Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Extrem Pervers... Was: Maximum Perversum: Sportster 883 Hugger Bolt-On Proggis

Aloittaja ss, 18 elokuu 12, 11:42:20

« edellinen - seuraava »

ss

#120
Ei suju lasikuituhommat, sehän olis tietty hienoa jos olis kiinnikkeet jo katteessa kiinni. Toisaalta jos sika pitää, niin tossa on kyllä pintaa enemmän niin luulisi kestävän paremmin.

Lisätään vielä, että koitin tässä varautua mahdolliseen vahvarin lisäämiseen, ruuvaan alhaalta kiinni ton kakosnelkun päätyyn ja tuen ylhäältä roiskekannen ruuviin.

PVonJerf

Ja kun se puu on materiaalina kuitenkin elävä vaikka se on pätkästy. Elävällä tarkoitan että se turpoaa, kutistuu, lahoaa ynnämuita kaikkia jutskia. Minä taittelisin jostain pellistä soppelin kannakkeen tuohon jos lasikuitu hommat ei onnistuisi. Nimimerkillä Pölkyt pesään ...ps. Kivassa nousussa.....

ss

Hyvä pointti. Toisaalta sikalla liimaillaan veneisiinkin puukikkareita kiinni, niin pitäiskö se kalikan tossa katteessakin... Puussa sitten taas on pysyneet ruuvit kiinni terdellä kesät talvet, niin haave on et pysyis tossa katteen sisälläkin.

Jos se käsitelty klapi lahoaa 20 vuoden sisään niin kirjotan testamenttiin että pistävät samaan uurnaan isännän kanssa. Ja alan opettelemaan kuiduttamista.

ma^ko

En nyt hirveästi olis tuon puun elinkaaresta huolissani, ja jos on voihan sen käsitellä Valtilla tai vastaavalla taikka vaikka Ovatrollilla. Puuvene on usein pitkäikäisempi kuin kuttaperkka-amme, joten voihan toi klapi elää katteestaan ohikin...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Kyllähän se puu siellä kestää, sitä en epäile. Mutta kyllä mullakin tulee vähän sellainen "tein itse ja säästin" -fiilis tosta ratkaisusta. Eli mennään siitä missä aita on matalin. Oon mäkin kerran laittanut puuta pyörään, Odysseyn tarvikeakku oli sen verran orkkista matalampi että piti pistää vanerinpala alle että akku pysyi telineessään ;D.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ss

#125
Myönnetään etten itsekään innostunut aivan välittömästi lankkutuesta, mutta kun sitä pisempään kelaili niin tulin siihen tulokseeseen että jos lankku pysyy kiinni, niin sehän on itse asiassa melkoisen passeli ratkaisu juuri tähän tarkoitukseen... Saan helposti kiinnitettyä siihen mitä sitten tarviikaan, se jää joka tapauksessa piiloon katteen sisään, ei tarvitse tehdä reikiä katteeseen ja voin tehdä homman itse  :) Ja säästinkin vielä  :D

Ja jos kalikka osoittautuu huonoksi ratkaisuksi, mitään ei ole menetetty.

ma^ko

Mä en olis vastaavas tilanteessa kyllä laittanut lankkua, vaikka se onkin söpö "handyman by himself" ratkaisu ja ajaa varmasti asiansa. Mä en olis laittanut puuta ihan siit syystä ettei olis tullut edes mieleen vaan olisin laminoinut kuttaperkasta tuennan sille poppilaitteella, mut jos kuttaperkan laminointi o vierasta ja arveluttavaa ni mikä vika lankun palassa? Arveluttavammat ratkaisut liittyy katteen ja poppikoneen olemassaoloon, imho.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Jasu

Aika pientä tuollanen puunkäyttö, harva sitä ikinä näkee (muuten kuin nyt kuvista) ja varmasti täyttää tehtävänsä.

Pääs meinaan aika vapautunutta naurahtelua kun otettiin -73 Maserati Merakin kojelauta pois, niin sitä oli tuettu paikoilleen puulevyn palasella sekä noin 25cm oksanpätkällä. Ensinmainittu piti huolen ettei kojelauta jää keskeltä liian alas, jälkimmäinen taasen piti lämppärikoteloa ja sen ohjauspaneelia siten ettei vinoon kääntynyt...

