Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Rautis räpättää kierroksilla

Aloittaja mielikuva, 29 heinäkuu 12, 17:41:40

« edellinen - seuraava »

mielikuva

Konetta ei ole vielä saatu ison remontin jälkeen käymään kunnolla. Kierroksilla kylmänä ja kuumana kone ei ota kierroksia, vaan alkaa räpättämään. ilmanputsariin ei poksu missään olosuhteissa, on kokeiltu ilman putsaria. Onko tuo nyt sitten rikkaalla? Super E pääsuutin on 72, keskialue 295? Max vauhti kolmosella on varmaan alle 80kmh. Tuntuuko pakoputkessa poksuminen tuollaisena "räpätyksenä"? Sama toki kaikilla vaihteilla. Alkuun olin ihan varma että sytkävika. Jos bensa loppuis niin silloin tuokone ottais edes jossain olosuhteissa kierroksia. Mä luulin että jos rikkaalla olis niiin menis tulppia ja todella tuntuvasti poksahtelis putkessa, mutta tämä räpättää... ???

Kone toimi tällä kombinaatiolla joskus ennen remonttia. ainoa mitä on toista on uudet 10cm pidemmät drag pipet. Niissä sisällä (itetehtyjä) vaimennusläppiä, tänään mitattu 116 db  ;D ...
Mitä on tehty:
Sytkävialtahan tämä tuntui, ikäänkuin kierroksenrajoitin, joten laitoin uuden puolan, kokeilin toisilla johdoilla, laitoin uudet limput keskipakoissäätäjään ja kärkien tilalle Dyna S:n.
Imusarja ei vuoda, se on varmaa.
Venttiilit on säädetty ja tarkistettu useaan kertaan. Kansille ei remontissa ollut tarvetta tehdä mitään, mitattiin toki jouset ja välykset.
Lataus toimii ok.
Pakoputket ei vuoda.
Super E:ssä kiinni teardrop ja uusi suodatin, kokeiltu myös ilman. ei poksu kaasariin. 
Tankista tulee tavaraa, bensa ei lopu. Testasin kaasarin kohoventtiilin kaasuttimen pohja irrallaan.
Mitähän mä seuraavaksi teen? Huomenna pienempiä suuttimia kuumasta pyörästä?
Voisko sytkän ajoitus olla kuitenkin vaan pois kohdaltaan? Miten mä varmistuisin tuosta?
Alemmilla kierroksilla toimii ja vääntää hyvin. Tää on niitä hetkiä kun tuntuu että eväät ei riitä.

Mika_P

Kokeile pienentää tuota pääsuutinta, mulla on 1000xx rautapäässä .64 kiinni ja hyvin toimii.

mielikuva

Täytyy poiketa kuumapyörässä ruokatunnilla ja hakee noita suuttimia.
Sytkä ei mun mielestäni voi olla puolta kierrosta pielessä, niin hyvin toimii alakierroksilla ja etupytyn kohdalla katsoin sytkän kohdalleen.
Jotain vaimennusta pitää myös rakennella ennen kuin lähtee ajeleen

tyg

Lainaus käyttäjältä: mielikuva - 29 heinäkuu 12, 17:41:40
Konetta ei ole vielä saatu ison remontin jälkeen käymään kunnolla.

nokissa ajoitusmerkit kohdillaan?

mielikuva

Kyllä noita nokkien ajoituksia on mietitty huolella, pitäisi kyllä olla kohdallaan. Otin varmuudeksi 62 suuttimen, kokeilen sillä. Jos mitään ei vaikuta niin sitten olen nokkien kimpussa...

Hemuli

Ja uusilla tulpilla on luonnollisesti kokeiltu? Joskus käy niin että tulppa antaa kipinää pienillä kierroksilla mutta runtua annettaessa pätkii.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

013

heivaa äänen"vaimentimet" pois ja kokeile sitten, itellä auttoi kun poisti vaimentimet -> oli liian tukkoset putket.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Hemuli

Toi on kyllä ihan totta, joskus metsästettiin vastaavaa vikaa twincamisoftailista ja lopulta se johtui liian pienestä ilmanputsarista. Metelin määrä ei sinällään merkkaa mitään vaimentimien virtaavuuden suhteen. Veikkaan että toi kysyjän 116 desibeliä on mitattu melkoisilla kierroksilla...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mielikuva

Oli vain vähän kierroksia.. ja 116db.

Ei muuten auttanut 62 suutin 72:n tilalle, samat oireet jatkui. kokeilin toki toisilla tulpilla.

Seuraava mitä teen on nokkien ajotuksen tutkiminen. Ei ole oikein muuta jäljellä. Ihan ilman vaimentimiakin on kokeiltu. Ennen remonttia kulki tosi hyvin. Kipinäpuolella ei (ilmeisesti) ole vikaa, ei myöskään (ilmeisesti) kaasutinpuolella. Kansille ei tehty remontissa muuta kuin mittasin jousien pituudet, tutkin välykset ja putsailin paikkoja. Kierroksia toi ottaa niin vähän että en usko pakoputken edes ahdistavan vielä noilla kierroksilla. Edessä on pykälää isompi eturatas ja kolmosella ei kulje yhtään enempää kuin 80kmh...

