Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Symboliikka pyöräskenessä

Aloittaja streamliner, 21 heinäkuu 12, 14:25:35

« edellinen - seuraava »

Jack

Doobie, ei muuta kuin otat sellasen 30 vuoden harjottelukauden tähän hommaan, ni rupee jotkut asiat avautumaan, tai sit ei. Ja opit naureskelemaan kaikenlaiselle kohkauksella. Tai sit taas et.

Akateeminen ajattelu on ihan hyvästä, vaan ei aina.

Etkö sä tajunnu tota hakaristi juttua vaikka se mun mielestä väännettiin sulle rautakangesta.

Ärsyttääkö se sua? Inhottaako? pistää haluamaan muuhun seuraan? No hyvä, ei se hakaristi sit turhaan siellä mun fillarissa riipu. Sen näkee kun etsii, hah.
Flatheads!!!

rieska

Haa!
Hakaristin yms symboleiden merkitys mopohommissa tuli juurikin todistetuksi, niiden kun kuuluukin herättää em. reaktioita.  ;D

Saadaanko seuraavaksi 1%, punaiset siivet yms jutut samaan aiheeseen?
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!

Doobie

Täydensin tuota äskeistä kirjoitustani vähän. KS.

Doobie

"Akateeminen ajattelu on ihan hyvästä, vaan ei aina".

No helvetti! Onkos tämä ns. genre suotavaa vaan amis-ajattelijoille?

"Haa!
Hakaristin yms symboleiden merkitys mopohommissa tuli juurikin todistetuksi, niiden kun kuuluukin herättää em. reaktioita".  

Ei toimi enää minun kohdallani. Ihmiset ajattelelisivat vaan että onpas siinä  lapsellinen tahi henkisesti jälkeenjäänyt  aikuinen mies, tai mikä pahinta; typerä uusnatsi.

flhx

Mut hei mites sit semmonen et onks oikea baikkeri jos ei käytäkään hakaristiä liiveissä? Ja mites sit et moikkaatteks te kaikille vastaantuleville HARRIKOILLE ?

Oho, väärä palsta, sori. Eiku eihän oikeet baikkerit pyytele anteeks?

(nimim. lukkoa tähän ketjuun odotellessa. Eikä se banni itellekkään varmaan huonoa tekis.)
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Doobie

Rautahauli

Mulla on hakaristipaita joka on roikkunut henkarissa vissiin 15 vuotta, kerran ollut päällä, paarissa. ;)
FXEF-81

Juvakka

Oisko Doopie mitenkään mahdollista ettet editoisi noita kirjoituksiasi jälkikäteen? Tuo kohtuullisen vittumainen tapa, jota ansiokkaasti harrastat muidenkin otsakkeiden alla, tekee keskustelun seuraamisesta hiukan haasteellista. Toki asia- ja kirjoitusvirheitä voi oikoa myöhemminkin, mutta niistäkin on tapana mainita oikaistun tekstin alla.
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Doobie

Koitan oikoa nopeasti. Olen ottanut pari olutta ja mun silmälasitkin on jossain. Kiitän kärsivällisyydestä jos jaksatte lukea.

Lyytinen

Lainaus käyttäjältä: Doobie - 24 heinäkuu 12, 21:54:05Asiallinen ja kriittinen tarkastelu tarkoittaa kohdallani sitä että en omaksu , enkä halua omaksua asiota ja tyylijuttuja ellen tunne niiden merkitystä ko. kulttuurissa . OK??

Tästä 10 pistettä ja papukaijamerkki!

LainaaSe mitä halusin sanoa on muunmuassa ; miksi tässä mystisessä bikermaailmassa on niin paljon yleisesti negatiivisena tunnettuja ja juuri noita mainitsemiani murrosikäisten hyviksi havaitsemia symboleita. Onko kyse itsetunto-ongelmista vai mitä helvettiä?

