Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Delkron lohkot

Aloittaja Thomas, 12 kesäkuu 09, 16:05:22

« edellinen - seuraava »

Thomas

Täytyy tuossa kesälomilla ottaa tarkempaan tutkintaan nuo hyllyssä jo jonkin aikaa lojuneet Delkronin early-EVO lohkot ja alkaa miettimään mitä niistä saisi aikaiseksi. Ne ovat vakio-porauksella, joten tietenkin houkuttelisi pieni bigbore-urakka..

Eli onko kokemuksia Delkronin lohkoista, kuinka suuria pyttyjä niihin kannattaa lähteä sovittelemaan ilman että pitäisi huolestua kestävyydestä? Tunnetustihan nuo ovat aikas jöötiä kamaa, mutta jossainhan raja tulee vastaan..

Lähinnä kyselen sillä, että olisi myös Falicon'in 4" iskulla oleva kampura + Carrillo'n veivit ylimääräisenä, ja square-kone kiinnostaisi vaikkakin vajalla määrällä nokkia.. Kannattaakohan lähteä 4" pyttyjä edes miettimään tuohon orgis-kokoon? Joku taisi kommentoida joku aika sitten että tuon kokoisia pyttyjä ei oikein taida löytyä, eli pitäisikö käytännöllisyyden vuoksi jäädä maltilliseen 3-5/8" vai mennä superisti 4-1/8" kokoihin?



Tokihan tuohon vaki-poraukseenkin voisi jonkun stroke-paketin asentaa, varmasti lohkojen puolesta kestäisivätkin, mutta avattava 'öljypohja' ja purettavat sisuskalut kiinnostavat (varsinkin kun ovat jo hyllyssä).. Tosin hyllyssä olisi myös Karatan magneto, mutta hieman mietityttää Falicon'in limppujen kanssa pyörän käyntiin polkeminen..

Ja jos jotain mietityttää nuo Falicon'in limput, niin nehän ovat tämmöiset :




-t-




Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

Hemuli

Oijoijoi kun on nätti kampura... Eihän tota voi koneen sisään sulkea ;D .

Vakioporaukselle tarkoitetuissa evolohkoissa normaalisti suurin suositeltava bigbore on 3 5/8" johtuen ihan lohkon fyysisistä mitoista. Isommille porauksille tarkoitetuissa lohkoissa on yleensä korkeampi dekkitaso että jää enemmän materiaalia lohkon keskipultin ympärille sekä ne ovat yleensä leveämmät pinjonipuolelta joka sitten vaatii pidemmän akselin sille puolelle.

Wisecolta löytyy 3 3/4" kitti evolaiseen jonka pitäisi mahtua vakiolohkoon poraamalla - http://www.wiseco.com/Catalogs/VTwin/EvoBigTwin.pdf

Nuokin on vaan vakioiskulle eli voi jäädä vähän matalaksi puristussuhde nelosen kampuralla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Natking

Nayttas olevan side-by-side aksila etta ei toi mihinkaan vakiolohkoon kay. Tarttis vetaa pyttyjen reijat offsettiin mutta ei taida ''liha'' riittaa lohkoissa??
Just trying to be different (like everyone else)

nicnac

Eikö nuo tuu vaan sivuhun männässä...tuo kiertokangen yläpää tuollaanen pitkä ja sivussa kangen keskilinjaan nähden?

Hemuli

Näinhän se näyttäis olevan kuten Nicnac sanoi, samaan tyyliin kuten Powerhousen moottoreissa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Thomas

Jees, tässä vielä sivuttais-kuva noista sisuskaluista.. Eli juurikin noissa em. Mid-Usa Powerhouse koneissa käytettyjä osia. Käsittääkseni lähinnä kisa-käytössä tuttuja, juurikin tuon purettavuuden vuoksi. Ja noissa Delkron'in lohkoissahan on pohjassa juuri sopivasti aukko jota voisi käyttää tuohonkin tarkoitukseen.



