Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

kolisee ja syö öljyä?

Aloittaja Vette427, 19 heinäkuu 12, 16:09:42

« edellinen - seuraava »

Vette427

palasin loma reissulta, tuli 2300km päästeltyä ympäri suomea  :)
monta uutta ja vanhaa tuttua tuli tavattua reissulla.
viime kesänä meni koko kesänä puolilitraa öljyä ja nyt tänä kesänä olin ajanu 2200km ku eka kerran muistin  ::) tarkistaa öljyt niin säiliö ihan tyhjä  >:( kuului jo "outo" ääni paripäivää ku ajelin. no ei varmaan kovin vakavaa ehtinyt sattua ku kuitenki myt 2900km ajanu eikä vielä levinny  :D
kone syö yks aste 50:stä puoli litraa 200km. vaasassa kävin Upin luona ja ostin red linen 20W-60 öljyä ja täydennystä hämeenlinnasta ja sitä menny 2litraa 1800km.
no se oli tiedossa et kone varmaan menny väljäks ku talavella ilmansuodattimen käytin auki nii oli se vaahtomuovi kutistunu puolisenttiä pienemmäks ku verkko joka ulko ja sisä puolella ja hiekkaa oli siellä kotelon sisällä  >:(
se vaivaa nyt et jossain kauhava jyskä välillä alkoi kuulumaan tosi ruma "kolina" siinä tilanteessa et esim ku tulee mäen pääle ja lähtee alas tulemaan niin et kone käy täsmälleen samaa ku vauhti. eli ei vetoa eikä moottorijarrua niin todella epämielyttävä ääni tulee esille. se et tuleeko koneesta vai kytkimestä ei ole selvinny vielä. nyt takana yli 1500km ja ei miksikään ääni ole muuttunut. kyl ne yleensä lopulta on atautunu heikoimmat paikat et eiköhän tämäkin joskus selviä  :D

viime torstaina palasi jämsässä myös vitun jarru ongelma takas.  >:( ei voi käyttää ollenkaa takajarrua ku jää pääle (http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=5444.0) sekin pelas huoletta kuitenki muutamia tuhansia kilometrejä  >:(
tää nyt oli enempi tälläne tilanne päivitys ku mikään kysymys.... ::) ::)
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Spöke

Mulla tuo epämiellyttävä ontto kalke koneesta juurikin eivetoaeikäjarrutusta-tilanteessa merkitsi moroa keskitappia. SE ääni jää kyllä syvämuistiin, että kun seuraavan kerran moinen kuuluu, tunnistan heti. Mutta on se juappo. Toi sun pyöräs. Ölpälle. Sitä onneksi kuulemma myydään vielä. Kuulostaa melkein kaksitahtihoodeelle ;D
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Lyytinen

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 19 heinäkuu 12, 16:35:57SE ääni jää kyllä syvämuistiin, että kun seuraavan kerran moinen kuuluu, tunnistan heti.

+1

Varsinkin jos sen kuulee kymmenkunta kertaa ;D

Tuusulan T-Bone

Sullahan oli 4 5/8" isku sielä? Ilman öljyä saattaa meininki olla sama kun kuivana kakkoseen... :P
Long John Stroker

Vette427

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 19 heinäkuu 12, 16:35:57
Mulla tuo epämiellyttävä ontto kalke koneesta juurikin eivetoaeikäjarrutusta-tilanteessa merkitsi moroa keskitappia.

viime keväänä -11 oulun näyttelystä tullesa meni alakerta ja ihan eri soundi sil oli silloin  :)
ite alan kallistua tuohon kytkyttimen levyihin ku ei se sentään ees harrikka kestä tuhansia työntää laakerivikasena. tai tiiä häntä...  ::)

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 19 heinäkuu 12, 18:46:02
Sullahan oli 4 5/8" isku sielä? Ilman öljyä saattaa meininki olla sama kun kuivana kakkoseen... :P

sehän se. ja AUTS tohon vertaukseen molemilta osapuolilta  :D


Lainaus käyttäjältä: Spöke - 19 heinäkuu 12, 16:35:57
Mutta on se juappo. Toi sun pyöräs. Ölpälle.
-Spöke-
D
ja kuski muille aineille... ::)
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Lyytinen

On se ihan mahdollista työnnättää vaikka lähemmäs kymppitonni vaikka keskitappi olisikin paskana. Been there, done that. Sitä paitti omissa experimenteissäni olen huomannut, että riippuen siitä onko etu- vai takakangen laakereissa häikkää, se ääni on ihan erilainen.

