Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ride on Brother ! (kuvia tien päältä)

Aloittaja Webmaster, 22 kesäkuu 09, 09:41:03

« edellinen - seuraava »

flhx

Pari viikkoa sitten kaveri tuli la aamuna tallille, "Lähekkö kahen viikon reissuun Italiaan, jos ehitään renkaat vaihtamaan ajoissa niin lähetään tänään, muuten huomenna?". Kahdesta FXR:stä lähti takarenkaat irti ja suoritettiin öljynvaihdot. Sen verran aikaa kului että jouduttiin lähtemään vasta sunnuntaina. La-iltana tuli mieleen että jaa niin, tarvis kai lauttaliputkin tilata?

Sunnuntaina iltapäivällä piti olla satamassa joten luonnollisesti vasta sunnuntaiaamuna mietin mitä reissuun tarvii ja pakkasin merimiessäkkiin tavarat. Toisaalta eipä noissa reissukamppeissa enää juuri tarvi miettiä.

Mulla oli alla kaverilta lainattu -86 FXR, sama laite oli mun omistuksessa ja käytössä Floridassa n.vuoden. Kaverilla itellään toinen FXR,oliko se ny -91, jonka puolestaan olin ostanut hänelle vuos takaperin Floridasta. Kaverin FXR tuntui vievän reilusti bensaa(motarilla meni n.9L 120kmh vauhdissa 100 kilsalla), startti oikutteli välillä ja ilmeisesti alustassa oli jotain pikku feelua kun oli hiukan aikasemmin ajanut helvetilliseen kraateriin. Oli kuulemma hiukan soutavaa meno mutkissa.Mun FXR:ssä myös startti välillä vittuili,keulan stefat vuoti kun seulat, pata tuntui hieman vievän öljyä ja kaasuvaijeri oli kaivettu jostain roskiksesta takaisin käyttöön. Kaveri kysy että vaihdetaanko vaijeri nyt vai tien päällä? Äh, ei ny jaksa ruveta asentelemaan. Lähtökohdat reissuun olivat siis mitä parhaimmat.

Vastoin kaikkia odotuksia laitteet sysäsivät moitteetta koko reissun, Italiaan päästiin ja takaisinkin. Ainoa haaveri oli mun FXR:n vaihdepoljin joka osittain hukkasi poorinsa, ajamalla kuitenkin päästiin Torinon diilerille, jossa vartti ennen sulkemisaikaa herrat löysivät touringin vaihdepolkimen hyllystä ja asensivat sen ylitöinä. Seuraavana päivänä alkoi loma ja liike olisi ollut suljettuna. Kustannukset 0e... Mille Grazie! Arvoitukseksi nyt jäikin että oltaisko tultu kotio asti ilman tuota remppaa.

Kaverin FXR:n kulutus pysyi hyvin aisoissa kun ajeltiin pikkuteitä, mun ajolaitteesta saatiin aika brutaalin näköinen kun keulasta lensi vielä lientä pitkin pyörää aina sivulaukkuihin asti. Reissussa tuli kilsoja n.3600km, mun FXR vei maltillisen 4,5 litraa öljyä sillä matkalla. No, ei ykskään kauppa kieltäytyny öljyä myymästä että mikäs siinä ny ongelma. Hyvä reissu.

Kamera tietty mukana ja kuviahan tuli otettua ihan vitusti, tais olla jotain 5kpl...

Alppien ylitysta, Bolzanon kohdilta Italiasta kohti Itavaltaa, 2200m korkeudessa.

Takastuloa, mun FXR:n vieressa joku Hondan pikkusontiainen. Itavallasta, n.55v pariskunta oli silla liikkeella...Oli muuten oikeasti aivan helvetin paljon pienempi laite kun milta nayttaa kuvissa..

Takas tallilla, vastoin kaikkia odotuksia omin voimin palattu...

R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Erppa

Hailuodossa on yleistä tietä joku 30 km jolla yksi hyvä suora, muttei niin pientä reikää Suomessa ettei joku tosiuskovainen löydy kyliltä. Tällä kerta tien päästä, missä meri alkaa. Muuten hyvät eväät ravitsemusliike Luodossa.

