Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Extrem Pervers... Was: Maximum Perversum: Sportster 883 Hugger Bolt-On Proggis

Aloittaja ss, 18 elokuu 12, 11:42:20

« edellinen - seuraava »

Redneck

Aika hyvän-näköinen pyörä  :) satulakin on tarpeeksi kevyt Sportsteriin. Supertrap varmaan ok! ; olen kuullut kehuja niiden toimivuudesta.  
Toivottavasti et suunnittele ´forward controll`ien asentamista  ::) ne ei mielestäni sovi tämän näköiseen pyörään ... mutta makuasia tietenkin.
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

ss

#31
Joo, ajatus olis koittaa korostaa sporttia sportsterissa... Sportster sport olisi ollut optimilähtökohta, mutta taloudelliset realiteetit auttoivat valinnassa ja tämä kyseinen hugger valikoitui sitten parhaan hinta-laatusuhteensa vuoksi. Eli ainakin alkuvaiheessa mopon luokitus on lähinnä "character sport", kone tulee säilymään toistaiseksi 883:na  ;D

Forward controlleja ei siis tosiaankaan tule, enemmänkin mielessä on pyörineet rearsetit, 2-1 trappi antaisi niille kivasti tilaakin. Näillä näkymin ainoa enemmän custom-customeissa nähty osa tulee olemaan sössön ilmanputsari, mulla on ollut sellainen viimeset 10 vuotta joka mopossa mihin moisen on vaan saanut pultattua kiinni.

Edittiä, tuli mieleen että taitaa toi supertrappi olla toinen lähestulkoon vakioratkaisu mun pyörissä, ekassa sportsterissa oli supertrappin kannut, parissa softailissa on kiertänyt sama supertrappi, rautiksessakin oli trapin vaimennin paughcon käyrissä. Niin sitä vaan jotkut jutut toimii itelle...

ss

#32
Vedän takaisin karkeat sanani S-iskaista, vein MP:n tänään mutkille ja sehän toimi ihan helvetin hienosti... Ja jätän tuon keulankin hugger-pituiseksi, onhan se vähän töpön näköinen mutta toimii noilla PS:n vietereillä yllättävän jouhevasti, ehkä osittain siksi kun laitoin mummonraudan takaisin paikoilleen. Pyörä myös ohjautuu luonnostaan, ei tarvitse vängätä väkisin eikä pyörä toisaalta kaadu mutkaan. Sen verran vielä teen, että vaihdan keulaliemet ja tsekkaan tällä kertaa täytön pilkulleen ohjeen mukaan, mutta tuntuisi että alusta alkaa nyt olemaan kunnossa. Myös ajoasento aksellilla stonga-satula on nyt kohdillaan, tosin jalkatappiosasto vaatii vielä huomiota.

Käynnistysvaikeudet toistuivat nyt ensimmäistä kertaa "kotimatkan" jälkeen ja syykin selvisi... Kävi juuri sama ilmiö kuin ekalla kerralla, paukautti putsariin ja sen jälkeen ei käynnisty. Orgisilmanputsarin pohjassa olevat hööhötyspulttien holkit ovat irronneet muovista ja kaasari/ilmanputsaripaketti pääsee pomppaamaan imusarjasta kun kone pärskäisee putsariin, ei ihme ettei meinannut käynnistyä. Ensimmäisellä kerralla ilmeisesti tuurilla sain painettua kaasarin takaisin.... Eli tässä kohtaa sössön putsari muuttui nice-to-have -kikkareesta välttämättömäksi :)

Etujarrussa tuntuu selvää nypytystä hiljaisessa jarrutuksessa eli myös jarrulevy menee hankintalistalle. Pitänee vielä selvittää että kannattaisko kelluvasta maksaa vai olisko toi tavan levy kuitenkin sitten ihan ok... Brakingilla näyttäisi olevan kohtuuhintaan passelinoloista levyä.

Supertrappikin on nyt tallissa odottamassa asennusta, tänä viikonloppuna laiskotti niin paljon ettei saanut oikein mitään aikaiseksi. Puuttui pakoaukon tiivisteetkin eikä jaksanut kaupalle niin tilasin egaystä satsin jossa tulee myös laipat ja muut heebelit.

Lisätään vielä herkistelykuva

ss

#33
Kustomointitoimen tuoreimpana huipentumana pulttasin ensimmäisen tarvikemummon tilalle kenuiinista valmistetun se/telefixin jäykistekikkareen. Se ei ole paljon pienempi kuin tuo ensimmäinen käikäle, mutta kuitenkin hippasen miellyttävämpi silmälle.



Nyt ilmeisesti on tapahtunut se mitä pelkäsin, tuon lirpakesatulan hommaamisen jälkeen 3.3 gal tankki on alkanut näyttää omaan silmään ihan siistiltä  :o Joten pikkutankki jäänee hyllyyn odottamaan aikaa parempaa.

ss

#34
Pakotiivisteet ja laipat löysivät kotiin perjantaina eli oli aika alkaa sovittelemaan supertrappia paikoilleen. En tiedä oliko noi pakopuolen tiivisteet jotain kiinalaista laatua vai mikä niitä vaivasi, oli aivan helevatan vaikea saada paikoilleen ja vieläkin on sormet täynnä reikiä. Ei ne big twiniinkään heittämällä ole menneet, mutta tällä kertaa meinasi usko loppua... Niinkuin monesti muutenkin, lubrikaatit ja lievä väkivalta johtivat lopulta toivottuun tulokseen.