Vette427

käväsin päiväseltään heittään pikku lenkin (n50km) ja nyt en saanu (?) enää sitä kalinaa esille vaikka miten ajoin.
taisi tulla kuntoon...  :)
no huomenna on taas kaiki toisin.....
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Tomppa68

No oisko se sit löysä enskaketju tai kompensaattori sen kolinan syynä?

Vette427

Lainaus käyttäjältä: Tomppa68 - 20 heinäkuu 12, 07:25:42
No oisko se sit löysä enskaketju tai kompensaattori sen kolinan syynä?

ei toi mun "ketju"  kyl äänä  :D
mutta mikä v..du on kompensaattori??  ???
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Tomppa68

Se o sysäyksenvaimennin kampparin päässä. Mut koska siul on remmienska ei siul oo kompensaattoriikaan.

Lexus

Sulla näemmä Ultiman enska, se kolisee ainakin niin pirusti.
Öljyn syönnistä sit taas voi olla vaikka mikä..

Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

Vette427

#11
no niin, se öljyn syö.. juonti karkas ihan kokonaan käsistä sit. kävin 600km lenkin shoveli rallissa ja 3litraa neni öljyä  >:(
maanantaina aukasin koneen ja ainoa moite oli erittäin väljä takapytyn imu ohjari ja venttiilin varsi.
samalla ajattelin et pistän etu pyttyyn kans uuden ohjarin.
lamperilla ei ollu hyllyssä pronssiohjaria ku taka kanteen, mulla takana 66 versio ja edessä 79 ,joten eteen tuli rauta joka piti koneistaa oikeaan mittaan. (onko rautaset aina noin??) sit taisi kostautua se vanhan venttiilin käyttö. nyt ei vieny öljyä 70km kotimatkalla (kamalassa kaatosateessa, nyt sekin koettu ku mopon keula nousee vesipatjan päälle, en halua kokea uudelleen  ;) ) ainakaan niin et säiliöstä olis huomannu, mutta etupytty savuuttaa aivan sikana, varsinki ku vääntää kaasun kiini   >:( >:(
no maanataina pitää hommata uudet hilut jostain. onneksi etupytty ku sen ottaa hetkessä irti :)

edit. alakerta oli timmi eli ainakaan sieltä ei se kolina ollu lähtöisin. tosin sitä ei enää kuulunu hetkeen muutenkaan  :) sarjassamme itse korjaantumisia...
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Vette427 - 04 elokuu 12, 09:27:42
joten eteen tuli rauta joka piti koneistaa oikeaan mittaan. (onko rautaset aina noin??) sit taisi kostautua se vanhan venttiilin käyttö.

Kyllä ne ohjurit olis aina syytä koneistaa asennuksen jälkeen. Vaikka venan sais sinne tungettua, ei se tarkota että välys olisi oikea.

Vette427

päivitystä vähä.
käytin etupytyn pois ja kansi uudella imuvenalla kasaan. ja keinuakseleiden helat kans. samalla vaihdoin öljyrenkaat mäntään ihan varulta. noissa männissä tosi ohuet puristus renkaat (1.59mm) ja Lamperi niitä hollannista metästi niin wisecon renkaat kuulemma käy mut tähän hätään niitä ei saanu ja Upilla oli normi bb:n renkaat ja niistä kävi öljyrengas.
kävin kotasessa viikonloppuna ja alkuviikosta pari reissu työmaalla. noin 900km nyt ajanu ja puoli litraa menny öljyä  :D
ja jostain syystä tärinät kadonneet tosi vähäksi   ??? no se ei haittaa kyllä.
Sepolle kiitokset neuvoista/ohjeista ja jos pistäisit viestillä numeron tai soittaisit (ens talvea silmällä pitäen  ;)) ku pudotin kännykän veteen ja sim kortti tyhjeni kokonaan  >:( 

Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan