Finnbikers />
				</td>
			</tr>
		</table>
	<div class=
22 Heinäkuu 2017, 10:49:03 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Chatboxi avattu etusivulle ! Vain kirjautuneille.
Tarkempi haku
Sivuja: 1 ... 24 25 [26]   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Jälleen kerran tien vieressä!  (Luettu 88044 kertaa)
Kiwi
Hero Member
*****
  • Kuopio
  • Viestejä: 1002

    Custom Farm Motorcycles


    WWW
    « Vastaus #375 : 11 Kesäkuu 2017, 11:55:32 »

    Joo epätasasella latauksella olevat pyörät kiehuttaa akkua, sillähän H-D:n vanhat vesiakut on niin korkeita ettei aina tulis hapot ulos, varsinkin kolmehiilisellä laturilla. Mut kun Shovelissa on vaihtovirtalaturi ja Cycle Electricin säädin, niin ei siinä ongelmia tule. Tai ainakaan pitäis tulla.

    Eilen koitin ehjällä akulla, sitä tuo latas varsin tasasesti 14.4. Vähän säikähin kun uus yleismittari oli viallinen ja kolmoseen tuli himmee ylimääränen viiva joka sai sen näyttämään ysiltä... tien vierestä päästy pois niin voisin jatkaa tätä projektipuolella...
    tallennettu
    Smokie
    Sr. Member
    ****
    Viestejä: 956


    « Vastaus #376 : 12 Kesäkuu 2017, 12:47:01 »

    1½ tuntia sai lykätä pyörää lauantaina kotia kohti. Oli bensapumpun sisäiset piuhat irronnut liittimestä.

    En muuten ehtinyt kyykkiä montaa minuuttia pyörätiellä kun joku nuorisoporukka autolla tuli kysymään tarviiko työkaluja lainaan. Peukkua!
    tallennettu
    JKKo
    Jr. Member
    *
    Viestejä: 297



    « Vastaus #377 : 14 Heinäkuu 2017, 16:40:22 »

    No nyt on autokyyti pyörälle mullakin totta. Ollaan ajelulla ympäriämpäri eurooppaa. Pikkuisen heikkotehoinen takajarru antautui lopulta kokonaan. Melko varma pääsylinterin sisäinen vuoto. Reititimme itsemme Itävallan Graziin merkkiliikkeeseen, kun olivat kovin lupaavaisia, että tuommoinen korjaus kyllä onnistuu. Joutuisaan laittoivatkin takajarrun pääsylinterin uusiksi. Masterkitin lisäksi oli tarvittu uusia säiliö kun vanha ei kuulemma irronnut ehjänä. Purkivat kertomansa mukaan varaosat uudesta pyörästä. Mentiin iloisina hakemaan pyörää heti puolilta päivin ja laskun maksun jälkeen keula kohti Saksaa.

    Ekaa kertaa tämä pyörä oli oikein "katsastettu". Sain vikalistan keulan laakereista sekä kytkimestä. Lupasin hoitaa asian kotona kuntoon.

    Eka stoppi oli huoltoasema ja toinen jossakin tunneleiden jälkeen tietulli. Alaraaja taipailee jarrupedaalia. Vauhtiakin on sillä lailla kuin kaksijarruisella sopii pitää. Ei tunnu mitään. Etusella vauhtia pois ja vilkaisu alas. Pedaali retkottaa alaviistoon.

    Olis mulla ollut M6x30 pultti irroittaa ja melkein irroitinkin jo. Sitten tuo huollon huti alkoi harmittaa ja ajattelin olla sen verran vaivaksi että korjatkoon kun ovat paskoneetkin. Ihan vaan siksi haetutin romun tien varresta takaisin korjaamoon.

    Erittäin virallinen selitys oli se, että eivät olleet koskeneetkaan jarrupolkimen liitoksiin pääsylkkyä vaihtessaan ja vaikka olivat tehneet oikein sata koejarrutusta ja koeajon, niin näin voi silloin tällöin sattua.

