Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Extrem Pervers... Was: Maximum Perversum: Sportster 883 Hugger Bolt-On Proggis

Aloittaja ss, 18 elokuu 12, 11:42:20

« edellinen - seuraava »

ss

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 01 marraskuu 14, 21:56:39Roottori harvoin on kovin tiukassa, ainoastaan magneetit pitää sen paikallaan. Itse olen yleensä vetänyt sen pois parilla koukulla noista kuvassa näkyvistä rei'istä.

Roottori ei vastustanut (2010:n orgisroottorissa on vielä jousikuppi kyljessä, josta saa hyvän otteen), se ei vaan mahtunut tulemaan pois akselilta ennekuin tein lisää tilaa.

ss

Tänään koitti se päivä kun minun ja perverssin tiet erosivat. Hieman haikein mielin jätin perverssin myyntiriviin, mutta eiköhän pervo löydä jonkun uuden viihdytettävän.


Maximum Perversum 4.9.2015

ss

#152
Esitelläänpä nyt sitten seuraajakin tässä samassa säikeessä... Koetin mietiskellä jotain nasevaa nimitystä, mutta päässä lyö tyhjää. Mietteet kotiinajaessa oli aika lailla samat kuin perverssin kohdalla, joten jatketaan samalla linjalla, mutta kaivetaan innoitusta jatko-osista. Seuraaja on edustavinaan kuitenkin samaa genreä, hieman kookkaammassa paketissa tosin.



Tämä olkoon siis Maximum Perversum: Extrem Pervers. Pyörä on FXD, viimeistä evo-vuosikertaa ja näyttäisi päällisin puolin olevan kohtuullisessa kunnossa, jotain paskaa ja käytönjälkeä tietty löytyy mutta katsotaan miltä laite näyttää kunnollisen pesun jälkeen.

Kotimatkaa oli 140 kilsaa, jonka aikana jouduin jälleen manaamaan ajomukavuutta, kova satula + mini ape + forward kontrollit ei todellakaan ole se mukavin kombinaatio. Ja kaupunkiin päästyäni huomasin taas tuon evokauden etujarrun surkeuden, yksi kappale ei tunnu oikein riittävältä. Mittari on mailimallinen ja näyttäisi että tripin nestekidenäyttö alkaa olemaan valmis... Positiiviselta puolelta olin melko yllättynyt kuinka väkevästi pyörä todistaa evoluutioteorian puolesta. Koneen pitäisi olla koskematon, mutta vääntöä ja menohaluja tuntui olevan sen verran että laittaa hieman epäilemään.

Siinä tulikin ensimmäiset parannuskohteet... Miditapit ja matalampi stonga sekä etujarruja yksi kappale lisää. Sportin jäämistössä on monenlaista kikkaretta, pitää katsoa josko sieltä löytyisi jotakin mukavaa myös ekstremistipervoilijalle. Tällä hetkellä silmissä siintää FXDX-tyylinen laite evotekniikalla toteutettuna, mutta näistä koskaan tiedä.

PS. Jos joltakulta löytyy ylimääräinen ehjä kenuiinista tehty aikakauden kmh-mittari, niin täältä löytyisi ostaja. Vielä parempi jos löytysi plump'n'gay kmh-mittari + kierroslukumittari -yhdistelmä.

ss

#153
Viisiot alkavat hahmottumaan... Aikani tuota kapoista keulaa katseltuani alkoi vaikuttamaan siltä että matala stonga ei ehkä sittenkään sovi siihen kovin hyvin. Toisaalta mielestäni ei kyllä tuo mini-apekaan, joten jotain muuta. Muodikas korkea-t miellyttää silmää, mutta ei tee mieli alkaa siirtämään mittaria, ei ainakaan juuri nyt. Siis biltwellin windows-tanko tilaukseen.



Varmuuden vuoksi tallissa on myös matala tanko jos windows ei sittenkään ole se oikea.

