Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Savumerkkejä

Aloittaja IsoD, 08 heinäkuu 12, 15:35:34

« edellinen - seuraava »

Kapteeni sika

Kannet pajalla, tuomiota odotellessa. ;)

Spöke

Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Kapteeni sika

Kansissa ei kuulemma mitään ihmeellistä. Ohjurit kuluneet vähän soikeiksi mutta vielä nippanappa haarukassa. Ne varmaan vaihdetaan kuitenkin. Huonompia kuulemma lyöty kasaan ja ajoon.

Ne mun jankkaamat keinujen puslat on vielä tarkistamatta.

Kapteeni sika

#93
Oli oikein vikaakin. Takakantta hitsattu joskus ja pakopuolen ohjuripesä ei ole ihan tiptop. Eli kannen ja ohjurin välistä tihkunut. Kyseisiä vaivoja varten myydään ohjureita missä on yläreunassa ura ja siinä viton o-rengas. Asentaja on tehnyt niitä itse ja tekee myös tähän. Sellaista kokeillaan. Ens syksynä nähdään onko pitänyt kun kannet on taas irti enivei, syystä tai toisesta.  ;)


Ediittiä:

Eka haku kuukkelilla, ilmeisesti siis tämmösestä patentista kyse:

http://www.goodson.com/av-v-valve-guides/

seppo

Noita av&v:n ohjareita saa zodiacilta, näyttäisi netin mukaan olevan 11 euroa kappale. Laitan itse talvella tuommoset, vähän samaa ongelmaa on itselläkin - kunnossa olevat kannet ja imupuolella öljyä.

Kapteeni sika

Mitä vuosimallia sun kannet on?

Tarraan taas lyhkäsiin ohjureihin, öljykanavan kuristuksen jälkeen savutti vaan tuo viallinen taka pakoohjuri.

Merkkejä öljypalosta näkyi kyllä etukannessakin mutta se ei käryttänyt kuristuksen jälkeen.

No ehkä viikonlopun aikana kuulen onko ne helevetin keinuvipujen puslat väljät. Viisaammat kertoi että lyhyemmät ohjurit on syvemmällä kannessa. Ei paljoa mut jos ne saa vielä ylimääräistä öljyä päälle niin käryttää.

seppo

Kruunukannet, -77. Aina ollut vähän samaa ongelmaa kuin sulla. Ohjareita on lyhennetty vakiosta melkoisesti, muistaakseni mitta kauluksesta ylöspäin on nyt noin 9mm ja kumit on ollut aina käytössä. Öljynkulutus ei ole koskaan ollut mitään hirmuista mutta kyllä tuo öljy pitäisi saada pidettyä sillai ettei palotilaan pääsisi.

Itse kerran säästin ja ostin halvat keinut joissa oli sitten semmoset ei-pronssiset puslat vaan niissä oli joku pinnoitus. Yhden kesän jälkeen välys oli puolen millin luokkaa, huomasin ongelman öljynpainemittarista joka näytti loppukesästä laskevan ihan selkein lukemin. Mutta onhan se selvää että öljyä menee yläkertaan enemmän kun nuo puslat on väljät.

Pähkin viimeksi sovelin kansia pyöritellessä että tuo öljyn paluu imupuolelta pakopuolelle menee semmosta kaltevaa reikää pitkin. Jos tuota saisi hieman jyrkennettyä niin saattaisi auttaa tuohon imupuolen tulvimiseen (jos sellaista nyt on). Eli jos pakopuolelta ottaisi sitä paluureikää alemmaksi niin pitkältä matkalta kuin pystyy. Ei mitään tietoa auttaako ongelmaan.

Kapteeni sika

Juu varmaan monen tekijän summa. Puslien välys pitäs olla satkusta viiteen. Oliko ne keinut kiinalaiset; satkulla setti? Jos oli niin ehkä unohdan ne ja laitatan Jimsin puslat vanhoihin. Edellyttäen että on tarvetta. Tuppaa vaan ne vanhat oleen vähän kulahtaneet.