Yritin kaivella Delkron'in lohkoista infoa interwebistä, mutta lähinnä turhaan. Täytynee siis mittailla tuota dekkikorkeutta ja muutenkin noita osia, että minkälaista pakettia lähtisi kasailemaan (tai kasauttamaan).. Tästä tullee virtuaaliprojekti ensi talveksi (APU2 paketin hyväksyntää odotellessa) joten varautukaa lisäkysymyksiin tuonnempana..

Mutta mikäli noista Delkron'in lohkoista on kokemuksia kasaamisen tai em. kuvattujen muutosten suhteen, niin kaikki info on tervetullutta (kuten aina)..

-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

Hessu

On kokemusta. Melkeen 20v ollu käytössä 3 5/8" porauksella. Niinku Hemuli totes, vakio dekkikorkeudella olevia lohkoja ei pysty 4" poraukselle kairaamaan. Axtellin 3 13/16" on maksimi.
Se on ihan sama kuinka paljon malmia on pyttyjen ympärillä muualla, kun ongelma on niiden välissä ja oikealla puolella nostajanpesien ja pyttyjen välissä.

Samanlaiset lohkot ne on kun muutkin. Kampura sisään, puoliskot yhteen ja pultit kiinni.
Hyvät tuotteet ne on. En oo ikinä kuullu, että keltään olis niistä irronnut vetopuolen laakeripesäninserttiä. Niin kuin tuntuu lähes kaikissa irtoavan. 

Natking

Lainaus käyttäjältä: Thomas - 13 kesäkuu 09, 20:41:32
Jees, tässä vielä sivuttais-kuva noista sisuskaluista.. Eli juurikin noissa em. Mid-Usa Powerhouse koneissa käytettyjä osia. Käsittääkseni lähinnä kisa-käytössä tuttuja, juurikin tuon purettavuuden vuoksi. Ja noissa Delkron'in lohkoissahan on pohjassa juuri sopivasti aukko jota voisi käyttää tuohonkin tarkoitukseen.
No voi stana, kaikkea ne raumalaiset keksii ;D  Emmaa nyt ensimmaiseks menis kauheeta kilpaa ajamaan tommosilla veiveilla, pikkusen kun lataa painetta mannan paalle niin saattaa kertokanki menna vahan vieterille ::)
Falicon kyllakin on aika helevetin hyva firma ja tekee kovaa kamaa etta kait niilla joku ajatus on ollu etta noi jotain kestaa, mitahan ne antaa tehomaksimia tommosille veiveille? Siis etta paljonko ne mahtaa kestaa syottoa?
Noi akselit kuitenkin on tarkoitettu bensa/metanoli kayttoon, ei niita edes kisakaytossa tartte edes takaisin availla, yleensa. Et sen puolesta vahan turhaa hifistelya tommoset veivit ja luukkulohkot ;)
Just trying to be different (like everyone else)

Natking

Niijuu, jos oikeen hifistelemaan haluaa ruveta niin mulla olis kylla ylimaarasena uudet Delcronin 4-nokka billet lohkot 4.25 poraukselle. Pyttyja ja mantiakin taitas olla.
Ja loytyy kyylla 4.5'' porauksellekkin jossei toi piisaa ;D
Just trying to be different (like everyone else)

Thomas

No hitto, noi Delkronin 4-nokkaiset motit ovat aina aiheuttaneet pulssin kiihtymistä ja pienoista hurmosta.. vaikka tässä ei muuta sivistystä olla saatu kuin korkeintaan rokotukset armeijassa, niin noiden 1-nokkaisten koneiden harittavat tönärit ovat aina aiheuttaneet päänvaivaa sisäisessä insinöörissäni.. harmi vain että noi DR-2'set tuppaavat vain olemaan turhan tyyriitä harrastelijan budjetille.. ja tietenkin sulla on street-versio tuosta koneesta?

Joo, on itselle jäänyt kanssa Delkronin pannun lohkot hyllyyn odottamaan, ne tuolla 3-5/8" porauksella. Ja näiden hilppeiden kasautuminen nurkkiin tätä ahdistusta aiheuttaakin, eli pitäisi päästä purkamaan projektin aloituksia jostain päästä.