Tänä päivänä musta ja etenkin matta tuntuu tulevan vastaan joka tuutista, joten laitetaan ekstremistiin sitten vastapainoksi kromia, ainakin akkukotelot + sytkämokkulan kuori.

Keskitappien kiinnikkeet ja muut hilut löytyivät tallin ylisiltä, jäämistöä aikoinaan omistamastani '99 super glidestä. Olipa hyvä ettei tullut hukattua vaikka 16 vuotta ehtivätkin kerätä pölyä... Viime vuosituhannella forward controllit kun olivat olevinaan kovasti parhautta.

Tuplajarruprojekti meinasi osoittautua hankalaksi, evokauden oikeanpuoleinen alaputki jarrukiinnikkeillä näyttäisi olevan tehty unobtainiumista, egayn hinnoittelun mukaan käytettynäkin painonsa arvoinen kullassa. Naapurimaasta kuitenkin löytyi onneksi NOS-osa hyllystä, tosin helvetin kallis sekin. Tietty jos olisi ollut hermoa odotella ja katsella niin kai tuonkin olisi saanut edullisemmin... Mutta kun noita nyt ei näytä olevan liikenteessä niin päätin korjata talteen hampaita kiristellen. Kelluvat jarrulevyt jäikin perverssiltä talliin... Ja puristin löytyi egaystä.

Äänimaailma oli myös sen laatuinen, että sillekin pitää tehdä jotain, "vaimentimet" pitää vaihtaa vaimentimiin, sen verran kuitenkin ehtinyt jo suoria putkia kuunnella. Mielessä oli ensin pro pipe (+quiet baffle) makean lookin vuoksi, mutta pitää katsoa jos hyvää löytyisi käytettynä. Ensi hätään bongasin egäystä screaming eagle II blunt cut EPA-vaimentimet halavalla, noita ei ilmeisesti kukaan muu halua... Katsellaan ajan kanssa josko löytyisi jotain silmää miellyttävämpää.

Keulaan tuli tilattua stormin poistoista PS-vieterit, tosin enpä kyllä ole varma vaikka sieltä löytyisi jo sellaiset. Keula on tuntunut yllättävän hyvältä normiajossa, mutta mutkaa kovempaa ajaessa pintakovalta mitä en normijousilta odottaisi, tuntuisi samalta kuin sportissa PS:t liian pitkällä esijnnitysholkilaä. Mutta katsotaan mitä sieltä löytyy...

Tuo sininen värikään ei kyllä tunnu oikein omalta, maalauttaminen pyörii mielessä. Tosin voi olla että sen kanssa joutuu vähän miettimään, juuri nyt kulta-flake himottaisi kovasti... Toisaalta myös birch white voisi olla kova sana. Mutta pitää miettiä mikä sitten lopulta sopii kun näkee mitä muuta mopediin tulee pultattua kiinni.

Nyt odotellaan että palikkaa alkaa kotiutumaan ja sitten aloitellaan bolt on -hommelit...



ss

Tulipa saunan jälkeen tilattua 5-3/4" lediumpio:


Ilmeisesti ei tarvitse kuin liittää h4-nastaan ja sillä hyvä, DRL-toimintoa en taida tarvita... Nyt jos ajovalo muuttuu noin moderniksi, pitänee nuo rantapallo-vilkutkin vaihtaa vähän pienempiin.

Vielä kuva lähtötilanteesta myös vasemmalta puolelta:

ss

#155
Vihdoin alkoi duunit helpottaa ja pääsi nipomaan vähän palikkaa kiinnni... Ensimmäisenä tietty stonga.



No joo... Ei näytä ihan siltä kuin ajattelin. Vaikutti ihan messevältä siihen asti kun nipoi kontrollit kiinni. Ei taida jaksaa katsella noin, mitäs jos siihen eteen laittais tv:stä tutun katteen.



No, vähän parempi, olisko keinosiementäjän pojat sittenkin oivaltaneet jotain. Mietitään...