Ei vaan tunnu olevan muuta jäljellä kuin tuo nokkien ajoitus. Koitan laittaa kuvan kun saan nokkakopan aukaistua joku päivä...



Kiiski

Tarkista nyt ensin kuitenkin onko sytytys 180° astetta vituillaan. Alkaa olemaan mun vakio vastaus, mutta oireet sopii melkolailla hyvin. Etupytyn ennakkomerkki kohilleen puristustahdilla.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: mielikuva - 30 heinäkuu 12, 22:59:13
Oli vain vähän kierroksia.. ja 116db....

No sitten olet onnistunut rakentamaan äänenvahvistimet niihin putkiin. Nimittäin oikeilla kierroksilla mitattaessa ei olla onnistuttu saamaan juurikaan yli 113 dB(a) lukemia mistään pyörästä. Mutta tää nyt ei liity aiheeseen mitenkään.

Kannattaa tsekata toi Kiisken mainitseman sytkän asento, tuossahan on erehtymisen mahdollisuus kun kampura pyörähtää kaksi kertaa siinä missä sytkää käyttävä nokka-akseli vain kerran. Ei olis ensimmäinen tapaus jossa sytkä on säädetty etupytyn pakotahdille. En vaan tarjonnut tätä vaihtoehtoa kun se kuitenkin käy (?), yleensä jos sytkä on 180 pielessä niin ampuu putkeen jo tyhjäkäynnillä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mielikuva

Tänään kokeilin laittaa sytkää 180 astetta ja samantien alkoi paukkumaan putkeen ja käynti oli vammaista...

Hemulille: Tuohon rautapään äänenvahvistimeen en usko vaikka äänenvahvistimia itse pidänkin korvissani jatkuvasti, sen sijaan epäilen poikien mittalaitetta ja mielessä kävi myöskin että mitä jos olen onnistunut kuitenkin laittaa nokka-akselit jotenkin väärin ja sen vuoksi kone ei kierrä ja esim toinen pakonokka on myöhäisellä ja aiheuttaa nuo ihanat äänet. Kun ei ole oikein muutakaan mitä tutkisi. 

Jos mulla on huomenna aikaa niin kaivan tuon nokkakopan auki. Jos sieltä ei löydy vikaa niin vähiin käy vaihtoehdot.

spn

Miten toi bensanpinta? Meikäläiselle tuli kierrosten rajoitu ja rakkine kulki oikeastaan vaan kiihdytyspumpun avustuksella. Oli jotenkin itsekseen säätänyt Bendixistä bensapinnan 6,5 mullisti noin kolmeen senttiin. Meno oli sellasta että tasakaasulla ei keksintö juurikaans kulkenut.

mielikuva

#13
No niin, taas oli aikaa tähänkin harrastukseen. Tuntui että kaikenlaista on jo kokeiltu niin mielessä kävi lyhentää drag pipesejä. Ei vaikutusta vaimennushärpäkkeiden kanssa, samat millä tuli liikaa ääntä. Hiukan potutti, päätin kokeilla suorilla. Hetken räpätti keskikierroksilla putkessa ja sitten tempaisi kierrokset; taas toimi niinkuin pitääkin!! Oli tuota kokeiltu pitkillä suorilla putkilla mutta ei vaan toiminut. Viimeksi kun toimi ennen koneremottia niin silloin oli kiinni lyhyemmät suorat putket.

Eli voiko nyt tosiaan olla niin että noi pitkät drag pipet sotkee ton koneen käynnin? Eikä kestä yhtään vaimentamista?

Mitenkähän lähtisin liikkeelle että sais tän toimivana ajoon. Kannattaisiko Super E:n suuttimia pienentää että virtaus pakoputkissa pienenisi ja kestäisi vaimennusta? Olenko ihan väärillä jäljillä?

Edit: jatkan näitä juttuja osiossa kaasutin pakoputki.. Lueskelen ensiksi vähän.

Kun räpättää putkessa keskikierroksilla hetken ennenkuin ottaa isoja kierroksia niin silloin kai pitäisi keskialueen suutinta pienentää? Keskialueen suutin on 295 ja pääsuutin 72. Ainoa ylimääräinen suutin mikä mulla on on pääsuutin 62 ja sillä ei anakaan toimi.

Hienoa kun saa tämän talveksi kuntoon... :(

mielikuva

Laite toimii! Kaasutin oli ultraäänipesurissa ja kasatessa vaihdoin 68 pääsuuttimen. Epäilen että oliroskaa jossain kanavassa.

Dragpipeissa on itsetehdyt huilut, motonetin reikäputkea, ummessa pääty koneeseen päin laippa keskellä ja takapäädyssä. Laippojen välissä päällä hitsaussuojamattoa. Uskoisin että sedät hyväksyy äänet.

Aikaa on tosiaan vain lomilla laitella. Nämärojektit hieman kestää...

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2