Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Jälleen kerran tien vieressä!

Aloittaja Psycholasse, 18 heinäkuu 12, 23:19:01

« edellinen - seuraava »

Kiwi

Joo epätasasella latauksella olevat pyörät kiehuttaa akkua, sillähän H-D:n vanhat vesiakut on niin korkeita ettei aina tulis hapot ulos, varsinkin kolmehiilisellä laturilla. Mut kun Shovelissa on vaihtovirtalaturi ja Cycle Electricin säädin, niin ei siinä ongelmia tule. Tai ainakaan pitäis tulla.

Eilen koitin ehjällä akulla, sitä tuo latas varsin tasasesti 14.4. Vähän säikähin kun uus yleismittari oli viallinen ja kolmoseen tuli himmee ylimääränen viiva joka sai sen näyttämään ysiltä... tien vierestä päästy pois niin voisin jatkaa tätä projektipuolella...

Smokie

1½ tuntia sai lykätä pyörää lauantaina kotia kohti. Oli bensapumpun sisäiset piuhat irronnut liittimestä.

En muuten ehtinyt kyykkiä montaa minuuttia pyörätiellä kun joku nuorisoporukka autolla tuli kysymään tarviiko työkaluja lainaan. Peukkua!

JKKo

#377
No nyt on autokyyti pyörälle mullakin totta. Ollaan ajelulla ympäriämpäri eurooppaa. Pikkuisen heikkotehoinen takajarru antautui lopulta kokonaan. Melko varma pääsylinterin sisäinen vuoto. Reititimme itsemme Itävallan Graziin merkkiliikkeeseen, kun olivat kovin lupaavaisia, että tuommoinen korjaus kyllä onnistuu. Joutuisaan laittoivatkin takajarrun pääsylinterin uusiksi. Masterkitin lisäksi oli tarvittu uusia säiliö kun vanha ei kuulemma irronnut ehjänä. Purkivat kertomansa mukaan varaosat uudesta pyörästä. Mentiin iloisina hakemaan pyörää heti puolilta päivin ja laskun maksun jälkeen keula kohti Saksaa.

Ekaa kertaa tämä pyörä oli oikein "katsastettu". Sain vikalistan keulan laakereista sekä kytkimestä. Lupasin hoitaa asian kotona kuntoon.

Eka stoppi oli huoltoasema ja toinen jossakin tunneleiden jälkeen tietulli. Alaraaja taipailee jarrupedaalia. Vauhtiakin on sillä lailla kuin kaksijarruisella sopii pitää. Ei tunnu mitään. Etusella vauhtia pois ja vilkaisu alas. Pedaali retkottaa alaviistoon.

Olis mulla ollut M6x30 pultti irroittaa ja melkein irroitinkin jo. Sitten tuo huollon huti alkoi harmittaa ja ajattelin olla sen verran vaivaksi että korjatkoon kun ovat paskoneetkin. Ihan vaan siksi haetutin romun tien varresta takaisin korjaamoon.

Erittäin virallinen selitys oli se, että eivät olleet koskeneetkaan jarrupolkimen liitoksiin pääsylkkyä vaihtessaan ja vaikka olivat tehneet oikein sata koejarrutusta ja koeajon, niin näin voi silloin tällöin sattua.

Summarum, Yhtä tyhjän kanssa tommoset korjaamoiden "katsastukset". Hengissä ollaan, tuli yksi yö lisää kauniissa Grazissa ja jos huomenna ajaisi vaikka lauttarantaan asti. Tai ainakin puoliväliin.
883/1200/turbo

twinspeed

Olisko monet tuollaiset katsastukset ja "virallisuus" sellasta irtopisteiden kalastelua ja asiakkaasta välittävän palvelun fiiliksen luomista...

Jotenkin outoon valoon jäivät kyllä tällä kertaa. 
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

JKKo

Niillä on joku pakollinen katsastus Itävallassa kuten on Saksassakin, mutta myös kontrolli siitä, että huollot on tehty ja seuranta, jos sattuu esim onnettomuus, niin mikä oli huollon osuus tapahtumaan. Jos oltaisiin, mikä ei käynyt lähelläkään, osuttu ja kun mulla oli 450â,¬ kuitti pääsylinterin vaihdosta, niin se olisi ilman muuta ollut vakava paikka kyseiselle korjaamolle.

