Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Poikamme maailmalla - Bastard Tour 2012

Aloittaja Hemuli, 05 elokuu 12, 09:16:49

« edellinen - seuraava »

shoveltimppa

On siellä suomipojalla ollu silmät sellällään museokierroksella ;D Tonne täytyis päästä!

SOHVELI-76

 Kulttuurikiitos kuvista! tuonne vois jopa kerääntyä paineita päästä. Onneksi kielitaidon puute yhdessä talouden kanssa jarruttaa kummasti.. keleistä voi kertoa terveisiä että eilen täällä napapiirin tietämissä +10 ja yöllä 0.
0405691644

Hemuli

No kyllahan taa sujuikin vahan liian hyvin... Tanaan matkalla kohti Columbus Ohio:ta poiki meikan pyorasta takapyoran laakeri taydesta laukasta, yhtakkia takapaa muuttui aika levottomaksi. Onneksi pyora jatkoi pyorimistaan eika mennyt lukkoon. Taa tapahtui vajaan kymmenen kilometeria Mt. Vernonista Amity-nimisen pikkukylan jalkeen. Nilkutettiin pyora takaisin tuonne tuppukylaan ja kavin vahan kuulostelemassa korjausmahdollisuuksia lahikaupungista. Koska osia ei loytynyt hyllysta paatimme soittaa kavereille Columbukseen ja niinpa pari tuntia myohemmin pyora oli pikupin lavalla ja matka jatkui autokyydilla Mikan ajaessa perassa.

Huomenna puretaan takapyora ja lahdetaan metsastamaan osia, ei pitaisi olla mission impossible koska tassa cityssa on ainakin kolme virallista diileria ja lukematon maara pikkukauppiaita. Jollain on pakko olla pari laakereita hyllyssa. Eikohan tasta olla aikataulun mukaisesti sunnuntaina takaisin radalla. Nyt keskitytaan olennaiseen eli kylmaan Yuengling-olueen (nimestaan huolimatta puhtaasti jenkkiolut) ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

On muuten hyvä olut tuo.

Uhraan huomenna Muikku-Ossin uudestaan. Josko pysyis ne laakerit ehjinä.
Long John Stroker

Hemuli

Laakerit vaihdettu menetelmalla "vasara - isompi vasara - vitun iso vasara" mutta valmista tuli. Vetopuolen laakeri oli ihan valmista kauraa, osa kuulista lahinna kuutioita ja pari lahtenyt maata kiertavalle radalle. Syyllisia ainakin kaksi, aivan liian kirea hihna ja liian lyhyt spacerputki laakereiden valissa. Akselin kiristaminen pisti laakereihin alyttoman sivukuorman.

Samalla tuli herkisteltya etujarrujakin uudestaan kun sain kunnon kumirasvaa - edelliskerralla kaytin pelkkaa jarrunestetta paremman puutteessa. Kun homma oli tehty ja jarruja koeponnistettiin huomasi kaveri etta paasylinterin banjopultin valista tihkuu nestetta - se oli sormikireydella :o. Taytyy vahan kommentoida Mikelle kun nahdaan tanaan...

Mutta matka jatkuu, kuvia tulee kunhan paasen sellaisen koneen aareen jossa on kortinlukija.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

shoveltimppa

Kun ollaan isossa maassa, niin tarvitaan isot työkalutkin  ;D

Hyvä, että fillari tuli kuntoon ja matka jatkuu!

Hemuli

Palataas ajassa hiukan taaksepain, ennen fillarin hajoamista. Varsinainen reissu siis alkoi torstaina Auburnista kohti Clevelandia, alkumatkasta ajettiin kilpaa Amtrakin kanssa.



Clevelandista matka jatkui alaspain Doylestownin pikkukylaan, talla matkalla saatiin tahan mennessa ainoat sateet. Onneksi perilla odotti kuivausrumpu ja kuuma grilli puhumattakaan kylmasta oluesta. Paikka kuului Stevelle jonka kasialaa on mm. meikalaisen rautapaan maalaus. Ja pitihan sita paasta kaikken pyhimpaan, herran maalauskammioon talon kellarissa.



"Maalaamon" varastohuoneessa odotti Steven seuraava projekti, '69 rautapaa jonka runko oli todella karsean chopperoinnin jaljilta. Vaatii paljon tyota etta tuosta viela pyora tulee - vetaa rajummankin kaverin mietteliaaksi. Esimerkiksi emaputki oli leikattu irti runkosta ja juotettu messingilla paikalleen.