No Jack tuossa valottikin yhtä funktiota. Toinen voisi olla vittuilu tai vitutuksen ilmaiseminen. Se on vähän niin kuin liikenteessä keskisormen näyttäminen, zum Beispiel.

LainaaJos ja kun joskus ajautuu yheiskunnan ulkopuolelle ei sitä tarvitse eikä kannata ruveta julistamaan.

Herää kysymys, kuka/ketkä on tämä yhteiskunta... ja kenen puolella sinä olet... ja kenen puolella luulet olevasi... Lenin puhui aikoinaan "hyödyllisistä idiooteista". Minä siinä vuodatuksessani taisin sanoa, että monesti vedetään väärin yhtäsuuruusmerkki yhteiskunnan ja valtion välille. Tiedätkö kun kaikenlaista voi tapahtua niin äkkiä. Tuossa rapiat 70 vuotta sitten kokonaiset ihmisryhmät ajautuivat yhteiskunnan ulkopuolelle eivätkä edes omasta tahdostaan. Jos yhtään miettii mihin suuntaan tämä pallo on menossa ja muistaa mitä DDR:ssä tapahtui, alkaa vähän miettiä, että hetkinen...

LainaaJoka jätkä osaa ajaa moottoripyörällä.

No empy-tilastot kyllä vähän antaisi osviittaa toisesta.

Mitä siihen kysymykseesi akateemiseen ajatteluun liittyen tulee, voisin melkein olettaa, ettet ole akateemiseen maailmaan perehtynyt? Minä olen ja voin sanoa, että niin pelottavaa porukkaa en tässä skenessä ole nähnyt.

Tuomo

Lainaus käyttäjältä: Doobie - 24 heinäkuu 12, 21:54:05
Pyörän rakenteluun ei käsittääkseni tarvitse olla kovis,  minkään kerhon jäsen eikä tunnustettu "biker". Ostaa jonkun romun ja rupeaa hommiin. Ei sen (kai) pitäis olla mitään  sen ihmeellisempää.

Juuri näin. Ei touhun tarvitse olla tuon kummallisempaa. Ei sinun tarvitse laittaa hakaristiä rotsiisi jos et tahdo.

Mutta kuitenkin, on silmiinpistävää että monet symbolit (liekit, kortipakka jne jne) ovat olleet suosittuja elementtejä laittaa mopoihin vuosikymmeniä. Sinällään kiva pohtia mistä ne alunperin tulee. Edelleenkään sinun ei tarvitse laittaa mitään näistä omaan mopoosi jos et halua.

Sit sellanen juttu että isänmaallisuutta on pidetty mopo-piireissä hyveenä. Siis siinä mielessä että on ylpeä omasta kotimaastaan, sen voi tuoda esille vaikka pienellä Suomen lipulla joissain maailman turuilla liikkuessaan. Tähän liittyy myös kunnioitus sotaveteraaneja kohtaan. Mutta tämä kaikki on eri asiaa kuin nationalismi, yltiöisänmaallisuus, sotahulluus tai rasismi. Edelleenkin, jos et halua tulla taphtumiin esim. Kiitos-paita päällä niin ei se haittaa, voit pukeutua toisinkin. Mutta sit on vastavuoroisesti annettava toisen pukeutua myös kuten tahtoo.

Enkä oikein ymmärrä sitä että liikkaa murrosikäiselle sopivia. No ehkä, mutta mikä olis sit modernia, aikaansa seuraavaa, aikuista symboliikkaa? â,¬uron merkki?

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 24 heinäkuu 12, 22:44:20
Mitä siihen kysymykseesi akateemiseen ajatteluun liittyen tulee, voisin melkein olettaa, ettet ole akateemiseen maailmaan perehtynyt? Minä olen ja voin sanoa, että niin pelottavaa porukkaa en tässä skenessä ole nähnyt.

Kompsis.

