Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Jälleen kerran tien vieressä!

Aloittaja Psycholasse, 18 heinäkuu 12, 23:19:01

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

Eilen lauantaina, ajoin autolla moottoritietä kohti Turkua, kiirekin oli koska olin myöhässä.... Kaarinan liittymää lähestyessä näin miehen työntävän moottoripyörää ja nainen käveli perässä. Harrikka, ulkomaalainen, venäläiset kilvet... Sekunti - kaksi oli aikaa priorisoida asioita päänupissa, mutta ei siellä mitään olennaista tapahtunut ja tilanne oli samantein kohdaltani ohi. Morkkiksessa kiroillen miettien jos kuitenkin pitäs koittaa pyörtää jossain liittymässä takaisin, ei, ei tule tässä tilanteessa kyseeseen.... jos kuitenkin kokeilis delegoda. Siis puhelin esiin ja soitto lähellä asuvalle Kärsämäen tallin Raaka-Arskalle, jolla tiesin olevan aitoa auttamishalua, tietoa, taitoa ja kalustoakin. Arska jätti meneillään olevat hommansa sikseen ja lähti välittömästi katsastamaan tilanteen.
Evo-Harrikasta oli kytkin sanonut sopimuksensa irti ja pariskunnan matka oli keskeytynyt. Arska hoiti kuljetuskaluston paikalle, pyörä Hehku MC:n tallille, jossa enska Arskan ja Karnon toimesta levälle, uudet kytkinlevyt he hommasiavat Stormilta ja pyörä nippuun ja venäläisen pariskunnan matka pääsi taas jatkumaan. Kommunikointikielenä oli käytetty ruotsia.

Ei henki ole kuollut, se elää yhä vahvana siellä missä se on syntynytkin.

Upeeta toimintaa Raaka-Arska, Karno ja Hehku MC!
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

streamliner

Lainaus käyttäjältä: Jack - 17 elokuu 12, 13:35:53
sun shoveli on ihan selvästi ihan rikki...kuullostaa siltä ettei siinä enää asiantuntijatkaan auta.

Mä voin hakea sen pois kiusaamasta ja maksaa sen käyvän romuraudan arvon, 0,5â,¬ kg  ;D

Shoveli oli rikki, mut ei enää. Työmatka sujui tänä aamuna kosteissa merkeissä ja e18lla luukuttelin nopeammassa liikennevirrassa.

In asiantuntija we trust

P.s. Hei hei tälle ketjulle vähäksi aikaa...

-väiski-

Vähän alkuperäistä aihetta sivuten, en ole itse ollut tällä kertaa tien sivussa, vaan työn puolesta jouduin aamulla hakemaan yhen kaksipyöräisen tien varresta.

Pyörä pajalle ja tutkimaan, kipinä tulee, bensaa tulee. Puristukset hukassa, kansi irti, ja sieltähän ylläreitä löytyi.
If it has tits or wheels, it will give you problems.

Redneck

Arvailitko yhtään syitä miksi mäntä on hajonnut ? vai onko vastaus noissa vaaleissa pakovenoissa .
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

streamliner

Terveiset tienvarresta!

Arvatkaa mitä paperifilsu ja show-putsari sano vesisateella? Onneksi oli letörmän niin sain putsarin irti. Ihanaa oli polkea pyörää kapealla pientareella, kun rekkoja humahteli vierestä vesipilvet pöllyten. Vähän matkaa pääsin ja taas röpötys ja laukka katki. Siinä aikani mietin et miten sais rikkaammalle, kun en viittinyt seosruuvia lähteä arvaillen vääntämään. No sitähän varten se rikastin on ja heti lähti käymään. Ietenkään kukaan ei pysähtynyt, mutta harvapa näitä vanhoja paskoja tuntee. Pääsin himaan ja eikun sössön pisara takaisin.

+letörmän, kiitos kyläkauppa Tuurin tarjous

ss

Joo, toi pysähtyminen on nykyään vaikea laji, varmaan 50 kertaa olen pysähtynyt ja 49 kertaa tupakkitauko tai puhelinkeskustelu menossa, joskus jopa motarilla. Mutta kannattaa muistaa että eipä sitä aina niin suuri guru tarvi olla että voisi auttaa, itsellä sen ainoan avuntarvitsijan kanssa ei tarvinut muuta kuin seistä vieressä ja kysyä oikeat kysymykset...

Kyseisessä tapauksessa (ilmeisesti melko tuore) motoristi oli purkamassa pyörästä akkua ja varma mielipide että että sehän se oli mennyt. No, ensimmäinen kysymys on tietty että pyörittääkö starttia? Pyöritti se. Seuraava kysymys, onko bensaa? Kuulemma on. No jatkettiin tuhannen taalan kysymyksellä, että kokeilitko varalla? Ei. Vaikka miljonääriksi ei voinut tullakaan, niiin kysyin että kokeiltaisko ja käänsin hanan varalle? Kokeiltiin. Kone hörähti käyntiin. Kysyin varuiksi vielä että minkäkokoinen varatankki? Siitä ei ollut tietoa, mutta ei ollut lappoa eikä tyhjää pääläriä, joten en voinut antaa bensaa, mutta linnatuuleen oli 20km et uskoin japsikustomin varatankin riittävän sinne asti. Jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt jäädä vielä saatille, mutta silloin oli olevinaan kiire (ralliin ryyppäämään).

