Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

veto loppuu ja kilkatus alkaa

Aloittaja Ironhead -78, 29 heinäkuu 12, 10:09:18

« edellinen - seuraava »

Ironhead -78

-78 rautiksessa pienoinen ajamista rajoittava ongelma, moottorin lämmettyä n.5 km:n jälkeen häviää vehkeestä veto ja tilalle tulee aavistuksen kilkattava ääni. Bensaa tulee, kipinää tulee ja kun kierroksia vähän nostaa niin mittari näyttää akulta 13,5 V. Missä vika?

masala

Oothan venttilivälykset tarkastanu vasta kylmästä koneesta?
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

Ironhead -78

"ominaisuus" tuli täysin ilman varoitusta ja alkuunsa vaikutti siltä että kakkua ei tule riittävästi, joten meni uusiin kantimiin tankin ja kaasarin välimaasto, samalla tyhjäsin ja tarkastin tankin ja kaasarin (läppäkeihin) ja kiihotuspumppu ainakin sylkee. Seuraavaksi sitten venttiilit...

Hemuli

Tarkista myös sytkän keskipakolimppujen ja jousien kunto. Limput ei saisi juuri heilua akseleillaan.

Venttiilien säätö vaikuttaisi eniten kylmänä, moottorin lämmetessä tönärivälys kasvaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Make

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 29 heinäkuu 12, 11:33:13
Tarkista myös sytkän keskipakolimppujen ja jousien kunto. Limput ei saisi juuri heilua akseleillaan.

Mulle tuli ihan sama mieleen, ehkä jopa syystäkin.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Ride-on

Mulla oli rempan jälkeen tota samaa vikaa..Lämmetessä veto hyyty..Omaani tein seuraavat muutokset,
Katkojan-kärkiväli hieman suuremmaksi 0.7mm..enakkoa myöhästin (kilkatus pieneni) ja läppäkeihinin pää suutinta isommaksi porasin 2mm terän läpi, suutin  oli 165 kokoa  alunperin... Säädin kaasuttimen tämän sivustojen löydettyjen neuvojen mukaan.
Käväsin us partsista hakeen ocktaanin korottajaa ja täytyy kyllä sanoa et nyt on eri vehe ajella.
-Käy hyvin tyhjäkäyntiä
-lähtee hyvin käyntiin (vähän potkasee takas lämpimänä)
-ei emmi eikä pörise ja vastaa hyvin kaasuun
Täytyy vetää sellanen johtopäätös et se buusteri teki tolle mun kompolle aika hyvää..kanataa kokeilla 15â,¬ oli hintaa spray pullon kokoisella pakkauksella.

Redneck

Jos haluaa oktaanilukua lisää, voi tankata Shellillä . Muistaakseni 99 ron on tuo V-Power
( hieman kalliimpaan hintaan ) .
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

Hemuli

Ei normaali vireessä oleva kone tarvitse mitään boostereita, kyllä sen pitää toimia ihan pumppulaaduilla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Raimo-Raato

Oisko taas sitä kuuluisaa venttiilin takertelua ohjuriinsa. Kuvaus täsmäis...
A.K.A. Rambe

rodchop

Off topic: Sen kummemmin vikaan puuttumatta, niin eikös tuo kilkatus & puutuminen oo tuossa
kone / malli tyypissä lähinnä ominaisuus ! Ei suinkaan vika!
Onnea valitsemallesi tielle ;D :P & toivottavasti saat kuntoon.

Jk. Bigtwinillä olisit jo perillä
HOG Forever Forever HOG

masala

Varmaan oiski bigtwilillä jo perillä. Mut ku niillä pitää lähteekki aina niin paljo aikasempaa ;D
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

Ironhead -78

On tuo oma big twini (shoveli) täysin osasina pitkin tallin lattiaa että sillä ei ainakaan kerkeä ja tuntuu että ei kerkeä muutenkaan mitään tehdä, pitikin mennä talo myymään ja uutta suunnittelemaan. Muuttaakkin pitäis ja muka töitäkin tehdä, näihin syihin vedoten Rampelle hyviä korjaus hetkiä heti kun töihin taas menet.

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Ironhead -78 - 31 heinäkuu 12, 19:52:27
Rampelle hyviä korjaus hetkiä heti kun töihin taas menet.

;D Kattellaan...
A.K.A. Rambe

Ironhead -78


Ride-on

#14
Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 31 heinäkuu 12, 13:57:42
Oisko taas sitä kuuluisaa venttiilin takertelua ohjuriinsa. Kuvaus täsmäis...

Mulla ilmeisesti palotilat täyttyny liiaksi sovitin pikkulohko-letuken fereat jotka on lautasesta jonkin verran paksummat ja jätin ne mahdollisimman pintaan.
Nokka on vakio.