Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

4-vaihteinen outo ongelma 1 vaihteen kanssa

Aloittaja rodchop, 03 heinäkuu 12, 16:13:21

« edellinen - seuraava »

rodchop

Joo toimii n. 5 km, sen jälkeen ei tahdo mennä 1 vaihde paikallaan päälle? 2 vaihteen kautta kun pieni liike niin menee.
Toi pyki viimekesänä niin ettei meinannu mennä 4,selta pienemmälle. Vaihdoin sillon räikän jouset & puslan. Sitte loppukaudesta korkkas paine laakeri.
No nyt vanhanmallin P-lakru.
Onko jollain kokemuksia että kun aski lämpenee niin ei 1,nen pälle paikallaan ollessa
Käänsin vaihdekaavankin toisinpäin kun epäilin nivelien kulmia kepille.
HOG Forever Forever HOG

Kiiski

Voisko olla että räikän jako on pikkasen sivussa. Siis siinä pyöreässä räikkä hulinan pohjassa on lovi jonka pitäis olla kohdistettu sen rattaan kanssa mikä kääntää vaihderumpua. Selviää kun purkaa sen räikkämekanismin, helppoa jos on avobeltti/peltikoppa huomattavasti pahempi jos alsakoppa. Toinen vaihtoehto vääntynyt siirtäjänhaarukka.

rodchop

Pitää varmaan vielä se räikkä katsoa, vaikka sen just viime kesänä huolsin.
En tajuu kun kone sammuksissa tai ekat 5km toimii ?
Jotenkin liittyy lämpenemiseen.

Toi yläkansi ei oo ollu tosta askista ees ikinä irti niin en haarukoista tiedä 
Rewteckh  15000-18 000 km ajettu aski
HOG Forever Forever HOG

rodchop

No sain ton ehkä kuntoon ::) (tai sitte en)
Eli tuo räikän jako oli tosiaan hieman sivussa n.2mm, nyt käännetty just eikä melkeen, tiiä sitte mikä tuota jakoa siirtäny, vai onko jotain jostain kulunu.. . itse en oo koskaaan tuosta askista kyseistä levyä löysänny.
Testaamaan en vielä päässy kun tuota korjatessa tuli juotua 5 kpl asennus oluita ;D
Jotta jaksaa rauhassa paneutua hosumatta. Joko asennan hitaasti tai juon nopeesti, mutta laillinen testi kunto meni (valitettavasssti)

Mutta todella luottavaisin mielin olen. Löyty selkee vika joka korjattu, joten toi EHKÄ toimii taas.
HOG Forever Forever HOG

Titus

Huomasitkos tsekata haarukoitten positiot remppaa tehdessä ? Ettei olis vähän pois paikaltaan ? Eli vapaalla olles varovasti kansi ylös ja haarukoitten paikkojen tsekkaus. Ei sais olla kauheesti, kautta ollenkaan pyrkimässä päälle rattaalle. Korjatkaa jos oon väärässä ?? Oli meinaan ammattilaisen neuvo itselle. Jotenki tulee mieleen kuiteski kytkimen säätö / venynyt vaijeri .

72shovel

Mulla on alkanut ilmenemään samaa nyt lehmänläjän kanssa, jockey shifteri on suoraa laatikon päässä kiinni. pelaa kuin unelma, mutta valoista lähtiessä vapaa-->ykkönen niin ei mene P*****le päälle vaikka miten liikuttas pyörää edestakaisin ja vähä kaasua jne. viimekesänä moista vikaa ei ilmennyt...

sitten kakkosen saattaa ehkä saada päälle, ja lopulta vaihtuu punaset takas...  :-\

Kapteeni sika

Liian tiukka ensiöketju teki mulla pikku vaivaa vaihteiden kanssa, mun laite tuntui olevan aika tarkka ketjun kireydestä.  Sit ostin jousiviritteisen kiristimen, se on hyvä keksintö.

Urho K.

#7
Kattoppas siitä kannesta sen ison mutterin alla oleva jousikuormitettu "kieli" tai mikä mäntä tuo liekkään.
Mulla se oli jostain syystä täynnä öljyä eikä keppi tahtonut liikkua ilman väkivaltaa eikä välillä sittenkään.
Kylmänä pelas ok. Lämmetessä alko ongelmat.
Ihmettelen vaan miten se öljy sinne pääsi, liikaa öljyä ehkä?
Kysymyksessähän mulla on siis räikkäkansi, lehmänpaskasta en mitään tiiä.

Panheads MC