-E

Kihveli

Ohittaminen kannattaa aina

Masa V

77' XLH1000 ironhead
73' FX shovelhead

Natking

Lainaus käyttäjältä: Erppa - 21 elokuu 14, 09:53:03
Hailuodossa on yleistä tietä joku 30 km jolla yksi hyvä suora, muttei niin pientä reikää Suomessa ettei joku tosiuskovainen löydy kyliltä. Tällä kerta tien päästä, missä meri alkaa. Muuten hyvät eväät ravitsemusliike Luodossa.

-E
Hailuodon silloiselle palopaalikolle myin pannun vuonna -90, et kyl uskovaisia siellakin on jo hieman aikaa ollut.  ;)
Just trying to be different (like everyone else)

Rossi

Viikonloppureissun tunnelmia lyhyenä Juutuupi-koosteena: kesäisessä syyskuun kelissä 5.-7.9.2014 Kaakkois-Suomen kautta Pohjois-Karjalaan ja takaisin. Yhteinen lähtöruutu Porvoossa ja "tästä-yksin-kotiin" -rasti Hämeenlinnassa.

http://youtu.be/aMfhT3zKkPE

?Blogi?

Don Quijote

Viihdyttävä pätkä Rossilta, kiitos  :) Vilahti myös tuttu paikka, Arvinsalmen lossi. Lähellä meidän landea  8)
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Rossi

Kiitos kiitoksista :)

Sisämaan saaristo on mainiota matkamaastoa, sitä kelpaa kyllä katsella ja lossit ovat virkistävää vaihtelua. Joka ajokausi niiden kansille on könyttävä jotain reittiä pitkin. Arvinsalmen lossikin alkaa jo tulla tutuksi :)
?Blogi?

Joe Cool

Ajelin auringonlaskuun elokuussa jossain keskellä Ranskaa. Ranskan liikenne on muuttunut hurjasti parissakymmenessä vuodessa. Kun siellä vielä 90-luvulla vedettiin sen minkä Renault kulki aina taajaman ulkopuolella (keskimäärin n. 170 km/h) niin nyt siellä ajellaan varsin nätisti rajoitusten mukaan, liikenne on mukavan leppoisaa ja tiet valtaosin hyviä.

Kapteeni sika

Pikku testipätkä muutaman kympin kameralla viime toukokuulta. Mikki menee mykäksi isommasta metelistä, motarinopeuksissa pysyy mykkänä liki koko ajan, tässäkin kävelyvauhdeissa mykistyy pari kertaa. Jos kameran ruuvaa pyörään niin kuva vibraa tärinästä ihan helevetisti. On se kumma kun halvalla ei saa kunnon laatua. :)

https://www.youtube.com/watch?v=GEyWVuEHMbQ

eeko

Hyvä pätkä, melkein metsä tuoksui.
Mistäpäin kuvattu?
-eeko

jannu

Villi arvaus; lähtö Tampereella Pyynikin näkötornilta, siitä Ruusendaalin ohi kierros ympäri Pispalaa ja lopussa nokka kohti Epilää....  ;)

..ttu, miks piti syntyä tänne Siperiaan, tulis vaan se kesä jo....hyvä pätkä  :)

kkuula

Viimekesänä oli montakin hyvää ajopäivää, vajaa 30 lämmintä ja aurinko laskusuunnalla, suuntana taivaanranta. :)

Edit: Lisätään vielä yksi kuva...

Toistaiseksi olen kahden pyörän loukussa ja sehän on vain hyvä asia, voi huoletta toista pyörää projektoida. :)

Sportster vm.87 Vantaa

eeko

Tampesterilta se munkin mielestä näytti, hyvää pätkää.
-eeko

Don Quijote

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 21 tammikuu 15, 04:07:04
Pikku testipätkä muutaman kympin kameralla viime toukokuulta.

Hyvä pätkä, oliko Tampereen Pispalan maisemia?
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.