Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Jälleen kerran tien vieressä!

Aloittaja Psycholasse, 18 heinäkuu 12, 23:19:01

« edellinen - seuraava »

Vuppe

Joo käyrissä eroja mutta nehän on mulkattavissa.

Tulpanjohdoissa on ohut kuitu sisällä, harvemmin näkyy päällepäin jos katkee.

JKKo

Yleismittarilla voi mitata ohmit tulpanjohdoista. Ne on muutaman kilo-ohmin. Vastus kasvaa pituuden myötä, joten takapytyn johdossa voipi olla vaikka tuplasti ohmeja ja silti se on oikein hyvä. Halvimmat mittarit on kympin luokkaa ja semmosella voi kurkkia kaikkea muutakin, kuten latausjännitettä.
883/1200/turbo

JSmedby

Lainaus käyttäjältä: JKKo - 28 syyskuu 20, 19:34:23
Yleismittarilla voi mitata ohmit tulpanjohdoista. Ne on muutaman kilo-ohmin. Vastus kasvaa pituuden myötä, joten takapytyn johdossa voipi olla vaikka tuplasti ohmeja ja silti se on oikein hyvä. Halvimmat mittarit on kympin luokkaa ja semmosella voi kurkkia kaikkea muutakin, kuten latausjännitettä.


Yksi hyödyllisimmistä kapineista, mitä moottorimiehellä voi olla. Nykyinen mittarini Motonetin 12,90 maksava, ja ja tekee hyvin kaiken mitä noissa hommissa, tai kotona tarvii.

twinspeed

Nyt ei olla tienpientareella, vaan tulin juuri tallista. Se oli puola! Hot Bikesta sain tosi nopealla toimituksella tuon puolan ja nyt on mopo taas kondiksessa.
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

sekatyömies

loppui laulu. Kuivalla asfaltilla takapyörä lukkoon. Onneks ei kukaan ajanut perässä.

Aika ohueks menee pytty 070" yliporauksella. Kapeemmasta kohtaa mittasin 2mm ainevahvuutta.

Joku tehnyt konversion kansiin taannoi eli kyseessä pannun originaalipytyt. Jostain lukenut, että knucklen omat sylinterit olivat varsin räjähdysherkät. Vai johtuisko kansista ;)
"Ja kattoo taakke kuski meijerin, kun näköö iisiraiderin"
-Rehupiikles-

Tuusulan T-Bone

Long John Stroker

Jensen

Kawasakeissa kun tyypit on porauttaneet niihin ylikokomännät niin syilnterin helmat menneet niin ohueksi että asentaessa helma pennyt poikki.

Hessu

Normi hommaa rystyjen kanssa. Oli pannun pytyt tai ei. Mä oon funtsinu syyksi heiveröistä lohkoa. Se ei tue tarpeeksi sylinteriä, joka pääsee elämään tai muuttamaan muotoaan. Vähän erikoista, että etummainen. Yleensä kajahtaa aina takimmainen.
Saakohan mistään vahvempia rystyn lohkoja. Delkronilta ei, eikä kai sössöltäkään. Onnea...

013

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 06 lokakuu 20, 19:48:15
Normi hommaa rystyjen kanssa. Oli pannun pytyt tai ei. Mä oon funtsinu syyksi heiveröistä lohkoa. Se ei tue tarpeeksi sylinteriä, joka pääsee elämään tai muuttamaan muotoaan. Vähän erikoista, että etummainen. Yleensä kajahtaa aina takimmainen.
Saakohan mistään vahvempia rystyn lohkoja. Delkronilta ei, eikä kai sössöltäkään. Onnea...

