Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Extrem Pervers... Was: Maximum Perversum: Sportster 883 Hugger Bolt-On Proggis

Aloittaja ss, 18 elokuu 12, 11:42:20

« edellinen - seuraava »

ss

Vatvomisen jälkeen nokaksi tulee EV23, eipä tuosta vakiokoneesta rakettia tule vaikka siihen millaisen nokan istuttaa ja turha kiusata itseään laittamalla nokka joka vaatii kierroksia toimiakseen. Samalla sisään menee tietty uudet nostajat ja sössön metallinen breather valve kun kerran jakopää on auki.. Ja siinähän se on hyvä vaihtaa myös etumainen kumityyny tuoreeseen, josko se vähän hillitsisi tietyllä kierrosluvulla esiintyvää tärinää... Ja muutama muu pikkujuttu mitkä on nyt helpompi teettää "siinä samalla".

Mopedi on siis edelleen pajalla, joten itsellä ei ole oikein tekemistä... No, ainahan sitä voi surffailla webissä ja huolestua death wobblesta, päätyä sitten saunan jälkeen tilaamaan sputhen positrac.



ss

#166
Kesä on koittanut ja on tullut aika päivitellä aihetta. Omat tekemiset ovat jääneet vähiin pääosin ulkomailla olevien duunien vuoksi, kotitallissa on ollut menossa lähinnä teho-painosuhteen virittelyä (pitäis näköjään harkita siivoamistakin joskus).



Pyörä talvehti V-Twin Cityssä, siellä fiksattiin kansien öljyvuoto, kannentiivisteiksi tuli cometicin .030 mls niin saatiin sivutuotteena karvan verran puristusta lisää... Samalla laitettiin nokaksi Andrewsin EV23 ja ilmanputsariksi vaihtui "yllättäen" sössön teardroppi, se vaan on edelleen komein putsari mitä löytyy.

Lisäksi mopoon asennettiin Dakota Digitalin mittari kun en millään onnistunut löytämään orgismallin kmh-mittaria alkuperäisellä varaosanumerolla ja muista ei kukaan osannut sanoaa varmaksi sopiiko vaiko eikö. Myös Sputhen positrac laitettiin paikoilleen sekä muuta pikku kikkaretta mitä oli talven aikana tarpeelliseksi havaittu.

Eilen tuli sitten se päivä kun vihdoin ehdin hakemaan laitoksen kotiin.



Olipa veikeä ajaa ensimmäiset kilometrit mittarin näyttäessä jatkuvasti 255 mph, talven jälkeen oli todella hankala hahmottaa nopeutta. Ajelin mamman perässä ja pyysin laittamaan vakionopeudensäätimen satkuun niin sain mittarin kalibroitua...



Sitten pääsinkin jo vähän testaamaaan miten laite toimii. Positrac tuntuisi lisäävän tärinäitä tietyillä kierroksilla aika lailla, mutta kiesus että on helppo kuljettaa mopoa nyt. Keula ei ole vielä samalla tasolla kuin muu paketti, mutta edes se ei lannistanut riemua. EV23 on sopivan mieto nokka ja tuntuu että voima on juuri siellä missä pitääkin, eli ei tarvitse odotella kun kruisailunopeudessa kääntää kahvaa, kone tuntuu olevan kuskin kanssa samalla aaltopituudella koko ajan.

Vielä poseerauskuva:



Nyt pitää vielä päästä noista noloista forwardeista eroon sekä asentaa mummorauta. Kaikki kamat on hankittuna myös tuplaetujarrukonversioon, mutta aika on kortilla niinkuin yleensäkin.

ss

#167
Ensimmäiset "nytkö se perkele jo hajosi" -hetket koettu, kolmen tonnin pinnassa alkoi kuulua mukamas selkeästi enskan puolelta kierrosten mukaan muuttuvaa pärinää. Hetken kuluttua uusi oire, kilinää nokkakopan puolelta. No mielessä liikkuivat jo kollaat ja raatteet tai ainakin irto-osat enskassa ja levähtänyt nokkalaakeri sekä antautuneet nostajat. Pysähdyin kiroamaan ja kuulostelemaan tilannetta, onneksi silmään osui sössön putsarin ruuvin kanta joka näytti olevan kumman ulkona. Kokeeksi väänsin ruuvia peukalonkynnellä, no sehän oli melkein irti  :o Tietenkään mukana ei ollut kalun kalua, sain pyöräytettyä ruuveja jonniinverran sisäänpäin avaimenperällä ja käynnistin koneen; jo vain, syyllinen löytyi. Kiireenvilkkaa kotiin putsaria pohkeella tukien ja lukitetta joka ruuviin oikein kunnolla... Yllättävän paljon jännitystä saa aikaan irtonaisella putsarinkopalla  :-[

ss

#168
On toi Dakota Digitalin mittari vaan makea laitos. Aluksi ajattelin hiirenkorvia, mutta kun olisi pitänyt ostaa molemmat mittarit, olisi hintaa tullut aika lailla... Nyt kaiken näkee yhdestä kellosta, vielä kun löydän sen turbo boostin napin niin sit mennään!



Oli niin kuuma päivä että syntiähän ajaminen olisi ollut, joten piti sitten harrastaa autotallissa. Tipautin keulaputkiin PS:n vieterit ja korkeiksi aikoinaan egaystä kolmellakympillä hankitut esijännärikorkit. Hommassa ei enää juuri eksotiikkaa ollut, joten laitetaan vaan kuva lopputuloksesta.