    Summarum, Yhtä tyhjän kanssa tommoset korjaamoiden "katsastukset". Hengissä ollaan, tuli yksi yö lisää kauniissa Grazissa ja jos huomenna ajaisi vaikka lauttarantaan asti. Tai ainakin puoliväliin.
    « Viimeksi muokattu: 14 Heinäkuu 2017, 16:48:08 kirjoittanut JKKo » tallennettu

    ' 91 883/1200/turbo/efi. '09 Street Bob
    twinspeed
    Full Member
    ***
  • Turku
  • Viestejä: 588



    « Vastaus #378 : 15 Heinäkuu 2017, 09:26:40 »

    Olisko monet tuollaiset katsastukset ja "virallisuus" sellasta irtopisteiden kalastelua ja asiakkaasta välittävän palvelun fiiliksen luomista...

    Jotenkin outoon valoon jäivät kyllä tällä kertaa. 
    tallennettu

    "The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."
    JKKo
    Jr. Member
    *
    Viestejä: 297



    « Vastaus #379 : 16 Heinäkuu 2017, 09:12:57 »

    Niillä on joku pakollinen katsastus Itävallassa kuten on Saksassakin, mutta myös kontrolli siitä, että huollot on tehty ja seuranta, jos sattuu esim onnettomuus, niin mikä oli huollon osuus tapahtumaan. Jos oltaisiin, mikä ei käynyt lähelläkään, osuttu ja kun mulla oli 450€ kuitti pääsylinterin vaihdosta, niin se olisi ilman muuta ollut vakava paikka kyseiselle korjaamolle.

    Mua kiinnostaisi nähdä Switchback mallin korjausmanuskan sivut siitä kohtaa, kun pääsylinteri otetaan irti ja kiinni. Jos se takakautta ulosotto murjomalla ei ole oikea tapa, niin mä voisin postata korjaamolle vielä vähän viestiä ja pyytää välittömät kulut asennusvirheen takia. Nääs jos murjoo sitä astinlaudan polkimen pitkää tankoa, niin saa todennäköisesti väsyttämällä osan "cotter pin" katki ja se sitten lentää huitsan nevadaan.

    Eli mulla on Street Bobissa tehtaan rakennussarjan astinlaudat, jotka on Switchbackin alkuperäisvaruste.

    Eli jos jollakulla on moinen manuska, niin saisko vaivata?

    PS. Ei o käynyt pienessä mielessä, että pääsylkän säiliö on rapistuvaa muovia muutaman sentin päässä kuumasta pakoputkesta. Kaikkea ne uuden ajan suunnittelijat keksii.
    tallennettu

    ' 91 883/1200/turbo/efi. '09 Street Bob
    twinspeed
    Full Member
    ***
  • Turku
  • Viestejä: 588



    « Vastaus #380 : 16 Heinäkuu 2017, 18:24:31 »

    Nämä jotkut Eurooppalaiset maat alkavat muistuttamaan poliisivaltioita. Kaikkea katsastetaan ja valvotaan hullun lailla. Koko EU alkaa olemaan ihan perseestä, kun siinä keskitytään nykyään lähinnä säätämään rajoituksia ja ohjaamaan maiden asioita keskusjohtoisesti. Eikös se idea ollut joskus ihan päinvastainen.

    Hiukan offia tuo, mutta kun...

    Niin meinasin itsekin jäädä tienposkeen, mutten sitten jäänytkään Iskee silm&#228;&#228;

    Ajoin hiukan vauhdikkaammin sellaseen hidasteeseen (mitkä nekin on ihan perseestä Virnist&#228;&#228; ) ja kas-kas, mopo otti ja sammuin heti sen jälkeen.