W&w myy jotain saksalaista knucklen lohkoa, en tiedä siitä onko parempi kuin orkkis.
https://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?page=%21133932
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

sekatyömies

On se vaan. Sitä kuvitteli, että eihän tuossa nyt mitään. Pytty räjähti, heh heh. Mutta kyllä se vaan kummasti ihon alle meni.
Välillä miettinyt, että mitä tuolla vanhalla paskalla tekee, myyntiin vaan. Vanha mies ajelee jäykkäperäisellä 30-luvun tekniikkaa sisältävällä häksättimellä nyky-Suomen mahtavasti hoidetuilla teillä. Eikö vois hommata jousituksen, etulokasuojan ja sähköstartin? Hä?
.
Mutta kun ei. Käynnistyksen jumalat pitää olla paikalla kun ollaan tien päälle lähdössä. Joskus pitää matkalle lähtö hiellä ansaita. Eihän siitä edes voi nauttia, jos lähdetään liikkeelle sähköavusteisesti. Niin kauan kun jalka nousee, niin koneet käynnistyy kiksillä. Sitten kun tulee se päivä ettei enää käynnistys onnistu perinteisin keinoin, niin runkoa muutetaan siten,että kolmas pyörä mahtuu mukaan. Ja istutaan mukavasti kattolipan alla, joka on rakennettu tervatuista päreistä. Seinät mieluusti harmaantuneista ulkohuussin laudoista. Ja matka jatkuu...

Eikä auttanut vaikka sarvessa on kutistetun pygmin kallo onnenkaluna.

Noh, onneks Nortoni on vielä ajokunnossa. Tiedä vaikka innostuis Pystymettään lähtemään pitkästä aikaa. Kesäähän on vielä jäljellä.

No joo tämmönen postaus tänään. Tunnelma täällä tallissa nuilottaessa hiukan haikee kun  knööli pyttypuolena ja nuoruuden kitarasankari vaihtoi eilen hiippakuntaa. Eddie kitaroi väkevästi taustalla. Täältä tähän...
"Ja kattoo taakke kuski meijerin, kun näköö iisiraiderin"
-Rehupiikles-

Vuppe


Hessu

Samoja tuotteita. Oon käyny tsekkaamassa toiminnan. Ok tavaraa. Toinen valmistaja ja ensimmäinen jakelija. Mä puhuinkin vahvemmista. Mutta menee stanu moottoreissa.

Vuppe

#417
Isompaa pataa jos ei tehtaan lohkot kestä.  Jos tehoja haluaa...

Asiaan suoraan liittymättä, kattelin viime viikonloppuna sössön 100 kuutiotuumaista sportsterin moottoria. Hieno paketti, kuulemma ruopii.  ;D . Kunhan saa asennettua.

jukkajänis

Jekulauta, palstallahan on elämää / sekatyömies, et ole yksin periaatteinesi! Näin 55v käy välillä mielessä, että
helpommallakin pääsis..... ei stana, niin kauan kun rouva (nuorempi, kauniimpi ja varustettu hyvillä perslihaksilla =) jaksaa työntää shovel.n käyntiin, reissataan ympäri Eurooppaa just ja just koossa pysyvällä kikottimella!

Esim. Belgian chopper-bash.ssa ku käytiin ilman laturia (c_tek + 9v paristoja) osa matkasta (Ruotsi-Saksa) pelkällä
etupytyllä, kicks-axel poikki, ni Kangasalabamalainen floristi, ei vittuillut, vaan neuvoi, että menkää Alpeille, siel on
hyviä mäkistartti paikkoja, ni sitte seur kesänä mentiin...... muovikassilline puolia tuhoutui lähes 6000km reissulla.

Jatka valitsemallasi tiellä  ;D

Btw, korona-aikana kehdannu reissukuvia laittaa, mut sama meno jatkui heinäkuu 2020 Neringan niemellä Liettuassa,
kun vastaan tuli kyltti : Kaliningrad 86 km, jäätiin Nida,n kylään yöks, ei sillä ettei Lapiopäätä saisi Neuvostoliitossakin
korjattua, mutta kun tuo virus......

jukkajänis

Kuviakin löytyi, kuuluisivat varmaa ride on-osastoon / toisaalta otto-hetkellähän pärä on ollut jollain
tapaa hajalla, muuten ei pysähdellä  :)