Mua kiinnostaisi nähdä Switchback mallin korjausmanuskan sivut siitä kohtaa, kun pääsylinteri otetaan irti ja kiinni. Jos se takakautta ulosotto murjomalla ei ole oikea tapa, niin mä voisin postata korjaamolle vielä vähän viestiä ja pyytää välittömät kulut asennusvirheen takia. Nääs jos murjoo sitä astinlaudan polkimen pitkää tankoa, niin saa todennäköisesti väsyttämällä osan "cotter pin" katki ja se sitten lentää huitsan nevadaan.

Eli mulla on Street Bobissa tehtaan rakennussarjan astinlaudat, jotka on Switchbackin alkuperäisvaruste.

Eli jos jollakulla on moinen manuska, niin saisko vaivata?

PS. Ei o käynyt pienessä mielessä, että pääsylkän säiliö on rapistuvaa muovia muutaman sentin päässä kuumasta pakoputkesta. Kaikkea ne uuden ajan suunnittelijat keksii.
883/1200/turbo

twinspeed

Nämä jotkut Eurooppalaiset maat alkavat muistuttamaan poliisivaltioita. Kaikkea katsastetaan ja valvotaan hullun lailla. Koko EU alkaa olemaan ihan perseestä, kun siinä keskitytään nykyään lähinnä säätämään rajoituksia ja ohjaamaan maiden asioita keskusjohtoisesti. Eikös se idea ollut joskus ihan päinvastainen.

Hiukan offia tuo, mutta kun...

Niin meinasin itsekin jäädä tienposkeen, mutten sitten jäänytkään ;)

Ajoin hiukan vauhdikkaammin sellaseen hidasteeseen (mitkä nekin on ihan perseestä ;D ) ja kas-kas, mopo otti ja sammuin heti sen jälkeen.

Epäilin, että kipuna tais hävitä tms. ja työnsin mopon tien sivuun ja aloin jo tutkiskelemaan sitä... kunnes mieleen juolahti, että mitäs, jos se meni vaan varatakille. Ja hittolainen, niinhän se olikin. Mulla on mittari (taas) pois toiminnasta, ja joskus tulee hiukan yllättäin tämä varatankkiin siirtymä; pitäs varmaan tehdä sillekin jotain, mittarille, vaikka ei kyllä kiinnosta pätkääkään. Viritysosia on tullut hiukan tilailtua tulevaksi talveksi, niin jos sitä sitten laittas mittarinkin kun joutuu kuitenkin purkamaan (ja se anturi on hiukan viheliäisessä paikassa).
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

JKKo

#381
Oltiin ja just tultiin monitoimimatkalta kotia. 10 päivää brutto sisältäen rantaloman Kroatiassa, kaupunkiloman Grazissa (loma = motskarireissulla väh 2 yötä samassa paikassa), rouvalle rautaper#etyyppistä kokemusta (Graz-Lubeck, 1130km, yhden päivän aikana), motskarireissu yleensä (4000km), risteily (30h Finnlinesillä). Eli kaikkea ja ainoa vahinko oli ja tuli siitä, että navigaattori lähti ohjaustangosta LUKITULTA AUTOKANNELTA, JONNE EI OLE KELLÄÄN MATKAN AIKANA ASIAA. Tultiin laivalle myöhässä, kaikki pikkuautot oli jo ladattu ja mentiin autokannelle kuorkkien ja asuntoautojen aallossa. Navi oli viety "työkalua" käyttäen, mutta ei kovin terävällä päällä kuitenkaan. Navikohtainen teline olis lähtenyt samalla vaivalla, mut se on vielä mulla.

Värkki seisoi kadunlaidassa Liettuassa, Puolassa (2 yötä), Slovakiassa, Unkarissa, Kroatiassa (2 yötä), Itävallassa (2 yötä) ja vielä 1,5 yötä Finnlinesin autokannella ja siellä se sitten tapahtui.

Mut ei jääty tienvarteen kun ei tarvinnut ajaa kuin Vuosaari-Pihlis ja se meni ilman naviakin.

Edit: "HEI JARI,

KIITOS VIESTISTÄNNE JA IKÄVÄ KUULLA TAPAHTUNEESTA!