Osaisko joku valaista mkä on dynan keskikontrollien pulttien koko? Siirtosarjat olivat kiinni jollain itseleipovilla, muuta kanta oli sen verta iso ettei mennyt keskitapinkannakkeessa pohjaan asti. Eli hakusessa samaa lajia mutta ilmeisesti kuusiokolokannalla.

Tulisko sieltä mopolle uusi nimikin... Tosin ei kenenkään poika vaan keinosiementäjä ite. Ylempi taho ei huvittunut nimestä yhtä paljon kuin minä. Palataan perverssiin.

ss

Lainaus käyttäjältä: ss - 18 syyskuu 15, 22:08:29
Osaisko joku valaista mkä on dynan keskikontrollien pulttien koko? Siirtosarjat olivat kiinni jollain itseleipovilla, muuta kanta oli sen verta iso ettei mennyt keskitapinkannakkeessa pohjaan asti. Eli hakusessa samaa lajia mutta ilmeisesti kuusiokolokannalla.

Itse itselleni vastaten, osanumero 3214, koko 3/8"-16 x 1-1/4". Lienee turha alkaa etsimään Espoosta viikonloppuna, pitänee laittaa tilaukseen nippeleistä.

Jack

Luulis Mannella olevan tollasia Hotbikessä, ja Konalan IKH'lla on kans tuumasia hyllyssä.

Ehkä jopa kuusiokolona...
Flatheads!!!

ss

Laitoin ruuvit jo tilaukseen nippelit.com:sta. Tosin jos maanantaina on aikaa, niin voisihan sitä kuumassa pyörässäkin poiketa, pääsisi koeajolle päivää aiemmin mikäli ruuvit löytyisi.

ss

Kovin on hidasta eteneminen... Keskitapit sain kiinni.



Löytyi tallista tuollaiset mela-malliset tapit, joten toistaiseksi mennään niillä. Vanhat kunnon lutkut olis tietysti messevämmät, mutta niitä ei nyt tähän hätään löytynyt.

Testasin myös öhlinssejä, nehän upposi kolmanneksen jo pelkän pyörän painosta. Jostain olin lueskellut että kumiripusteisen sportin paino olis 260 kiloa (iskarit olivat siis tarkoitettu kumiripusteiseen) ja evo-dynan 290 kiloa, salaa toivoin että iskarit olisivat jaksaneet kantaa ylimääräiset 30 kiloa, olivat evosportissa jämäkämmän puolella kuitenniin.. Noh, ei auta kuin puristaa kättä nyrkkiin taskussa ja laittaa iskarit päivitykseen. Päivityksen hinnalla sais kyllä jo PS:t stormilta, vähän yskittää...

Halusin myös matalan stongan kokeiltavaksi, ostin sitten egaystä kiinalaisen, halavalla. Hienosti taivutettu ja koko tanko päällystetty ilmeisesti sulattamalla jätesäkkiä päälle. Myös kaasukahvan kohta.



Nih. Halavalla saa halavan stongan, tollasen olis varmaan saanut itse väännettyä jostain tallin ylisiltä kaivetusta tangosta.

Piti vielä tilata Z-tankokin, kohta löytyy myyntipalstalta joko Z- tai windows. Jos jollakulla on tarvetta evolaisen oranssille 883R-peltisetille (juhlavuoden :) ;D :o ::)) tai LSL:n rearsetille käänteisellä kaaviolla niin voi kysellä. Löytyisi myös 883R:n orgis 2-1 -käyrät ja niihin sekä orgisvaimennin että kiljuva kotka. Ja varmaan jotain muutakin hilpettä.

ss

Lainaus käyttäjältä: ss - 12 syyskuu 15, 11:04:17
Tulipa saunan jälkeen tilattua 5-3/4" lediumpio:


Ilmeisesti ei tarvitse kuin liittää h4-nastaan ja sillä hyvä, DRL-toimintoa en taida tarvita... Nyt jos ajovalo muuttuu noin moderniksi, pitänee nuo rantapallo-vilkutkin vaihtaa vähän pienempiin.