Vaimentimen suuntaus vähän hämmentää, nyt se harittaa liian ulos. Pakoputken tukirautaa on siirretty ohjeen mukaisesti 3/8" spacereillä ulospäin ja käyrillä on pari milliä liikkumatilaa kollektorin kohdalla, joten niitä ei saa lähemmäksi. Kokeilin useampaan kertaan hippasen eri asennoissa, mutta tämä on paras mihin sain putkiston niin ettei minnekään jäänyt isompaa jännitysmomenttia.



En löytänyt tähän hätään tuuman holkkia, joten laitoin kertteeläisen mutteriholkin.

Putki on kyllä tukevan oloisesti kiinni, mutta tuo harittava vaimennin vähän vituttaa.

Redneck

Jos tuo trap puhaltaa lamelliensa välistä ´kellon´ympäri, on ehkä hyvä että on tilaa.
Ajattele vain että on tarkoituksenmukaista että putki on noin  :)
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

Hemuli

Ei toi nyt oikein näytä kohdallaan olevan. Mun sporttisportissa trappi istuu näin hyvin:









Näyttäis siltä että sun pitää pyöräyttää vaimenninta perästä päin katsottuna ihan reilusti vastapäivään ja sitten taivuttaa kiinnityslipare oikeaan kulmaan.

Edit: Ei tullut kysyttyä joutuiko Mike vääntämään tota orkkisrautaa ylöspäin, nimittäin emännän pyörässä kun on myös trappi niin siinä vaimentimen ollessa riittävän sisäänpäin käännettynä rauta jäi vähän liian alas.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ss

Joo, en mä taida sitä noin jättää kuitenkaan, haritus ottaa silmään liikaa. Paikallaan tota tukirautaa ei saa väännettyä eikä tällä hetkellä ole oikein mitään tarpeeksi tukevaa penkkiäkään, joten taitaa mennä siihen että teen kolmiomaisen koroke-evän rautaan ja pulttaan vaimentimen siihen kiinni. Pitää sit joskus katsoa josko jossain saisi väännettyä raudan kohdilleen. Ajattelin että en nyt vaan tajua jotain, mutta jos muutkin on trappistia sovittelemaan niin eihän siinä sitten muu auta.

Hemulillahan on toi vaimenninkin muotoiltu tolleen että sen saa mahdollisimman lähelle  ;D

ss

#38
No juu, ei sitten millään löytynyt sopivaa aihiota kiinnike-evään, mutta tallin nurkasta löytyi isoreikäinen putkenpätkä... Vähän ähinää ja orgisraudan korkeus on nyt kohdallaan, mutta vielä olisi pitänyt saada väännettyä vähän ulospäin. Vaimentimen kiinnikettä kääntelin hieman että sain ruuvinreiän suoraan, mutta kyllä mun mielestä toi kiinnike vaan on väärässä kohtaa. Toisaalta meneehän tuo noinkin nyt kun korkeus on kohdillaan ja vaimennin ei sojota minne sattuu, pitää vaan tsekata jostain musta holkki kertteeläisen tilalle.



Sportsterin supertrappi ei ole varsinaisesti se kaunein putkisto, erityisesti käyrissä on ilmeisesti panostettu toimivuuteen ulkonäon sijaan... Ulkonäön puolesta siis sopii maximum perversum -teemaan kuin nakutettu.


Hemuli

Kauneus on tietty katsojan silmässä, mutta kyllä mun mielestä Trapin alkukäyrät on sieltä parhaimmasta päästä Sporttiin myös ulkonäöltään.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ss

#40
Erityisesti omaan silmään ottaa ton etummaisen käyrän veto noin että se paljastaa runkoputken... Osasyy lienee se, että olin alunperin iskenyt silmäni väänsethainssin ss2r:ään, mutta sitä oli vähän vaikea löytää. (Ei vieläkään meinaa iskostua tajuntaan että "jäykän" evosportin osat alkaa olemaan obsoliitteja.)

Eiköhän se silmä totu trappistiinkin. Ja jollei totu niin pidän varuulta silmät auki josko ss2r putkahtaa egayn listoille...

ss

Lisää palikkaa tulossa, Dennis myi sössön putsarin 185 rollarilla niin olihan se pakko laittaa tulemaan. Tällä kertaa rahdiksi suosiolla usps, tuli kulunkia tarpeeksi siitäkin... Ja hauska nähdä  lyökö kusti fedexin international priorityn 8 päivän toimitusajan.

Viihteeksi profiilikuva:


Huutaiskohan se jotain karja-auraa/spoilerikuuppaa tohon eteen...

Hemuli

Ei nyt oo suoraa profiilikuvaa saatavilla mutta toihan rupee muistuttamaan enemmän ja enemmän meidän rouvan pyörää...



Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ss

#43
Onpa rouvalla hyvä maku  ;D Kieltämättä samanhenkinen laite tästä varmaankin on tulossa, vähän eri palikoilla mutta sama meininki.

Nuo kuvat kyllä vahvistavat karja-auravisiota ja sen pitäisi olla nimenomaan tuollainen, joka peittää runkoputken ja hipoo konetta, toi näyttäisi parantavan ilmettä juuri sieltä mikä itseäni nyt eniten ärsyttää. Osaatko sanoa mistä löysit tuon kuupan? Tarjolla näyttäisi olevan vaikka minkämoista, mutta tuo vastaa parhaiten omaa näkemystä.

Hemuli

Tottakai - Riihimäeltä ;D... Vitsivitsi, kuuppa oli ihan löytö näiltä meidän kotimaisilta nettipalstoilta. Käytettynä ostin. Ei noita ainakaan ennen juuri muunlaisia ollut.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957