Ja hyvin vastaavat puut oli löytyny Oulun seudulla vuotta uudemmasta laitteesta, se antaa lisävahvistusta aiheeseen ettei olisi kyläseppien tekosia. Tosin aika pientä oli ko. tehtaan vuosituotanto tuolloin, ja kaikki tehtiin käsitöinä...

ss

Pikkuhiljaa osia tippuu kotiin ja hommat jatkuu. Sain roiskekannen ja kajarit (kajarit oli yli kuukauden matkalla, ensimmäinen lähetys katosi ja myyjä joutui pistämään uudet kappaleet toimitukseen). Kansi istuu niinkuin pitikin, mutta kajareiden asennushalkaisija on inasen liian suuri kiinanpojan reikään. Dremeli esiin, ensimmäisen ehdin saada sopimaan ennen saunavuoroa, loput sit kun taas ehtii ja pääsee harrastamaan.



Kuljetusvauriosta tehdystä claimista tuli positiivisia uutisia, kuriiri hyvittää kustannuksen täysimääräisenä eli ostohinta+rahti palautetaan. Tai no toki tullit ja verot jäi vielä omaan piikkiin, mutta tällä kertaa kannatti ottaa vakuutus... Vaikka mieluummin olisin ottanut priimakuntoisen katteen, nyt pitää jossain vaiheessa kuitenkin hoitaa maalaus ulkokatteelle.

NiLo

Tullilta saa rahat takas kun on näyttää dokumentit ett kappa meni reisille ja rahat on palautettu. He pyrkivät hoitamaan maksun alle puolessa vuodessa  :P
Jos sinulla on vasara, kaikki näyttää nauloilta.

ss

#130
"Tein itse ja säästin" -projekti jatkuu kun vihdoin vapaa aika ja innostus kohtasivat...

Sovittelin kaiuttimet katteeseen ja siinä puuhastellessa ihmettelin kun en millään saa kajareita linjamaan siististi. Kun luotto silmään ja vatupassiin loppui, oli pakko kaivaa mittanauha esiin ja tutkailla tilannetta. Noh, selkisi että sisäkate on kiero ja vinoon leikattu vähän joka vinkkelistä, lisäksi kiinanpoika on vetäissyt kajarinaukot tunteella, heittoa vasemman ja oikean puolen reikien sijoittelulla on sekä korkeus- että sivusuunnassa sentin luokkaa. Tässä kohtaa luovutin ja laitoin kajarit pikkasen ulospäin vinoon ettei ottaisi silmään niin pahasti (no ottaa se silti kun tiedän miksi ne on vinossa).



Kajareiden johdotus oli helppo nakki, kolvaamaan en viitsinyt alkaa niin vetelin liitokset liima-apikoilla. Innostuin sikaliimasta sen verran, että liimailin myös johtoja sieltä täältä katteeseen niin eivät pääse rapisemaan. Myös antenni löysi paikkansa kätsysti sian avustamana.

Virtajohdolle läpivientiä etsiessä alkoi vaikuttaa siltä, että läpivientikumit ovat Suomessa katoava luonnonvara. Kävin parissakin autotarvikeliikkeessä etsimässä, mutta tarjolla oli vain helvetin isoa mallia ja itsellä oli tarkoitus selvitä max 10 millin reiällä. Teippasin sitten virtajohtonipun itsevulkanoituvalla, vedin läpi ja teipasin vielä molemmilta puolilta niin ettei johto pääse liikkumaan reiässään. Näkee ny si miten kestää...

Kun asennus alkoi olemaan muuten kasassa, alkoi huolestuttaa tuuliklasin sauman tiiviys (jo silmällä näkee että se ei ole tiivis) ja sieltä soittimen päälle mahdollisesti valuva vesi. Äkkiseltään ei löytynyt oikein mitään sopivaa ratkaisua ja tutkailin jo mamman tupperwaretkin, mutta en saanut lupaa ottaa juuri passelinoloista kippoa hyötykäyttöön. Tallissa olutta litkiessä silmään osui tuulilasinpesunestepurkki ja siitä se ajatus sitten lähti.



Toi kulmarauta oli sitten loppujenlopuksi helvetin hyvä juuri tossa paikassa, onneksi en ehtinyt lyhentää ylimääräisiä... Takareunan teippasin jeesuksella kiinni katteeseen, pitää kesällä katsoa miten on pitänyt ja tarvittaessa kaivaa sika esiin.