Umpiokin tuli viikolla, muuten hyvä, mutta ei mahdu kuuppaan. Ilmeisesti saisi mahtumaan jos ottaisi liittimen pois välistä tai vaihtaisi kompaktimpaan malliin, mutta enpä taida alkaa vielä kikkailemaan koska umpiossa ei ole minkään valtakunnan hyväksyntämerkkiä. Olisin voinut unohtaa hyväksynnät jos tuo olisi ollut helposti vaihdettavissa takaisin orgikseen...

ss

Lainaus käyttäjältä: ss - 25 syyskuu 15, 19:51:10
Kovin on hidasta eteneminen... Keskitapit sain kiinni.

Helevata että joskus se vastustaa... Kävin eilen ensimmäisellä pisemmällä lenkillä keskitappien asennuksen jälkeen. Mitä pisemmälle pääsin, sitä hankalammin vaihteet menivät silmään, lopussa meinasivat jämähtää kokonaan, tuntui että oli vain 1 ja 2 käytössä eikä vaihdevipu palauttanut enää ollenkaan.

Kotona enska auki ja tutkimaan: forwadit paikoilleen niponut asentaja oli liimannut enskan läpi menevän muoviputken kiinni vaihteensiirtäjän akseliin. Ja kun se lämpesi, alkoi kinnaamaan akselinreikiin, kuumana niin pahasti ettei vipu enää palautunut. En saanut millään tuubia irti aksellilta, liima ei antanut periksi eikä sileästä putkesta oikein saanut kunnot otettakaan. En viitsinyt vielä tässä vaiheessa alkaa rikkomaan, joten nivoin siirtosarjat takaisin kiinni. Pitää koettaa metsästää jostain tuo putki ja ottaa sen jälkeen rajummat keinot käyttöön.

ss

#162
No jep, jotain pientä kuitenkin. Päädyin sittenkin Jammerin zetaan Biltwellin windowsin sijaan:


Ja pakoputkiosastokin päivittyi SE2 bluntteihin... Espoo on kuitenniin liian helppoa saalistusmaastoa kissalan pojille eikä nuo naapuritkaan taida arvostaa rytinää ja pauketta. e-merkintöjä ei tosin löydy näistäkään mutta nyt ei sentään mene tutkain läpi:


Vastustusosastollakin uutisia, pientä vuotoa havaittu takapytyn kannentiivisteestä... Mennee käymään ammattilaisella tilkittävänä.

ss

Iskarit tulivat päivityksestä, pitihän ne laittaa paikoilleen ja käväistä koeajolla... Aikasta hyvät.



Seuraavaksi sitten pitäisi varmaankin kiinnittää huomiota etupäähän.

ss

Mopedi lähti kansipahvien ja alatiivisteiden vaihtoon, samalla tsekataan mitä jakopäähän kuuluu ja vaihdetaan nokka-akselin laakeri tarvittaessa. Vähän alkanut tässä polttelemaan että josko tuo nokka pitäisi siinä samalla vaihtaa ja pari vaihtoehtoa mielessä tällä hetkellä, Andrewsin ev23 tai ev27. Puristukset tulevat pysymään melkein vakiona, pieni nosto tulee siitä kun yläpää kasataan cometicin .030"-kansipahveilla. Interwebin ihmeellisessä maailmassa on tullut tehtyä tutkimuksia ja alkaisin kallistumaan ev23:n puoleen matalien puristusten vuoksi, oletetusti olisi myös hiljaisempi kuin ev27.

Olen koettanut myös metsästää kmh-mittaria mailimittarin tilalle, mutta kovasti harvassa tuntuvat olevan. Ilmeisesti Dakota Digitalin MCL-3200-sarjasta löytysi orgiksen tilalle sopiva malli, sekään ei kyllä ole plug'n'play vaan vaatii jonkinmoisia johtotehtäviä.