Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

putkista vielä lisää...

Aloittaja -wla-, 25 kesäkuu 09, 00:01:32

« edellinen - seuraava »

-wla-

Mikä nyt olis hyvä vaimennus systeemi ilman mahdottomia tehohäviöitä??? Mulla on v&H bigradius 2->1 sehän on selvää että ääni on kova mutta kun ääni on jotenkin liian terävä minun korvaan. Mulla oli huilu irti ja sielä oli joku kartio-> n. 15cm pitkä kammio -> päätyreikäputki minkä ympärillä joku 8cm pitkästi villaa. tein sinne verkkoputken kartion ja päätyputken väliin ja nyt sielä on villaa n. 20cm pitkästi, mutta ääni on yhtä kova ja terävä. En tiedä pitääkö putki laittaa vaihtoon vai saako tonne jonkun hyvän systeemin väsättyä. Eniten vituttaa se kun tallinperältä löyty jotkut lyhyet käyrät huiluprojektin ajaksi joihin heppasin prikat päätyihin niin n.100 matkavauhdissa  ei melkeen kuullut kun kone kävi.

Hemuli

Big Radiukset on ihan vihonviimeiset rännit, eihän tuollaiseen normiputken paksuiseen rööriin saa kunnollista vaimennusta ja kaiken lisäksi ne osoittavat suoraan maahan jolloin ääni kertautuu kun se kimpoaa takaisin ylös.

Veikkaisin lisäksi että ne syövät tehoa jo ihan sellaisenaan, puhumattakaan siitä jos niihin sitten väkisin väännetään vaimennusta. Joskus kaverin muijan pyörään saatiin käärittyä niiden huilujen ympärille kerros sammutuspeitettä joka pehmensi ääntä edes hiukan mutta tuskin korvin kuultavasti.

Hyvän mutta samalla tehojen kannalta optimaalisen äänenvaimentimen taika perustuu valitettavasti tilavuuteen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

-wla-

Mun putkihan oli kaksi yhteen malli eli sellanen käyrä  jööti. Vaimentaja oli halkaisijaltaan joku n. 80mm et kyllä sinne vähä villaa sai käärittyä. Mietin tos et pitäis kokeilla hitsata semmoinen perinteinen huilu kiinni vaimentajan sisäänmenoon niinkuin tossa aiemmassa topikissa oli kuva mut ei vaan laita tukkoon päästä. Kai ne väkäset vähän himmaisi ääntä.  Pitää vaan tehdä 2"putkesta semmoinen kun muistaakseni sisäänmeno oli jotain sitä luokkaa.

-wla-

Kyllä nyt täytyy sanoa että antakaa niiden putkien olla niinkuin tehtaan setä on ne tehnyt. minäkin sain tehtyä liian tukkoisen ja meni hetki tajuta et se todellakin johtuu putkesta eikä sytkästä, kun olen kärkivehkeet juuri vaihtanut. Yläkierroksilla pyörä pätki/rynkytti ja vaihdoin penempää suutinta, ilman putsaria, sytkää säätelin, tulppia vaihtelin ym. mikään ei vaikuttanut. Kun putkea avarsi vähän kerrallaan niin sitä paremmin rupes toimimaan.