntunu swapeissa pyörivän. Mullakin taitaa olla pari hyllyssä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ss

#50
No joo, kattoo nyt mitä ens tilissä tulee harrastusrahastoon, mutta kiinnostaisi kyllä... Onkohan toi uudempi jarruletkun puristimenpää liittimen puolesta sama jos tilaan letkun jostain?

Koeistuin perversumia asennuksen jälkeen, sössö vaikuttaisi toimivan myös lämpösuojana trappistin taaemman putken varalta, jalkaa ei saa väännettyä niin että se osuisi käyrään.  Tietty lapazin lahje voi lepattaa... Samalla kyllä huomasin, että jos joudun takajarrua käyttämään, niin jalka on sen verta vinossa että melko varmasti reinon pohja palaa putkeen. Noh, jos ja kun ne rearsetit saisi hommattua niin tuo vaara poistunee.

-väiski-

Tai tilin odottamisen sijaan keräät itsesi huomenna fhra:n swappiin metsästämään palikoita.
If it has tits or wheels, it will give you problems.

ss

#52
Palikkabudjetti on miinuksella, joten hankinnat ovat hetken jäissä mutta vuorossa pikku sipistelyä. MP sai ensimmäisen one-off custom handmade koneella pyöräytetyn uniikin billett-osan ( ::)), broidi teki holkin että sain vaimentimen kiinnityksen lopulliseen malliin. Maalasin myös tukiraudan ja kokeilin sijoitella iskareita uudelleen, päätyen kuitenkin samaan ratkaisuun kuin aloittaessa... Ainoa muutos että remmisuoja jäi ulommas kun rakoa näytti olevan riittävästi.



Pitäis maalata toi umpilaippa mustaksi...

callahan

Nuo diffusori-levyt hajottaa virtausta sivuille (Reflexio vaimennin) ja leikkaa "terävimpää" melua pois.
Omassa 1340:ssä ei ainakaan ollut kauheaa mökää avoimellapäädyllä. Itseasiassa miellyttävän matala ja pehmeä puhina. Mutta jos ylkonäköseikoista avoimenpäädyn laitoit niin en tuomihe  :)
Päätylevyn ja 11 (vai montako siinä sarjassa oli) levyn kanssa äänet on kyllä hiljaisen supsuttavat  ::)

- In MMAF we trust -

ss

Avolaippa on lisätty ihan ulkonäkösyistä tässä vaiheessa, lopullinen ratkaisu selviää keväällä kun kelit lämpiää sen verran että viitsin alkaa säätämään kaasaria tälle kokoonpanolle... Tällä hetkellä "hengittäviä" levyjä on 12 ja äänet on lähestulkoon liiankin maltilliset matalilla kierroksilla. Katotaan mihin keväällä päästään, äänet on kuitenkin pidettävä kurissa niin ettei tartte herättää ainakaan kaikkia naapureita töihin lähtiessä  ;)

ss

#55
Projekti etenee taas... Hommasin '97 dynan tuplajarrukeulan ja ajattelin että ei muuta kuin kiinni. No kaksi ongelmaa, pumput ovat 9,5 senttiä nykyisiä pisemmät ja alaputket todella pahasti ruvella, olisko Florida jakanut antejaan.

En nyt tiedä mitä noilla tekee, mutta alaputket on joka tapauksessa ehostettava. Ensimmäisenä mieleen tuli Autosol, mutta se oikeastaan vaan korosti happamia kohtia joten päätin kokeilla hiekkapaperilla. 1200 vesipaperi, muutama tovi hinkkausta, päälle autosolia ja lisää hinkkausta sekä sopivasti olutta:


Pinta on tommonen "himmeänkiiltävä", tarkoitus olisi palauttaa suunnilleen orgistasoinen pinta, ei mitään peilikiillotusta. Viimeistely on vielä tekemättä, siihenkin voinee tunnin-pari varata. Toinen pumppu mennee sujakammin nyt kun on lääkkeet tiedossa.

Kaupassa tuli myös tuplalevyvanne ja kattelin etten ole koskaan nähnyt noin pahan näkösiä pinnoja... No, aloin hinkaamaan mutta mitään ei tapahtunut. Sit avasin silmät ja pistin valot päälle niin joka pinna on musta koko matkalta kuten myös joka nippa. Onko tässä nyt käynyt niin että amerikan joe on päättänyt et tollanen "paskanen pinna" look on sitä parasta herkkua? Voi vittu ja omat pinnaustaidotkin on vielä kehittämättä.

EDIT: dadaa jälkipolville, huggerin orgispumppujen pituus 77,5 cm, näillä on pituutta aika tarkkaan 87 cm ja kuuleman mukaan '97 dynan orgispumput. Olisko kuitenkin +2", mutta totuus saataisiin jos jollakulla olis '97 dyna josta mitata.

Hemuli

Jos tarttee kirkkaampia pinnoja niin rihtaus onnistuu kyllä tässä lähimaastossa. Ota vaan rohkeasti yhteyttä...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Toi about neljän tuuman pituuserohan niillä pitikin olla, katalookimita on vain yläputken mitta. Mut jos stokki superglideen piti 95-97 Dynan olla +2" ja sporty low:n ja huggerin olla -2" niin tuohan on ihka kohdillaan?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

ss

#58
Kuvia katselemalla olisin olettanut huggerin ja super gliden keulan pituuseron olevan luokkaa 2"...

'95-'97 FXD:n vakiokeulan/yläputkien pituus ei ole tiedossa, mutta 87 senttiä näyttää kovasti korkealta.

ss

#59
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 27 lokakuu 12, 00:08:15
Jos tarttee kirkkaampia pinnoja niin rihtaus onnistuu kyllä tässä lähimaastossa. Ota vaan rohkeasti yhteyttä...

Kiitos vinkistä, uskon että palaan asiaan. Koitan katsella noita nyt vielä hetken, mutta luulen kyllä että pinnat menee vaihtoon... En tajua miten pinnat voi olla noin karmean näköiset, ei kai ne voi hapantua noin pahasti.