Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Viikon tanko

Aloittaja Make, 18 heinäkuu 12, 22:46:40

« edellinen - seuraava »

Make

Sen verran historiasta, että uuden mantereen pikkunatsithan innostuivat kovasti noista bikerien jutuista aikoinaan. Kertomansa mukaan Sonny B. kumppaneineen nauro paskaset naurut niille ja niiden jutuille.
Kuten myös. Pyöräni svastika pyörii eri suuntaan kuin se paha versio. En kommentoi asiaa enempää, tämä ei tunnetusti johda yhtään mihinkään.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Doobie

Olet oikeassa. Ei välttämättä johda mihinkään, niinkuin ei moni muukaan keskustelunaihe.

Tarkoituksena oli vähän samalla kartoittaa  tämän päivän "bikerin" hengenmaailmaa, arvostuksen kohteita jne. mielenkiinnosta. Ja esimerkiksi  tuo natsi-intoilu mainitsemassasi laajuudessa oli minulle kyllä uutta ja yllättävää näin kun Saksan ja Yhdysvaltojen välistä historiaa arvioi.

Keskustelussa sinänsä ei kai ole , tai ollut, mitään tuomittavaa?

streamliner

Joo, muistakaa eettisyys ja ihmisarvo kun hitsailette! Mitään vihahitsauksia ei salita.

nimim. hyvä eettinen raati, saanko maalauttaa ydinräjähdyksen tankkiin?

Doobie

Jack

niin, kysehän EI ole natsi-intoilusta, vaan kansalaisten ärsyttämisestä ja huomion herättämisestä
(late 60's early 70's amerikassa)

Flatheads!!!

Doobie

Huomion herättämistä se tietty on. (oli)

Lyytinen

Haluaisin tuoda vielä semmoisen pointin tuohon symboliikkaan, että miksi ihmeessä koko juttu yritetään piilottaa ikäänkuin sitä ei olisi ikinä tapahtunutkaan? Halutaanko se hävittää historiasta, jotta tulevat sukupolvet voisivat tehdä niin uusiksi pitäen sitä kovinkin uutena ideana? Sinänsä helppo tapa pyyhkiä ikävät asiat pöydältä, mutta aika matalaotsainen ja lyhytnäköinen.

Doobie tiedät lisäksi varsin hyvin, miksi moinen 30- ja 40-luvuilla edes onnistui. Avainsana on sensuuri. NL ja DDR karmii vieläkin. Sitä esiintyy tälläkin hetkellä kaikkialla, Lähi-itä hyvänä esimerkkinä. Toisaalta esim. Englannissa voi tulla 5 vuotta häkkiä jos ei kerro viranomaisille salasanaansa. Pidä tässä sitten ihmistä luomakunnan kruununa. Kun valtiot pyrkivät sensuroimaan kansansa, emmehän me enää itse halua mihinkään lisää sensuuria? Vai haluatko Doobie?

jokerpoint

Missä niitä tankoja?

Doobie

Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 21 heinäkuu 12, 13:10:56
Haluaisin tuoda vielä semmoisen pointin tuohon symboliikkaan, että miksi ihmeessä koko juttu yritetään piilottaa ikäänkuin sitä ei olisi ikinä tapahtunutkaan? Halutaanko se hävittää historiasta, jotta tulevat sukupolvet voisivat tehdä niin uusiksi pitäen sitä kovinkin uutena ideana? Sinänsä helppo tapa pyyhkiä ikävät asiat pöydältä, mutta aika matalaotsainen ja lyhytnäköinen.

Doobie tiedät lisäksi varsin hyvin, miksi moinen 30- ja 40-luvuilla edes onnistui. Avainsana on sensuuri. NL ja DDR karmii vieläkin. Sitä esiintyy tälläkin hetkellä kaikkialla, Lähi-itä hyvänä esimerkkinä. Toisaalta esim. Englannissa voi tulla 5 vuotta häkkiä jos ei kerro viranomaisille salasanaansa. Pidä tässä sitten ihmistä luomakunnan kruununa. Kun valtiot pyrkivät sensuroimaan kansansa, emmehän me enää itse halua mihinkään lisää sensuuria? Vai haluatko Doobie?

Lisää sensuuria? En missään nimessä.

Kävin tuossa aijemmin läpi muitakin tähän genreen liittyviä juttuja joidenka suoranaista yhteyttä pyöränrakentelukulttuuriin en ole vielä täysin ymmärtänyt , mutta hyvä juttu että tietoa tulee.