Mä "optimoin" vähän kannentiivisteiden (kupari) paluureikiäkin. Suurensin ne samaan kokoon kun sylintereissä, kansissahan ne reijät on pienemmät ja tiivisteisiin painuneiden jälkien perusteella ne ei kohtaa ihan täydellisesti. Jos pikku asioiden fiksaamisella lopputulos paranis.  ;)

seppo

Jep, satasen setti. Älä missään tapauksessa laita niitä, yhden kesän jälkeen välys on jotain sellaista ettet osaa edes unelmoida  :). Ehdottomasti Jimsin puslat vanhoihin jos muuten hyvät keinut.

Ja voihan tämä olla tosiaan usean sattuman summa - kaikki kun oikein viilaa kohdalleen niin sitten toimii.

Kapteeni sika

#99
Tänks!

E: Voiskohan sulla Seppo olla osa onkelmaa just noi lyhennetyt ohjurit. Kun niitä lyhennettiin -79 niin se oli kait selkeä muutos, huonompaan suuntaan. Ilmeisesti oot kikkaillu jotain venttilien nostoilla kun oot niitä lyhennellyt.

Kapteeni sika


Sattui keskustelun pätkä silmiin jossa puhuttiin -80-81 kansista ja niistä lyhkäsistä ohjureista. Siinä mainittiin että ainoa lääke korjata savutus on vaihtaa ohjurit pidempiin, loppupään sovelin ohjureihin. Lisäksi mainittiin että niitä lyhkäsiä tuskin enää kukaan edes tekee, orggiksina voi löytyä. Eli ilmeisesti nykyään 80-81 malleihin myytävät ohjurit on niitä korjattuja versioita kun niitä myydäänkin vuosimalleihin 79-84.

Sellanen vaikutus tuolla näkyy olevan että sit kyseisiin vuosimalleihin, 80-81 ei enää sovi kun miedommat nokat.

Esimerkki kuuman pyörän sivuilta:

Andrews "A-nokka" Katu/kisa enemmän tehoa keski ja yläkierrosalueella,sopii  Shovelhead 1977-1984 poislukien 1980-1981 mallit.

Ehkä. Korjatkaa jos olen ihan hakoteillä.

Kapteeni sika

Koneistusneuvos ilmoitti että kannet alkaa oleen valmiina, ensviikolla voi hakea pois. Se vuotava ohjurinpesä koneistettiin suoraksi ja sinne tökättiin ylikoko-ohjuri. Muutkin ohjurit vaihdettiin.

Keinuvipujen puslat oli niin väljät ettei niitä tarvinnut mittailla, Jimsin puslat tilattu. Akselitkin pitää hioa pyöreiksi, ilmeisesti uusissa puslissa on sen verran matskua että tämä on mahdollista. Näistä olikin puhetta ennen purkua että jos puslat on kuluneet niin kulumisjälkiä on myös akseleissa.

Tän päivityksen myötä taidan ottaa sen öljykanavan kuristimen pois lohkon päältä. Ainakin toistaiseksi.

Tuusulan T-Bone

Kansien irrotus suoritettu täälläkin... ::)

Ohjurit hämmentävän hyvässä kuosissa, ei ollu Redlinekään palanu kiinni. Ainoastaan ohjurinkumit vaihtoon. Rullavipat ja kelpo hydraulinostajat ilmeisesti todellakin säästävät ohjureita, vaikka Jim-sedän nokka niitä ankarasti piiskaa.

Keinuvipujen puslissa välystä liikaa, vaihtoon. Samalla menevät vaihtoon rullat.

Eksponentiaalisesti kasvaneen öljynkulutuksen juurisyy ei kuitenkaan ollu tässä... yksi kesä viemäriputkenpätkän kanssa riittää näköjään tuhoamaan pytyt ja männät paskaksi.

Tilannetta lie oikeastaan pahentanut viemäriputken vaihto Mikuniin: kun seokset yhtäkkiä säätyivät kohdalleen, alkoi kansiin kertynyt karsta irtoamaan. Varsinkin takapytty on ihan naarmuilla. Näin ollen tässä joutuu myös mäntäkauppaan. Ja koneistamoon. ::)
Long John Stroker

Kapteeni sika

Sulla on vaan liian tiukat välykset männillä ja renkailla.  ;)

Kapteeni sika

Näkyykö T-bone männissä jälkiä että karsta olisi kiilannut mäntien ja sylintereiden väliin vai mistä moinen diagnoosi? Ei kai oikea seos karstaa poista.