Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Wanhojen paskojen vauhti

Aloittaja Hessu, 06 elokuu 12, 07:29:03

« edellinen - seuraava »

Hessu

Mä kans!
Hinnasta viis, mutta parinkyt vuoden rysty kokemuksella sanoisin että parasta tossa on tarvikelohkot.  Eikös tässä kumminkin olla myymässä PRÄTKÄprojektia eikä kirjahyllyn koristetta?
Se että youtubesta löytyy pätkä missä joku japsi vetää sata metriä orgislohkosella rystyllä, ei tarkota sitä että sellasia vois suositella maantiekäyttöön yli huntin vauhteihin.

tyg

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 06 elokuu 12, 07:29:03
ei tarkota sitä että sellasia vois suositella maantiekäyttöön yli huntin vauhteihin.


Tarkoitat kai maili-vauhteja? Muuten pistää "jutut" hymyilyttämään..

Kiiski

^Mitkä jutut nyt hymyilyttää? Mulle jäi vähän epäselväksi? Sekö että Knucklella ei voi pitää 160 matkavauhtina vakiolohkoilla vai mikä?

ma^ko

Voihan sillä pitää 150-160kmh matkavauhtina, eri asia kuinka kauan. Mut kyl mun EL/FL koktaili knukkeli ton reilu puoltoistsataa kulki ku mul oli, eli voihan sil toki aja sitä matkavauhtinakin... kunnes porsii.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 06 elokuu 12, 10:29:12
...EL/FL koktaili knukkeli ton reilu puoltoistsataa kulki ku mul oli, eli voihan sil toki aja sitä matkavauhtinakin... kunnes porsii.

Eli siinä kymmenen kilometriä?

Toiset väittää ajavansa noilla vanhoilla paskoilla puolentoistasadan matkavauhteja. Eivät aja.
Long John Stroker

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 06 elokuu 12, 10:31:31
Eli siinä kymmenen kilometriä?

Toiset väittää ajavansa noilla vanhoilla paskoilla puolentoistasadan matkavauhteja. Eivät aja.

En mä tiiä, en mä arvannut niin pitkään sil täysii ajella. Sen 90-110kmh se piti ihan jees reissuvauhtina. Panshovelilla ajoin kerran Hangost vitutuksessa takas niin et oli valtaosan matkast se reilu puoltoist sataa, et sil sen jo pysty tekeen ilman porsimista, voihan olla knöölakin olis kestänyt tai sit ei. Kuitenki hyvin harvoin ajan millään yli 130kmh, joten puolentoista sadan matkavauhtisuoriutuma se ja sama. Kuitenkin tuon about satkun matkavauhdin pitää kyllä knööläkin ja lättis jne.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kiiski

Omasta mielestä olen luukutellut näillä vanhemmilla vehkeillä sen verran että tiedän mitä ne kestää ja mitä ei. Näissä jutuissa on aina toi epämääräisyys, pitäis määritellä nää suureet, matkavauhti miten mitattu, matka kilometreissä. Jos matka on esim. alle 1km niin matkavauhti voi motarilla olla sen 200 mulla, jos taas matka on 300-1000km niin vauhti on sen 110 tosin kiihtyen loppua kohti. Et niinku aika harva tuolla vetää edes Evoilla kaasupohjassa tunnista toiseen, paljon olen juttuja kuullu vaan en ikinä nähny, yleensä ne evot on tullu perse edellä vastaan ja siihen on riittänyt ihan se 120. Mun vauhti on mitattu näin kolmosvaihteella.

Jyräys

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 06 elokuu 12, 11:29:31
Mun vauhti on mitattu näin kolmosvaihteella.

Zum teufel ja kautta Teutateksen! Mitä dyno sanoo tuosta pyörästä?

Kiiski

Ei ole dynottu, Kiikala paras dyno! Siellä ne keksinnöt ponnistetaan.

hirvenjalka

Syvä kumarrus ja hetken hiljaisuus... kyl määkin sitten joskus Rautiksella; pitää kyllä varmaan neloselle vaihtaa

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 06 elokuu 12, 11:29:31
Et niinku aika harva tuolla vetää edes Evoilla kaasupohjassa tunnista toiseen, paljon olen juttuja kuullu vaan en ikinä nähny, yleensä ne evot on tullu perse edellä vastaan ja siihen on riittänyt ihan se 120.