Nivoin jo aiemmin midit ja mummoraudan kiinni, nyt noiden repsottavien kiinantappien tilalla on legendaariset tehtaan lutkut.



Vielä kun innostuisi tuplaamaan etujarrut, sitten voisikin loput hommat jättää talveen.

ss

Oli niin kylmä päivä että syntiähän ajaminen olisi ollut, joten piti sitten harrastaa autotallissa. Iltapäivällä ajattelin huoltaa aiemmin hankkimani oikeankätisen jarrusatulan ja oli niin mukavaa hommaa, että päätin jatkaa vasenkätisellä. No sitten kun satula oli irti, niin ajattelin että voisihan sen levynkin vaihtaa samalla kelluvaan. No sittenhän ei enää ollutkaan mitään järkeä jättää siihen vaan askartelin tuplajarrut eteen...



Kelluvat levyt, uudet jarrupalat, teräspunosletkut ja 11/16 kahva, tuntuu pysäyttäminen kovasti mukavammalta kuin yhdellä kierolla jarrulevyllä.

vaakko

Jarruihin panostaminen on kyllä kivaa. Oma setuppi on sportsterissa mennyt yksipuolisesta 2-mäntäisestä orkkiksesta kiinteällä levyllä --> 4-mäntäinen brembo --> 9/16 pääsylinteri --> punottu letku ja brembon kelluva levy. Kaikki nuo välivaiheet toi parannusta, mutta vasta tämä viimeinen ja minulle lopullinen setup on oikeasti tunnokas ja pysäytysvoimaakin on kivasti. Ja vielä kun keula on sellainen ettei se painu jarrutuksessa kasaan niin mikäs tässä on jarrutellessa :)

ss

#171
Brembot olis herkut, niihin olen ollut kovin tyytyväinen noissa uudemmissa laitteissa... Mutta näihin vanhoihin alaputkiin olisi ilmeisesti joutunut hankkimaan bremboille adapterit, jotka taas sitten eivät käy omaan silmään ollenkaan eli tyydyin tehtaan insinöörien tuotoksiin (tein saman tempun aikanaan sportille ja sen perusteella tiesin että kaksi yksimäntäistäkin pysäyttää kyllä kunhan uskaltaa painaa sitä kahvaa).

PS:n vieterit tosiaan jäykistää keulaa mukavasti, tuntuu aivan kuin etujarrusta olisi tehot häipyneet kun keula ei sukellakkaan. En ole varma jääkö keula tähän vai tuleeko jatkojalostusta (tai olisi tullut jo, mutta suunnitelmat olisivat vaatineet koneistusta joten se sitten jäi)... Tämä kesä mennään jotakuinkin näin, nyt pitäisi alkaa siistimään ulkoasua. Vuodet eivät ole olleet kovin helliä tälle yksilölle, toisaalta jos väri ei olisi sininen, voisin antaa vaan ajan näkyä. Komian tähären palaa sitä rahaakin yleensä aika mukavasti kun ei itellä pysy maaliruisku kädessä...


ss

#172
Oli niin rakeinen päivä että syntiähän ajaminen olisi ollut, joten piti sitten harrastaa autotallissa. Vuorossa siistimistä, mm. uudenmallisten vilkkujen asennus alempiin t-kappaleisiin, johtojen piilottelua, katteen sovittelua ja ehkä tärkeimpänä vaimenninkumin asennus runkoon sivujalan kohdalle (pitää nimittäin aikamoisen kilinän kun kone täristää sopivasti).



Tämän viikonlopun osalta näihin kuviin, näihin tunnelmiin.



Aamulla taas koneeseen ja nokka kohti Italiaa, nyt on hyvä lähteä kun pyörä on "valmiina" odottamassa kun taas ehtii ajamaan.

ss

Seuraava vaihe alkaa olemaan suunniteltu joten laitetaan tähän vielä pari kuvaa nykytilanteesta...




Kiwi

Mistä hommasit tuon mittarin? Ebayssä niitä toki näyttäs olevan mutta oon yleensä kysyny ensin onko kotimaiset toimittajat hehtaarilla...

ss

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 06 helmikuu 17, 10:03:51
Mistä hommasit tuon mittarin? Ebayssä niitä toki näyttäs olevan mutta oon yleensä kysyny ensin onko kotimaiset toimittajat hehtaarilla...

Ebaystä. Kotimaiset toimittajat eivät olleet hehtaarilla, eroa oli muistaakseni yli 200 euroa.

Dropboxi se sitten näköjään sitten poisti public folderin, hieno juttu.

Kiwi

Niin tuntu olevan tuota hintaeroa, päädyin jo hommaamaan halvemman ja siromman Velonan...

ss

#177
Dropboxin yllärin jälkeen en jaksa korvailla kaikkia linkkejä, laitetaanpa vain tähän kuvat mistä lähdettiin:





Js kuva missä mennään, projekti tullee jatkumaan syksyllä:



Uutta edelliskerran jälkeen on satula, BMC:n "The Wall" osui silmään joku hetki sitten eikä suostunut poistumaan mielestä eli sellainenhan se oli sitten saatava. Ja aikasta hyvä onkin, kyllä tuo tehtaan Badlanderin hakkaa.

ss

#178
Vihdoin jotain edistystä perverssin kanssa... Joku hetki sitten löysin Germaanian egaystä punamustan dyna convertiblen peltisetin, joka tosin muiden kiireiden vuoksi jäi tallin ylisille pölyttymään. Nyt viimein perverssi sai ansaitsemansa värityksen.

ss

#179
Vilkkujen asennuksen ja johtotehtävien jälkeen totean tämän työvaiheen päättyneeksi.