    Epäilin, että kipuna tais hävitä tms. ja työnsin mopon tien sivuun ja aloin jo tutkiskelemaan sitä... kunnes mieleen juolahti, että mitäs, jos se meni vaan varatakille. Ja hittolainen, niinhän se olikin. Mulla on mittari (taas) pois toiminnasta, ja joskus tulee hiukan yllättäin tämä varatankkiin siirtymä; pitäs varmaan tehdä sillekin jotain, mittarille, vaikka ei kyllä kiinnosta pätkääkään. Viritysosia on tullut hiukan tilailtua tulevaksi talveksi, niin jos sitä sitten laittas mittarinkin kun joutuu kuitenkin purkamaan (ja se anturi on hiukan viheliäisessä paikassa).
    tallennettu

    "The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."
    JKKo
    Jr. Member
    *
    Viestejä: 297



    « Vastaus #381 : 17 Heinäkuu 2017, 13:12:12 »

    Oltiin ja just tultiin monitoimimatkalta kotia. 10 päivää brutto sisältäen rantaloman Kroatiassa, kaupunkiloman Grazissa (loma = motskarireissulla väh 2 yötä samassa paikassa), rouvalle rautaper#etyyppistä kokemusta (Graz-Lubeck, 1130km, yhden päivän aikana), motskarireissu yleensä (4000km), risteily (30h Finnlinesillä). Eli kaikkea ja ainoa vahinko oli ja tuli siitä, että navigaattori lähti ohjaustangosta LUKITULTA AUTOKANNELTA, JONNE EI OLE KELLÄÄN MATKAN AIKANA ASIAA. Tultiin laivalle myöhässä, kaikki pikkuautot oli jo ladattu ja mentiin autokannelle kuorkkien ja asuntoautojen aallossa. Navi oli viety "työkalua" käyttäen, mutta ei kovin terävällä päällä kuitenkaan. Navikohtainen teline olis lähtenyt samalla vaivalla, mut se on vielä mulla.

    Värkki seisoi kadunlaidassa Liettuassa, Puolassa (2 yötä), Slovakiassa, Unkarissa, Kroatiassa (2 yötä), Itävallassa (2 yötä) ja vielä 1,5 yötä Finnlinesin autokannella ja siellä se sitten tapahtui.

    Mut ei jääty tienvarteen kun ei tarvinnut ajaa kuin Vuosaari-Pihlis ja se meni ilman naviakin.

    Edit: "HEI JARI,

    KIITOS VIESTISTÄNNE JA IKÄVÄ KUULLA TAPAHTUNEESTA!

    KATSELIMME MEIDÄN CCTV –NAUHAT LÄPI MAHDOLLISIN OSIN. SE NÄKYY
    VALITETTAVASTI VÄHÄN HUONOSTI, KOSKA PAIKKA ON JUURI KULMAN TAKANA
    ELI EI OLE SUORAA YHTEYTTÄ
    . VIDEOLLA EI NÄY MITÄÄN/KETÄÄN
    EPÄILYTTÄVÄÄ.

    PAHOITTELUT, ETTÄ EMME PYSTYNEET ENEMPÄÄ TEITÄ ASIASSA AUTTAMAAN!

    YSTÄVÄLLISIN TERVEISIN, ..."
    « Viimeksi muokattu: 17 Heinäkuu 2017, 15:41:52 kirjoittanut JKKo » tallennettu

    ' 91 883/1200/turbo/efi. '09 Street Bob
    jukkajänis
    Jr. Member
    *
    Viestejä: 99



    « Vastaus #382 : 20 Heinäkuu 2017, 09:46:57 »

    Onko jäänyt montakin kertaa sytytysvirta päälle ajon jälkeen ? Näitä nähnyt . Jos tärinä aiheuttaisi niin eihän yksikään hd kulkisi...

      Juuri näin, -83 vuodesta Huh? asti lapioon virtaa syöttänyt puola hajosi nyt Jönköpingin piiiitkiin ylämäkiin
    paluumatkalla--- tällänen ANDREWS sattui  Py&#246;ritt&#228;&#228; silmi&#228;&#228;n olemaan taskussa....
    tallennettu
    Sivuja: 1 ... 24 25 [26]   Siirry ylös
    Tulostusversio
    Siirry:  


    add banner fakeblock

    Support MMAF

    Finnbikers

    Finnbikers

    Finnbikers

    Facebook