Noi veivit tossa mun kampura-paketissa on Carrillon valmistamat, en muista speksejä mutta laskeskelin että omaan käyttööni ovat riittävät (noi yllä olevat kuvat ovat myyjän matskua, siksi hieman eroavat veivit noissa kuvissa). Sinänsä turhaa hipostelua kylläkin, sen myönnän, mutta kovasti väittävät noita Faliconin limppuja sen verran hyviksi, että pakko on kokeilla. Voisihan se olla kiva kierrättää konetta reilummin ilman että alkaa amalgaamit tippumaan leegoista. Ja jos ei veivit kestä, niin nehän on helppo vaihtaa uusiin tossa mallissa =)

-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

Natking

Niin, naa taitaa olla jotain race lohkoja. Muistaakseni ei tuu lainkaan oljykanavaa nostajille.
Mitenkas tuota, kait semmosen siihen jollain poraamisella sais?  Mitenkas naissa sitten toi nostajapesa osasto, meneeko tahan lohkoon jokku tavalliset pesat missa olis jotain tiivistys mahtollisuutta tonari putkiin? Mulla on vaan niita JIM'ssin pesia mikka ovat paalta sileita. Yhdella kruuvilla tulee kiinni siita edesta.
Kyllahan tommosesta kiihottas tehda katukone, se meen edellinen paukahtanut kone oli 158'', ja siihen oikeestaan loytys hilppeita pistaa se rullalaakerikoneena kasaan.
Make's you say hmmmmm.... ::)   Niinkuin amerikan mies sanoo.

Onko naita 4-nokka lohkoja jotain katuversiotakin?
Just trying to be different (like everyone else)

Hemuli

Eikös noista kisaversioista puutu myös laturinpaikka siitä vetopuolelta? Nostajanpesiksi käy varmaan tavan nelivaihteisen sportin pesät - yläkerran voitelu pitäisi toteuttaa jotenkin.

Tuossa DR-2 katuversiona:



LainaaThe DR-2S Street Version has all the features of the DR-2 along with a cutout for an alternator and Evolution-style lifter block boss for top end oiling through the lifter blocks.

http://www.delkron-mfg.com/products/products.asp?pg=CrankcasesRacing

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Natking

Hassu katuversio kun on toi mekaanisen soppapumpun paikka tossa jakopaassa??? No, kait se vaan on tohon kuvaan laitettu etta nayttaa rajummalta ;D
Mulla on niissa laturittomissa 4.25 lohkoissa silee jakokoppa. Ja noissa isommissa,mikka on tarkoitettu myrkylla ajettaviks niin tommonen pumppureijallinen koppa.
Noissa racelohkoissa on aika lihava se vetopuolen lohko, se on varmaan aina sama kalikka mutta striitti malliin on koneisttu toi laturin reika.
Tarttis paasta ihaileen tommosta lohkoa, nakis miten se oljykanava on porattu.

Semmoseen juttuun muuten noitten kanssa tormattiin etta tuo sytkytyksen reika on niin pieni etta jos oli keskipaot paikallaan niin ne hakkas sinne seinaan ja pultti, tai siis se ruuvi poikki tai sitten hajos se dynasytkan pyorivapakeliittimagneetti kikkare.
Pikkusen aikaa ihmeteltiin kun niita muutama katkottiin etta mita helevettia tapahtuu, sit hokattiin asia ja viskattiin keskipaot poijes.
Onneks se sammu aina heti ettei keretty viela avaamaan nitro hanaa ;D
Just trying to be different (like everyone else)

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Natking - 18 kesäkuu 09, 01:02:37
Hassu katuversio kun on toi mekaanisen soppapumpun paikka tossa jakopaassa??? No, kait se vaan on tohon kuvaan laitettu etta nayttaa rajummalta ;D ...

Näyttäis kuvassa olevankin vasemmalla puolella racelohko (DR-2) ja oikealla sitten katuversio (DR-2S). Tuskin katuversion jakopäässä pumpunpaikkaa on.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Natking

Saatana mika puusilma. En edes huomannu etta siina oli merkittyna noi lohko mallit.
Ja aika selkeesti se tossa tekstissakin sanotaan :-[
Just trying to be different (like everyone else)