Stevelta matka jatkui pilvipoutaisessa saassa kohti Columbusta, noin tunnin ajettuamme saavuimme Amityn pikkukylaan - sielta lahtiessamme kaasutin peltoaukean lapi kun yhtakkia takapaa meinasi lahtea alta. Akkia tien sivuun ja vahinkoja tutkimaan, takapyoran laakerihan sielta oli mennyt. Nilkutimme puolisen kilometria takaisin Amityyn ja nostimme pyoran parin harkon varaan. Eihan tassa huonosti kaynyt, sitahan vois vaikka....


...sataa?



Tuli kaytya lahikaupungissa varaosia kysymassa mutta kun niita ei ollut niin soitettiin kaverit hakemaan. Parin tunnin odottelun jalkeen sportti olikin pickupin lavalla.



Se ilta meni parin bissen ja International House of Pancakesin voimalla, aamulla paastiinkin sitten periamerikkalaisen aamiaisen kimppuun Waffle Housessa.



Vatsa taynna on hyva ryhtya hommiin, onhan tuossa laakerissa ehka jotain vikaa.



Tyokalut nyt oli vahan mita oli mutta ei auta valittaa kun oli sentaan katto paan paalla.



Kun ei vaantoraudoilla tullut mitaan niin ruvettiin leikkimaan tulella.



Erinaisten vaiheiden jalkeen vanhat laakerit saatiin pois ja uusia asentamaan. Iso vasara oli paivan sana.



Koko jupakka johtui todennakoisesti liian lyhyesta valiholkista laakereiden valissa. Paikallisesta bauhausista patka vesijohtoputkea josta sitten rautasahalla ja viiloilla sopivan mittainen.



Apulaiset antoivat hyvia neuvoja ja tuhosivat illan bileisiin tarkoitettua bissevarastoa.



Paikalle porahti varsin erikoinen sportti, omistajansa oli koko elamansa puuttunut oikea kasi ranteesta alaspain ja niinpa kaasukahva oli siirretty vasemmalle puolelle ja se toimi kaantamalla eteenpain. Samalla kadella kaytettiin myos kytkinta. En pyytanyt paasta koeajolle...



Ilta meni sitten normi aktiviteeteissa.







Aamulla oli viela ryhmakuvan paikka ja sitten takaisin kohti Indianaa.




Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mike LeCoq

Upeelta reissulta vaikuttaa, kiitos aktiivisesta raportoinnista!

Hemuli

Aamu valkeni Indianassa pilvisena joskin poutaisena. Tassa pari hardcorebikeria aamutoimissaan...



Selviydyttyamme pakollisista kuvioista suuntasimme keulat kohti samalla kylalla asuvan kaverin Hootyn kotia. Shannon vetaa joukkoa Miken kanssa.



Hootyn autotalli oli yksi siisteimmista koskaan nakemistani, herralla oli twincam softailin lisaksi todella hieno sportsterchopperi.



Palatessamme takaisin Indianaan Mikan pyora rupesi vuotamaan pahasti etupytyn tonariputkien juuresta. Vuoto vain paheni ja suuntasimme kulkumme kohti paikallista diileria varaosien toivossa. Liikkeen piha oli juuri valettu hienolla betonilla johon kelpasi tiputella suomalainen kayntikortti...



Kun nyt ihan viralliselle jalleenmyyjalle osuttiin niin ostin omaan pyoraani uuden remmin - vanhasta oli tullut kivi tms. lapi - ja uuden akun. Paikallaan ollut akku oli joku markettipatteri johon edellinen omistaja oli tehnyt nain hienot kaapelinkiinnikkeet ::)



Olishan noi vanhatkin osat varmaan kestaneet reissun ajan mutta aika pian ne olis menneet uusiksi ja taalla tehtaan orkkisosat kuitenkin on jonkin verran halvempia - akut ja remmit on nimittain ehdottomasti ostettava tehdasosina, minkaan tarvikevalmistajan laatu ei ole lahellakaan niita. Akku, hihna ja puteli dotvitosta maksoi noin 370 taalaa.

Takaisin Miken pajalla osien vaihdon yhteydessa rupes muutama kromiosa tympimaan ja herra ehdotti etta voitaisiin pulveroida ne samalla mustiksi. Sanoista tekoihin.

Ensin puhalluskaappiin.



Sitten varia niskaan (ensin osat uunitettiin esilampoon).



Ja puolisen tuntia uunissa niin valmista tuli. Mattamusta on pop.