KATSELIMME MEIDÄN CCTV â€"NAUHAT LÄPI MAHDOLLISIN OSIN. SE NÄKYY
VALITETTAVASTI VÄHÄN HUONOSTI, KOSKA PAIKKA ON JUURI KULMAN TAKANA
ELI EI OLE SUORAA YHTEYTTÄ
. VIDEOLLA EI NÄY MITÄÄN/KETÄÄN
EPÄILYTTÄVÄÄ.

PAHOITTELUT, ETTÄ EMME PYSTYNEET ENEMPÄÄ TEITÄ ASIASSA AUTTAMAAN!

YSTÄVÄLLISIN TERVEISIN, ..."
883/1200/turbo

jukkajänis

Lainaus käyttäjältä: Titus - 06 syyskuu 16, 09:14:03
Onko jäänyt montakin kertaa sytytysvirta päälle ajon jälkeen ? Näitä nähnyt . Jos tärinä aiheuttaisi niin eihän yksikään hd kulkisi...

  Juuri näin, -83 vuodesta ???? asti lapioon virtaa syöttänyt puola hajosi nyt Jönköpingin piiiitkiin ylämäkiin
paluumatkalla--- tällänen ANDREWS sattui  ::) olemaan taskussa....

Jessica

Noniin ja täällä taas! Nokkaketju sano ittensä irti tai jotain...... Agh.. onneksi vika päivä falkin hinaus turvaa käytössä :D

Ei ihan Lahteen päästy, Nokialle hajos!
I'm with Ratz

hazzinen

otti se sen 10 minuuttia kun naapurin isäntä osu raitilla vastaan ja laitettii akseli takas paikallee ja karkuun laukanneen mutterin tilalle varamutteri.
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

99wideglide

Nyt tulee vähän erilainen "keskeytys" tarina. Maanantaina duunissa alkoi tuntumaan "huonolta", no lopulta sirralla Kuopioon ja varjoainekuviin. Siinä pedillä pötkötellessä "the Doc" huomasi t-paidan rintamuksessa kerhomme logon ja tuumaili että tunnenko erään jäsenen, no iliman muuta. Arvelin että Doc taitaa olla itsekin HD-miehiä, no bueno hommahan alkaa vaikuttaa hyvältä, nyt on mies hyvissä käsissä. No siitä sitten pallolaajennusta kehiin ja vähän tukiverkkoa suoneen. Eilen siirto kotio päin, tässä vielä suunnitellaan jatkoa, eipähän tarvii olla tuota juhannus sadetta olla kärsimässä. Summarum kun pyörässä on häikkää ja tarvii apuja asioihin joissa ei itse pärjää/kerkee niin on mahtavaa että löytyy ystäviä apuun ja samoin kun mies "renaa" löytyy sieltä puolelta apuja kans. Kiitoksia Nasakalle Kajaaniin pyörä jutuista ja Antille Kuopioon pumppurempasta, Vuokatissa nähdään. -ilipo-

johannes

Ajelin 24-tietä jämsään päin. Ihme kalkatusta kuului moottorista, tehot rupes vähenee. Ei meinamnut kulkea yli 60miles/h lievää ylämäkeä sitten joku kolahti. Kone käy mutta vitummoinen kolina. Mikäköhän meni. Nyt venaan hinausautoa. OP rupes vittuilee, että saattavat laskuttaa kun lähempänäkin korjaamo ku kotipiha. Tarvii varmaan yhtiötä vaihtaa sit.

brocka

Ei kuulosta hyvältä. Seuraavan kerran kannattaa lopettaa ajaminen jo siinä vaiheessa kun alkaa kalkattamaan. Mutta helppohan se on olla jälkiviisas.

johannes

Lainaus käyttäjältä: brocka - 08 syyskuu 18, 17:06:25
Ei kuulosta hyvältä. Seuraavan kerran kannattaa lopettaa ajaminen jo siinä vaiheessa kun alkaa kalkattamaan. Mutta helppohan se on olla jälkiviisas.

Samaa mietin. Jännittää oikeen, että mitä löytyy :/

Kiwi

Mulla oli vastaava vika satapiikki viragossa, takapytyn kiertokanki heilu kammessa.