Aika harva vetää millään vehkeellä kaasupohjassa tunnista toiseen. Evoluutiolla tuli sen verta pitkään ajeltua, että voin varmuudella sanoa sen kestävän huomattavasti kovempia vauhteja ja huomattavasti pitempään kuin vaikkapa shovelin. Voi shovelillakin vetää sellaista vauhtia, että ne evoluutiot tulee pääsääntöisesti perse edellä vastaan - näin tulee välillä myös tehtyä. Mutta sen jälkeen on ohjelmassa vähintään pulttisulkeiset. Mitä pitempään ja mitä kovempaa, sitä todennäköisimmin jotain ei vain irtoa, vaan menee paskaksi.

Ei oo lainkaan tavatonta, että porukassa vedetty vanhemmansorttisilla vehkeillä ja iltakaljan ääressä jätkät keulii, että mentiin ihan saatanan lujaa. Johon porukan ainoa nopeusmittarilla varustetun pyörän kuski: "Joo, kokonaista satasta."

Varttimailitouhu on asia erikseen. Siinä ei ylläpidetä mitään "matkavauhtia" ja tekniikkaongelmat ovat kokolailla toisennäköisiä. Olikos se toi veto, jossa Kiisken rysty irtisanoi yhteistyösopparin?
Long John Stroker

Kiiski

Varttimaili touhu on toki aivan eri asia, itseäni puolustaakseni on kuitenkin sanottava että mun Knuckle on kyllä katu/matkapyörä eikä täysiverinen kilpuri. Eli pikkasen paska joka hommaan. Mitä tiukemmat viritykset sitä hitaampi matkavauhti, aika kumma yhtälö mutta niin se vaan jotenkin menee.
Kyllä se oli joo toi veto, laturin vetoratas luopu hampaista ja koko jakopää oli melkolailla morjens.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 06 elokuu 12, 12:52:15
Varttimaili touhu on toki aivan eri asia, itseäni puolustaakseni on kuitenkin sanottava että mun Knuckle on kyllä katu/matkapyörä eikä täysiverinen kilpuri. Eli pikkasen paska joka hommaan. Mitä tiukemmat viritykset sitä hitaampi matkavauhti, aika kumma yhtälö mutta niin se vaan jotenkin menee.
Kyllä se oli joo toi veto, laturin vetoratas luopu hampaista ja koko jakopää oli melkolailla morjens.

Sulla mitään puolusteltavaa oo. Ne on koko planeetalla harvassa ne ukot, jotka rystyllä tommosia aikoja ja vauhteja vielä vetelee. Oli sitte kilpuri tai joku muu.

Toi mun lörpöttely liittyy reissuvauhteihin. Ja siltä osin pysyn kannassani... ;D
Long John Stroker

Hessu

Jätkät hei. Jäitä hattuun. Pointti on se, että parasta tossa myytävässä tuotteessa on lohkot!

Mikä siinä muuten hymyilyttää. Oon ajanu vieressä kun parin tunnin ajon jälkeen 120 km/h vauhdissa rystyn takapytty muuttu kranaatiksi. Johon mun nähdäkseni on syynä paskat lohkot. Ei muuten naurattanu ketään. Vähiten varmaan sitä saksalaista matkailuauton kuskia jota oltiin ohittamassa.
Osa niistä rivoista tais jäädä pystyyn siihen fiuden kylkeen.
Nykyään samalla rystyllä vedetään Kiiskin rinnalla Kiikalassa, mutta siinä on noi arvoa laskevat lohkot.

Lainaus käyttäjältä: Don Quijote - 06 elokuu 12, 13:27:07
Mielenkiintoista keskustelua... mutta eikö tämä osio ollut myyntipalsta?

Pysyy tuote keulilla palstalla.

akrapu

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 06 elokuu 12, 12:31:53
Evoluutiolla tuli sen verta pitkään ajeltua, että voin varmuudella sanoa sen kestävän huomattavasti kovempia vauhteja ja huomattavasti pitempään kuin vaikkapa shovelin. Voi shovelillakin vetää sellaista vauhtia, että ne evoluutiot tulee pääsääntöisesti perse edellä vastaan - näin tulee välillä myös tehtyä. Mutta sen jälkeen on ohjelmassa vähintään pulttisulkeiset. Mitä pitempään ja mitä kovempaa, sitä todennäköisimmin jotain ei vain irtoa, vaan menee paskaksi.

Tähän vahva kyllä. Oma matkavauhti vakio 1200 sovelilla on noin 95-100 km/h. Siinäkin vauhdissa osia meinaa tippua, jos ei kiristele pultteja tasaisin välein. Tai voi olla, etten osaa käyttää lukitetta oikein  :). Mitään sentään ei ole vielä hajonnut (kop, kop...).

Nimim."Sovelilla satasta"
- akr