Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

61 öljynpaine?

Aloittaja hoodee, 25 heinäkuu 12, 21:42:52

« edellinen - seuraava »

hoodee

DEAR DOGTOR! öljynpaineet heittelee ja lämmetessä jopa putoo liki nollaa,kylmänä ihan jees eli siellä 10 molemmin puolin? eikö ole jees?? olisko mahdollista et paine hävikki johtuu siitä et huohottimena on pelkkä putki? letkua ahdistamalla taas paineet vähän nousee...on nää vehkeet niin tälläsiä..........
-79 SHOVEL,-57 TRIUMPH,-88 SPORA TRIKE,55 SERVI CAR

masala

Ja mittari on tietysti venttilikopassa? Ei kait siellä hirveitä paineita oo..
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

hoodee

ei oo venakopassa ei...

Hessu

Huohottimen ahdistaminen ei nosta öljynpainetta. Huohotus syntyy kampikammion tilavuuden muutoksesta ja männänrenkaiden ohivuodosta. Sun motin kampikammio on 61 cid kokonen kompressori. Kyllä se ilma täytyy sieltä saada mahd. sujuvasti pois. Öljynpaineen tekee öljypumppu. Niillä ei ole mitään tekemistä keskenään.

Jack

niin, jam lisäyksenä hessun postiin, asia jonka meinasin kirjottaa jo illalla, mutten jaksanut, kun oon sanonu tän ainakin kaziljoona kertaa. Ja mun mielestä tää pätee myös rautiaisiin.

Ei nää vanhat malmikasat voitele paineella, vaan volyymillä. Jos öljy poistuu ö-tankista ja palaa sinne moottorin käydessä on kaikki ok.

(mistä tunnistaa [amerikan] automiehen tai japsipyöräilijän vanhan malmikasan omistajana? No, siitä kun se ensimmäisenä alkaa parantaa öljynpaineita. Pysyisivät omilla laatikoillaan :o )
Flatheads!!!

Hessu

Juu, tää on vaan niin vanhaa vakio huttua. Ei voi olla painetta, jos ei oo vastapainetta. Rullalaakerimoteissa ei ole kunnollisia öljynpaineita. Pumppu vaan siirtää öljyä paikasta toiseen. Ei purista sitä minkään liuskojen väliin.

hoodee

mopo ei ole omani! se on nyt porattu viimeseen ylikokoon ja on tuossa lähivuosien aikana leikannu jo 2 kertaa ja nyt talvella rempatessa lisäsi ton mittarin siihen niin on ymmärrettävää et sitä nyt tuijottaa kaikkien paikalle osuvien silmäparit,jotain häikkää nyt joka tapauksessa on vaikka öljyt lähtee ja myös palaa säiliöön,oli tänään koe lenkillä ja oli ikään kuin lämpöleikannu.... lähti kyllä taas tulille kun kytkimestä hellitti,eli ajaen pääsi kotiin...tyhmä kysymys varmaan tämäkin mutta itellä pisti silmään helvetillisen pitkät letkulinjat öljynkierrossa,suodatin on nakattu laturin viereen(en tiedä missä vakio on vai onko lainkaan ton ikäsessä???) ja letkut koneen alta eli ainakin metri mennen tullen

Kokkonen

Joitain Rautapään kiinnileikkaustapauksia tiedän ja syynä on yleensä ollut liian tiukka poraus. Kannattaa varmistaa, että koneistaja tietää suositukset.

Nuo öljylinjat ja suodattimen paikka ovat normaalia -82 alkaen tai jälkiasenuksena laitettuna.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

hoodee

koneistaja on tehnyt aralle porautuksia ja luulisi hänen tietävän mut eihän sitä koskaan tiedä...pitäisikö ottaa vaan rajusti riski ja suorittaa helvetin varovaista sisäänajoa pienkonepolttoaineella?

JPP

Pikku lorauksesta 2T öljyä bensan sekaan ei oo haittaa kunhan ei montaa prossaa laita.

Hemuli

Rautapää haluaa huomattavasti enemmän välystä kuin joku evomotti tms. Kympinkään rako ei ole vielä paha siinä missä modernimmat koneet tykkää valumännillä neljän/viiden satkun välyksestä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Make

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 26 heinäkuu 12, 21:57:56
Rautapää haluaa huomattavasti enemmän välystä kuin joku evomotti tms. Kympinkään rako ei ole vielä paha siinä missä modernimmat koneet tykkää valumännillä neljän/viiden satkun välyksestä.

Kerrotko vielä mittayksikön?
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Hemuli

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

hoodee

näin vähän alettiin epäilemään kokkosen kommentin jälkeen,et oliskohan ollu koneistajalla evon välykset mielessä... no toivotaan ettei lämpöleikkaaminen ole aiheuttanut suurempaa damagea,kiitos taas äijille vinkeistä!!

Make

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 26 heinäkuu 12, 22:01:22
Ehe-ehe :D... Millejä.

Eikun oikeesti!  :D :D :D Mä ajattelin ens että millejä. Sitten tuli mieleen amerikka. Sitten mä mietin että ei voi olla kymppiä tuumissa. Sitten mä mietin taas että mistä näistä tietää. Kun ovat kerran amerikkalaisia.
Anteeksi. Mulla on vaan huoli mun vauvoista kun oon viemässä niitä koneistamolle.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave