Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Sylinterien laatu?

Aloittaja Juvakka, 15 kesäkuu 09, 16:58:54

« edellinen - seuraava »

Juvakka

Ennen kuin alan purkamaan Lättäpäätä, niin kertoisiko joku asiasta tietävä, ovatko Flatland Motorcycle Companyn pytyt minkälaisia?

... ja hieman taustaa ...
Perjantaina meni etupytyn männänrekaat poikki, enkä ole vielä uskaltanut katsoa miten pahaa jälkeä tuli....  :o :'(

Positiivista jos oikein hakemalla hakee, niin sylinterin alapään tiivarit löytyy hyllystä. :)
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Thomas

Omakohtaisia kokemuksia ko. firman tuotteista ei ole mutta käsittääkseni (muilta foorumeilta luettujen juttujen mukaan) 45Parts Depot myy ihan laatukamaa. Firman omistaja - Kurt - hengailee juurikin lättäpää-foorumeilla.

Jotain juttua oli jokunen aika sitten noista slide-valve aftermarket-pyttyjen laaduista, yritän selailla josko sen löytäisin ja pistän linkin tänne. Mutta muistelisin, että mikään aftermarket-pytty ei ole niin hyvä kuin orgis, ja sitten Aasiassa valmistetut 'merkittömät' ovat vielä huonompia kuin esim. nämä Flatlands MoCo'n pytyt.

Kannattaa ottaa vain kone auki ja porauttaa seuraavaan ylikokoon jos on mahdollista. Tai sitten ostaa käyttärinä vähän ajetut (mullakin jää omat WL'n pytyt yli, mutta vasta parin vkon päästä) ja huollattaa kuntoon.. Olen yrittänyt itse etsiä juttuja sivuventtiili-pyttyjen uudelleen putkittamisesta, mitä ongelmia on odotettavissa, mutta täytyy ensin tutkia tarkasti omat 'projekti-pytyt' jos ne saisi elvytetty.

-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

Jack

Jos kerran Inkkarinkin pytyt saa putkitettua nii, että kestää vielä kovaa ajoa, niin eiköhän yhet härräkkälätän pytytkin putkitu.
Inkkarissa homman tekee kinkkiseksi venttiilien ja sylinterin reiän läheisyys.
Ja tietenkin reikä putkeen sitten stressilevyillä.
GT-motor teki aikoinaan mulle....

Jack

Flatheads!!!

Thomas

Hieman offtopic ja etukäteisiä juonipaljastuksia tulossa, mutta kun kerta tuli puheeksi..

Mulla on suunnitelmissa istuttaa K tai KH-pytyt WL'n alakertaan. Tuossa on odotettavissa monia 'pieniä' haasteita, mutta periaate on hyvin yksinkertainen.

Noiden pyttyjen osalta olen juuri miettinyt tuota putkittamista, mutta noissa on myöskin venttiilit vielä lähempänä sylinterin reikää kuin W-malleissa. Täytyy kesälomalla kaivella osat ja tutkia josko selviäisi vielä yhdellä porauttamisella.

Käytännössä ainoava vaihtoehtona on käyttää vanhoja pyttyjä ja kansia, joten noilla hyllyssä lojuvilla osilla on pärjättävä. Siksi putkitus-vaihtoehto on itselle ajankohtainen, joten GT-Motor'issa täytyy kanssa käydä haastamassa. Kansien kanssa on hieman työtä myöskin. Tuntuu että kaikki tarjolla olleet kannet olivat 'tyyppivikaisia' eli hitsattava kuntoon.

Tämä oma innostus lähti W-koneen remonttitarpeesta. Kun tutkin että mitäs vaihtoehtoja tehojen vapauttamiseen olisi, niin äkkiäkös mopo karkasi käsistä ja nyt ollaan aloittelemassa jälleen uutta 5-vuotis-projektia.

Mutta alkuperäiseen aiheeseen palatakseni, en vieläkään löytänyt tuota keskustelua lättäpäiden pyttyjen laaduista.. ehkä Googel osaisi neuvoa..

-t-

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Thomas - 18 kesäkuu 09, 11:27:53
Omakohtaisia kokemuksia ko. firman tuotteista ei ole mutta käsittääkseni (muilta foorumeilta luettujen juttujen mukaan) 45Parts Depot myy ihan laatukamaa. Firman omistaja - Kurt - hengailee juurikin lättäpää-foorumeilla.

Mulla on ihan erilainen näkemys ton yrityksen tuotteiden laadusta.
Rajoittuu kyllä keuloihin ja pyörännapoihin.

Thomas

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 22 kesäkuu 09, 12:05:29
Lainaus käyttäjältä: Thomas - 18 kesäkuu 09, 11:27:53

Mulla on ihan erilainen näkemys ton yrityksen tuotteiden laadusta.
Rajoittuu kyllä keuloihin ja pyörännapoihin.

Tjoo, voi olla että olen saanut väärän käsityksen noilta ulkomaisilta foorumeilta, tai sitten sinne kirjoittelevat heput eivät uskalla suoraan sanoa, jos 'paskaa ovat ostaneet'.. mitä en ihmettelisi myöskään (muistelin jokunen aika sitten jonkun varoitelleen erään firman WL'n nostajanpesien ongelmista, mistä seurasi että parikymmentä muuta forumistia leimasi kaverin heti osaamattomaksi ja/tai valehtelijaksi.. but that's only human, man..)
Lähinnä keskustelut - joita seurailen - käsittelevät juuri 45" koneiden kanssa puuhastelua, eli noista 45PartsDepot'in navoista yms. yleisosista ei ole tullut kirjoitteluja itselleni vastaan..

-t-