Virtajohto olisi kai taiteen sääntöjen mukaan pitänyt vetää tankin alta, mutta alkoi laiskottaa eli vedin sen mittaripaneelin alta ja jeesuksella kiinni tankkiin ettei pääse hieromaan. Tosin siellä näytti olevan sekä huohotusletku että mittarin johtonippu vapaana eli ne hierovat sitten tämänkin puolesta.



Kuten kuvasta näkyy, oli pientä ongelmaa myös 3-johtoisen liittimen löytämisessä. Loppujen lopuksi päädyin biltsun isoon mutta mainoksen mukaan tiiviseen liittimeen. Se on tuossa helposti käsillä ja ei oikeastaan häiritse niin pahasti kuin aluksi luulin.

Virranoton tein penkin alta acc-liittimen kautta, eli soitin toimii acc-kytkimen takaa. Näin saan tarvittaessa möykän pois helposti ilman että pitää alkaa avaamaan kantta ja yrittää osua virtanappiin hanskat kädessä.



Paketti alkaa olemaan siinä, vielä on jäljellä siistimistä ja säätöä. Katetta pitäisi laskea pari senttiä alaspäin, mutta tuo jää nyt myöhempää ajankohtaan kun pääsen pylväsporalle. Maalauskin oli alunperin suunnitelmissa, mutta nyt kun olen "hieman" pettynyt tuohon katteen muuhun laatuun niin maalauttaminen jää myöhemmäksi jos kate parin kesän jälkeen on edelleen ehjä.

Loppuklausuulina voisi sanoa, että jos hakee laadukasta ja hyvinistuvaa katetta, niin ei välttämättä kannata ostaa tätä "stealth"-nimellä myytävää kiinanromua ellei saa todella edullisesti. En tosin odottanutkaan saavani puolentoistatonnin dead centeriä vastaavaa laatua, mutta en kyllä aivan näin juosten kusemalla tehtyäkään... Mullehan tuo kate maksoi satkun, sillä rahalla hinta ja laatu kohtaavat. Tosin voi olla että sisäkatteen epämuodostumat eivä ottaisi silmään niin pahasti jos olisin ottanut 6x9-kajareille rei'itetyn mallin, tämä itselle muistiinpanoksi jos tulee vielä katteenhankinta eteen. Hommana musiikkikate on helppoa ja mukavaa puhastelua, enemmän aikaa tässäkin meni pähkimiseen ja osien haalimiseen kuin itse tekemiseen.

jty

Sen verran tuosta virransyötöstä että ainakin road kingissä accessorykatkaisijalta tuleva johto kulkee lampun alla ja siellä siinä on jatkoliitin joka on sama kuin PC:n 4-pinninen virtaliitin joten sieltä sähkön ulosotto onnistuu kätevästi ostamalla lähimmästä pc-kaupasta 4-pinnin power haaroitusjohto, hinta muutaman euron. Ei tarvi vedellä tankin alla eikä päällä mitään letkuja

ss

#132
Mulla navi ottaa virran lampunkuupasta, en ole itse asentanut mutta olen olettanut että se on kiinni juurikin tuossa mainitsemassasi liittimessä. Siksi ajattelin että pienimmän tuskan tie toisen liittimen kanssa on vetää johto penkin alle kun sielläkin on valmis liitin odottamassa. Lisäksi sattui olemaan tollanen ACC-urosliitin hyllyssä ja mittaripaneeli on vain 2 ruuvilla kiinni...

ss

Oli niin hienon oloinen päivä tänään, että meinasin täräyttää perverssin tulille ja käydä hakemassa tankin täyteen. No, eihän siitä mitään tullut, ei edes lupaillut eikä bensa haissut, diagnoosi varmistui kun nyppäsin letkun irti hanalta, ei tipan tippaa. Totta puhuen vähän jo ounastelinkin tätä kun talvella tankkia vaihtelin, syyllinen on "vanha tuttu".


Vakuumihanan letku oli käytännössä halki voesin y-haaran päässä. Pitää varmaan alkaa tavaamaan biltsun luetteloa...

ss

Eilen vihdoin pääsi perverssi maistamaan maantietä. Kuva otettu pikkutankkisportin luonnollisessa elinympäristössä: