Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Buell WP keulan kunnostus

Aloittaja _Juha_, 05 heinäkuu 12, 21:03:07

« edellinen - seuraava »

_Juha_

S1 WP keula täytys kunnostaa lähitulevaisuudessa,koska toinen putki vuotaa ja keulassa on epämääräistä välystä

mitä kaikkia osia menee hankinta listalle? tietenkin stefat, mutta mitä muuta?

jarruteho on myös vaatimatonta luokkaa. vaihdan palat,letkun ja nesteet lähipäivinä ja toivon parannusta asiaan.

too fast to live    too young to die

Hemuli

Jarrutehon vaatimattomuus ja keulan vuoto kulkee käsi kädessä. Mulla oli ihan samaa vikaa kun keula valutti öljyt jarrupaloille.

Ennen kuin purat keulan, varmistu varaosien saatavuudesta. Voi olla että joudut menemään paikallisen KTM-kauppiaan pakeille, H-D/Buellilta tohon keulaan ei ole saanut osia enää vuosiin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

-väiski-

Yleisesti keulan rempassa tarviit bräkkistä pullon, stefat, pölysuojat, vaseliinia ja liukuholkit.

Liitteenä oleva kuva on otettu öhlinssin manuskasta ja siihen ympyröin tarvitut osat, eli nuo holkit on yleisesti vanhoissa keuloissa menettäneet teflonisen pinnoitteen, siksi ne on hyvä uusia. Vaseliinia taas on hyvä laittaa stefan ja pölysuojan sisäpinnalle ennen asennusta, jos laitat kuivana niin voit olla aika varma että ne uudetkin stefat vuotaa viikossa.

Ja kun laitat liukuputkea uuden stefan sisään, niin laita niiden väliin palanen pakastepussia, mitä ohuempi, sen parempi. Muista liukastaa pakastepussi keulaöljyllä. Edellämainitulla pussitempulla pienennetään riskiä rikkoa stefa liukuputken päätyyn.

Ja tärkeimpänä: puhtaus on puoliruokaa, pese työkalut, työpöytä, kädet, yms ennen remontin alkamista, ja ennen keulan kasaamista.
If it has tits or wheels, it will give you problems.

filtteri

skog racingistä kannattaa myös kysellä...äläkä osta hyperpro:n jousia ainakaan progressiivisia lineaari jousi on ainut oikea bölliin tai jos ostat osta multa miltei käyttämättömät.itse ostin koetin+hylkäsin,wilberssit tilalle ja vot 8)

SOHVELI-76

Muuan kikka stefoihin liittyen on laittaa pölysuojien tilalle vanhat stefat nurin päin ilman jousta. Herkkyys tietty hiukan kärsii mutta eipä tarvi olla joka viikko putsimassa pölysuojien alta. Tämä nyt lähinnä tuonne rupulikumipuolelle..
Öljyssä ei myöskään kantsi säästää vaan esim. Öhlins niin säästyy laakeri ja vaihtotarve harvenee. Jos Kotarikauppaan menet niin tyrkkäävät Motorexiä kumminkin. Se vaan kerää vettä...
Tuo Skog on guru ja toinen on vaikkapa http://www.gracing.net/ maahantuoja WeePeelle on http://www.totaltek.fi/myyjat.html?navi=4
0405691644

Natking

Toi stefojen meno aika ajoin on suht normaalia noissa rukeissa missa on vaan yks tehokas jarrulevy.
Stefoja loyty ihan laakerikaupasta, toki sen hokasin vasta kysya kun olin jo tilannut Loimaalta helvetin kalliit orkkikset. Oliskos ne ollu kokoa 7X40X50????
Mulla on Buellin manuaali missa on koko show hyvin kuvitettuna, voisin lahettaa kopsut mut oon reissussa viela muutaman kuukauden ennen kun paasen kotio.
Stefat kun vaihdoin viime vuanna niin tunnustelin etta tarttis kanssa noi holkit vaihtaa, ja tuntuu pikkusen kolisevan kun oikeen vetaa rallia.
Oljyahan noihin tuli joku hamara maara, tai siis maaraa ei ilmoiteta vaan mitta putken paasta oljyn pintaan.
Just trying to be different (like everyone else)

filtteri

öljy määrä on 110mm ja viskositeetti 10w ja mitta putkenpäästä on ilman jousta kasaan painettuna ja tuossa keulassa ei ole pölysuojia ollenkaan joka on outoa mutta totta :o

_Juha_

kiitos kaikille vastanneille.

storm motor väittää myyvänsä stefat S1:seen 41x54x11 kokosena hintaan 15â,¬/pari,ilmeisesti eivät siis sovi.

pölysuojien puuttumista ihmettelin itsekin aikani :) 

täytyypä ottaa yhteyttä skogiin jos vaikka antais ihan ammattilaisen tehdä koko homman.

Hemuli

Niin, onko noi stefat nyt WP:n vai Showan keulaan? Kumpaakin käytetty S1:ssä. Mulla pitäis olla vielä yksi käyttämätön WP:n stefa tuolla varaosalaatikossa, täytyy koittaa muistaa katsoa sen tyyppi ja mitat.

filtteri

eikö shova tullu vasta äksyyn ???

Hemuli

Miten mä muistasin että viimeisen vuosmallin ässässä oli jo Showa? Ja joku Stormi nyt voi myydä ihan mitä vaan kirjassa sattuu Buellin kohdalla lukemaan ;D. Varmistan mitat illalla.

Raimo-Raato

Showassa on sit samat stefat kuin -84 ylöspäin HD:n 41 mm. keuloissa. Tai siis sama stefa käy vaikka osanumero eri.
A.K.A. Rambe

Hemuli

Oli näköjään tullut lahjoitettua se ylimääräinen stefa pyörän mukana. Pahus.

Natking

Just trying to be different (like everyone else)

_Juha_

alottelin sitten jarrujen fiksauksella..paljonko tuossa jarrulevyssä pitäisi olla paksuutta siis uutena?

mittasin tönärillä oman ja 4,6mm näytti. manuska sanoo laikan olevan vaihtokunnossa 4,3 kohalla mut mielestäni levy ei ole paljoa kulunut kuitenkaan.

amerikan palstoilla silmään sattui tapauksia joissa oli tuplattu levyt,luulis rupeevan jarrutehon piisaavan.

olipa muutes menny jarruneste huonoon happeen..tainnu jo ominaisuudet karata aikaa sitten.

huomenna täytyy hakea uusi letku,banjot ja pultit. ilmeisesti molemmat letkun päät on 10mm reiällä vaikka puristimella on se tuumanen pultti.