Yhtakkia huomasin hienon inkkariscramblerin tankin hyllyssa, olihan siita kuva otettava ihan vaan Jackin iloksi.



Siina ruuvaamisen lomassa Miken vaimo Shannon pistaytyi tuomassa meille paivallista, spagetti bologneset livahtivatkin vikkelasti tuulensuojaan jonka jalkeen Hooty halusi lahtea nayttamaan vahan paikallisia nahtavyyksia. Kello olikin jo kahdeksan illalla, olimme ruuvanneet fillareita koko paivan. Ilmassa oli pieni sateen uhka joten Mike paatti jattaa sportin talliin ja otti baggerin alle.



Meidan molempien yllatykseksi ajoimme vahan toistakymmenta kilometria Fairmountin hautausmaalle, sielta loytyi tutun kaverin hauta jonka aaressa oli pakko ottaa kunnon turistikuva.



Ja mika olisikaan parempi paikka rikkoa pyoransa kuin keskelle hautuumaata illan hamartyessa - Hootyn chopperista murtui akkuteline ja patteri putosi kaapeleiden varaan. Onneksi tuli katsottua viime viikolla Zombieland telkkarista niin tietaa miten pitaa tilanteen tullen menetella.



Muutaman nippusiteen ja mustekalan voimin paastiin takaisin liikkeelle, tassa vaiheessa oli jo todella pimeaa ja pienet rapinat puskissa pistivat vauhtia topposiin.



Paastiin lahes takaisin Marioniin kun Hootyn pyora paasti oikein kunnon kipinasuihkun - akun plusnapa paasi heilahtamaan kiinni runkoon. Ja taas korjattiin.



Huomenna matka jatkuu kohti lantta Illinoisiin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jsr85

Kyl täytyy olla hieman kateellinen....

ss454

Ei se ihme että riisikuppimiehet näitä kyykkypyöriksi haukkuu, viimeisen setin kuvista melkein joka toisessa miehet kyykyssä.

Hyvä menoa edelleen ja kiitettävän kattavia raportteja.
Selvästi osattu reissupätkät valita riittävän väljästi kun tuntuu olevan sille toiminnalle aikaa mihin itsellä ei matkalla koskaan.

mielikuva

Tää on mahtavaa! Kiitos hienoista kuvista ja tarinasta. Jonain päivänä kun itse pääsen reissuun (joskus) olis mahtavaa kun mukana olisi joku joka noita paikkoja hiukan tuntee etukäteen. Fiilikset välittyy kuvista!

Hemuli

Taa taitaa olla viimeinen paivitys ennen sunnuntainta, siihen asti ei olla lahellakaan tietokoneita tai nettiyhteyksia. Startattiin puoliltapaivin Indianasta, ei ollut enaa helletta - vaivaiset parikymmenta astetta. Nyt joutui jo sulkemaan rotsin tuuletusaukot ja pistamaan hanskat kateen.

Matka Indianan ja Illinoisin poikki oli varsin yksitoikkoinen vaikka pysyttiinkin poissa moottoritielta. Tassahan luulee viela olevansa pohojanmaalla ;D



Muutama otokka saatiin pain nakoa matkalla, yksi peukalon mittainen korento paatti paivansa jarrukahvaan - onneksi ei tullut naamaan.



Jotain pienta saatoa matkalla saatiin kun Mikan eilinen tonariputken tiivistys ei onnistunutkaan vaan oljya puski pitkin moottorin kylkea molempien osavaltioiden alueelle. Niinpa heti perille paastyamme meisselit kouraan ja hommiin. Toivottavasti nyt meni paremmin.



Mikan ruuvatessa me muut keskityimme olennaiseen, toisinsanoen paskanjauhantaan.



Illinoisin isantamme, kuvan kaljupaa Rich, oli juuri saanut valmiiksi sporttichopperinsa jolla karvaisempi hemmo DJ lahtee huomenna porukan mukana kohti Smokey Mountainsia. Ketjulinja vaan eli niin paljon etta jotain liukupalaa oli rakennettava. Kaytiin heittamassa testilenkki tilanteen toteamiseksi.



Yhdessa tulimme siihen tulokseen etta jotain on tehtava, niinpa taakin ilta meni mukavasti ruuvaamisen merkeissa. Taalta tahan, Illinois vaikenee ja palataan asiaan viikonlopun jalkeen.

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Pekka53

Tää Hemulin ja Mikan matkapäiväkirja on mahtava threadi. Ride on!

Moksu

^ +1 Näitä postauksia suorastaan odottaa  ;)