Ja kiitti Judelle tosta kasipallon merkityksen avaamisesta! Aina sitä oppii jotain uutta... ;D

Toi yhteiskuntakysymys on muuten aika moniulotteinen. Yksi juonne liittyy siihen, että ystävämme lainsäätäjä tuppaa edesauttamaan sitä, että pyöränrakentelijoista tulee rikollisia. Jos puutteita hakemalla lähdetään hakemaan, niin väitänpä että jokseenkin jokaisen tämänkin palstan kirjoittajan pyörästä löytyy jotain laitonta. Koska nämä laittomuudet eivät yleensä ole mikään turvallisuusriski saati ympäristöriski, voi kysyä, miksi ne ovat laittomuuksia?

Samantapaisia ilmiöitä löytyy melkein joka maasta. Amerikassakin bikerit ovat saaneet osansa stongan korkeuden mittailusta sun muusta kummallisesta lakikotkotuksesta. Vaikkei tämä nyt suoranaisesti outlaw-biker-symboliikan juuriin liitykään, niin alkuaikojen jälkeen yhteiskunta on ihan itse myötävaikuttanut ilmiön olemassaoloon.

Kansa tarvitsee leipää ja sirkushuveja. Näin ollen vastustan jyrkästi tämän ketjun lukitsemista! :P
Long John Stroker

Lyytinen

Laitetaas vielä tämmöinen miete tuohon T-Bonen puintiin...

Moottoripyörien lisäksi moinen ulottuu kaikille muillekin elämän osa-alueille. Vaikka olisit miten "hyvä" ihminen, päivä päivältä on suurempi mahdollisuus, että teet jotain laitonta vahingossa. Se kuitenkin saattaa olla tarkoituskin. Kun ihmiset pelkäävät tekevänsä jotain laitonta, he eivät tee mitään muuta kuin mikä on erikseen ilmoitettu hyväksyttäväksi toiminnaksi. Lopulta siihen totutaan. Olisiko liian kliseistä sanoa, että valtiovallan erehtymättömyyttä todistelevat ihmiset pelkäävät vapautta ja ovat valmiita hyökkäämään sen kimppuun?

Muuan Benjamin Franklin muuten kirjoitti aikoinaan näin: "They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

Doobie

En halua että minusta tehdään mitään olettamuksia.

Koitan tehdä tämän asian kohdaltani nyt  selväksi.

Yhteiskuntakriittisyyteni toteutan omalla tavallani eikä se liity tähän prätkäjuttuun mitenkään.

Olin kai tyhmyyttäni kiinnostunut noista symbolijutuista. Pitäkää mitä tunnuksia haluatte, maailma tuskin siitä muuttuu.

Minua kiinnostaa estetiikka, pyörän tekniikka ja ajaminen, musiikki kaikessa laajuudessaan ja muut positiiviseksi kokemani asiat.

Ei enää pätkääkään bikerinä oleminen , eikä muukaan jengimaailma ohjeistuksineen.

Jatkakaa jutustelua.

Tuusulan T-Bone

Kappas, kun oon ollu Lyytisen kanssa samoissa aatoksissa Franklin-sitaattia myöten. Kuinka tarkoitushakuista tuo meininki sitten on, sitä en tiedä. Ja pelkään etten haluakaan tietää.

Joka tapauksessa mä olen vuosikausia ollu sitä mieltä, että yhteiskunta tekee kardinaalivirheen, kun koettaa poistaa ihmisten elämästä kaikki riskit ja kaiken vastuun. Siitä seuraa, että tarpeen tullen vastuuta ei enää sitten osatakaan kantaa. Ja mitä pitemmälle tämä homma etenee, sitä ohuemmaksi käy se vapauskin. Herra Kant kääntyilee haudassaan.

Taidan ripustaa kaikki ristit ja pääkallot sopperiin. En kuitenkaan kasipalloa. Mahdollisten väärinymmärrysten ehkäisemiseksi ilmaisen täten varmuuden vuoksi tämän manööverini merkityksen Juice Leskisen sanoin: High stuck are wit to!
Long John Stroker