Olet kyllä oikeassa kirjoituksessasi, mutta ymmärrän kyllä itseni lisäksi ihmisiä jotka karsastavat tiettyjä symboleita, tai niiden kantajia.  Tankoja.

Edit Hemuli: Korjasin lainauksen että teksti olisi ymmärrettävissä.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Doobie - 21 heinäkuu 12, 12:29:07
Tarkoituksena oli vähän samalla kartoittaa  tämän päivän "bikerin" hengenmaailmaa, arvostuksen kohteita jne. mielenkiinnosta.

No sen kartan piirtäminen kannattaa tietenkin aloittaa hakaristin symboliikasta... :o

Itse symbolihan on paljon paljon vanhempi kuin natsimeininki. Symboliikassa on tyypillistä, että joku jossain vaiheessa historiaa omii jonkun olemassaolevan symbolin. Näin kävi myös hakaristin kohdalla, natsit vain päättivät ryhtyä käyttämään sitä arjalaisen rodun tunnuksena. Myös bikerit käyttivät symbolia ihan omista syistään, eivät natsiaatetta kannattaakseen.

Lyytisellä on tuossa sangen hyvä pointti. Historia ei poistu sillä että siitä vaietaan. EU yritti yhteen väliin kieltää hakaristin käytön kaikkialla osana anti-rasistista lainsäädäntöviritelmää, muttei onnistunut. Ilmaisunvapaus arvostettiin jäsenvaltioissa korkeammalle kuin yksi typerä yritys pestä kasvonsa ja vaieta historiasta. Hakaristin kieltäminen sillä perusteella, että se assosioidaan usein natsismiin, on tyhmää myös siksi, että symbolilla on muitakin, paljon vanhempia ja sinällään sangen positiivisia merkityssisältöjä. Siinä menisi lapsi pesuveden mukana.

Sitä voi sitten jokainen miettiä kohdallaan, että missä mitäkin symbolia kannattaa julkisesti esitellä. Saksassa voisi olla vähän epäkohteliasta vetää hakaristilippu hoijakassa, vaikka tarkoitus olisikin jokin muu kuin natsiaatteen julistaminen... :P
Long John Stroker

Jude

Johan taas läsähti, noi kuvat on tosiaan nykistä kuuskyt luvulta ja selkeästi provosoivalla tavalla tuotu friikkeyttä esiin, tuskin tunsivat Aatua tai hehkuttanut jotain joukkosurmaamista.
Itse olen Intiaa kiertäessä törmännyt kyseiseen hakaristi symboliin esim,. temppeleihin vievillä teillä jotka tarkoittavat "hyvää matkaa" .
Palataan niihin stongiin.

Doobie

Näin on. Toisaalta ei pitäisi käyttää poliisin virkamerkkiä jos ei ole poliisi jne.. onhan tämä käyty jo läpi. Kiitos palautteesta ja pohditaan myöhemmin noita muita alan ilmiöitä. Tai sitten ei.

Rezi

Hyvä topikki ja meinaa mennä reisille heti alkumetreillä. Mielenkiintoista keskustelua on sääli kampittaa, mutta palataanpa tankoihin.

Japanilaiset rakentajat on ymmärtäneet tangon törkeyden tärkeyden (tulipa huikea riimi ;D)

Tuollaisissa ylöspäin sojottavissa gripeissä on munaa. Ei ehkä kaikkein mukavin käytössä, mutta mielenkintoinen pikku detaili, jolla on iso merkitys prätkän ulkonäölle.

Jude

Koitin kanssa omalla stongalla, joka on joku britti tarvike, sellanen u mallinen jossa clipari kiinnitys kahvoille, käänsin ne nurinperin jolloin sojotti tolleen japsi tyyliin taivaiseen, ajoin ehkä kymmenen metriä ranteet lukossa jonka jälkeen palautin takaisin alkuperäiseksi, täytyy nostaa hattua kuka noilla stongilla ajaa.

Tän tyylisistä tykkään, eli suotaan t-palasta ilman raisereita

Jasin Phares

erakko

Mä oon kans miettiny et millaisia nuo taivasta kohti sohoittavat on ajaa, eli voi vähä ranteille olla vaikea.
Tuo stongan muotoilu on aina taiteilua funktionalisuuden ja esteettisen olemuksen välillä,tietty sama dilemma on aika monessakin prätkän osassa.

Tota Juden postaamaa alempaa Phareksen kuvaa oon monta kertaa ihaillu, ja onhan se hyvä. Sekä kuva että pyörä.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.