Eipä musta oikeasti avuksi olisi ollut jonkun japsin kanssa, mutta pitää muistaa että siellä on aika paljon noviisiakin liikenteessä, joille mopedin toiminta ei välttämättä ole tuttua... Pysähtyminen kannattaa aina, parhaassa tapauksessa jonkun päivä pelastuu ja vieläpä likaamatta omia käsiä. Eikä se omakaan päivä välttämättä mene päin vittua jonkun auttamisesta, hyvä karma ei kerry itsestään ja pisteet yleensä tasaantuu ajan mittaan.

Lassi

Tänään hyyty mopedi vaan 3kertaa tuohon Sääksjärven paikkeille. Ihme kyllä sain vielä joka kerta sen jälkeen käyntiin ja ajettua takas pajalle ;D

Näköjään kaikkea pientä vikaa tuommosessa tuutissa parin vuoden seisotuksen jälkeen.

senaattori

Mulla loppui Kingistä sähköt Turkuun, Jyrkkälän sillalle kun oltiin palailemassa tänä vuonna Norrteljestä. Kymmeniä pyöriä pyyhkäisi hetkessä ohi, mutta vain Varma Kuolema mc hidasti kohdalla ja kysyi onko kaikki ok... Kyyti oli jo tilattu ja homma kondiksessa, mutta jonkin verran kiristi otsasuonta kun tuttujakin ajoi ohi ja morjesteli. Pyörä saatiin Bike Fellowsin pajalle, ja minä ja jälkikasvu bussilla Tampereelle. Oli se aika ikimuistoinen reissu, pojallekkin eka ulkomaan ralli =)  Itse pysähdyin jokunen viikko sitten Kaivannon sillan pielessä kun oli 2 pyörää tien sivussa, ja minä sopivasti pakulla liikenteessä. Sähköt oli siinäkin pyörästä loppu, mutta apu oli jo tulossa. Muutama vuosi sitten väänneltiin Otamus sillan maisemissa jonkun ukon Magnan vaihteen siirtäjää paikalleen parin Leathermanin voimalla, ja hyvä tuli. Seuraavalla viikolla mun Trike leikkas kiinni melkein samassa kohdassa  ::)  Sillon saatiin pojan kanssa kyyti kotiin ystävälliseltä autoilijalta joka pysähtyi kyselemään josko apua tarvittais.

minna

Ihan kiva kun stoppasit kyselemään!

senaattori

Eikös tää ollu meillä jo toinen kohtaaminen näissä merkeissä..? Pari vuotta sitten istuit rotvallin reunalla murjottamassa Tampereen vanhan kirkon kupeessa MäntäMessujen jälkeen. Ajelin trikellä ohi ja stoppasin, mutta silloinkin oli apu jo matkalla. Muistanko kovin väärin..?
Kyseisillä MäntäMessuilla mun trike pamautti puolet sulakkeista samalla startilla  ??? Onneks oli apu lähellä kun North Star mc.n Tepolla oli Mondeossa joutilaita lattasulakkeita joilla trike saatiin tulille  ::)

Vette427

ehkei sentään jälleen  ;)
perjantaina olin menosa ylihärmään tytön ja vävyn luo yöksi ku la oli seinäjoki osoitteena.
eka ongelma tälle kesää joka hetkeksi katkaisi matkan teon. evijärven st1:lle tankkaamaan ja ei lähe käyntiin. syy akku tyhjä. nyt menty yhellä akulla koko kesä viimekesän kolmea-neljää vastaan. aattelin et sökö mikä sökö ja paikallisilta apua lisävirran muodossa ja muutaman sadan metrin päästä uusi akku. mutta oli niin tehoton ettei sillä saanu ilman lisä virtaa käymään  >:( ja sekin piti sit alkaa satamaan juuri silloin ku sitä vaihdoin  :D on tää kivaa  ;D
lapualta sit lauantaina uus tosi tehokas akku http://www.akkuhuolto.fi/ ja asiaa perillä tutkittua säätäjältä lähtee 14.6v akulle 11.6v. pikaisesti hyppyjohto suoraan akulle ja taas mentiin. nyt iltasella hapettunut liitin korjattu ja nyt 10150km mittarissa tälle kesää ja tuo ainoa mikä matkan hetkeksi katkaissu. olen tyytyväinen kuitenki  ;)
kerran pysähtyny japsi kustom miehen luo ku täytti paikkapullolla rengasta et tarviiko apua. homma oli jo hanskassa. ja kerran joku työnteli virakoo ja ku pysähdyin kysyyn miksei aja oli pentsiini loppu. hajin kaverille pari litraa pensaa ja sen jälkeen mulla ollu kärryssä aina vara lekkeri jos joku sattuu tarviin. mulla varatankki jolla pääsee 15-30km ja nollaan joka tankkauksen jälkeen tripin joten ite en ole koskaan jääny (vielä!!!) välille pensan loppumisen takia. koputtaa päät.. puuta  ::)
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

streamliner

Livenä! Tääl ollaan ja vettä sstaa!!

streamliner

Kaveri lähti tulee työkalujen kanssa joten täs on bussipysäkillä aikaa naputella. Käynti katkes ja ihan kuin olis käynyt putsarissa, sellanen kurkkupurkkimainen käyntiääni. Tulpat irti kipinä tulee, muutkin sähköt pelaa, ryyppy päällä bensa haisee, puristuksia on. Olisko kuitenkin sössös pisara vaahtouovisuodatin tms läpimärkä ja ei saa ilmaa? En saa putsarinkoppaa letermännillä pois.

streamliner

Liekki lensi vaan kaasarista. Ny odotellaan kärriä.

Hemuli

Kuulostaa siltä että kohokammiossa on vettä joka tukkii suuttimia.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957