Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Twin cam Touring 99-11

Aloittaja Mr Smith, 19 kesäkuu 12, 04:48:13

« edellinen - seuraava »

Mr Smith

Mitä muutoksia noihin vuosiin on tullut?
Jossain vaiheessa ilmeisesti tuli runkoon jotain muutoksia 08-09?
-07 96 cid kone?
MCS:n alakerran räjäytyskuva antaa samat osat 99-11.
Andrewsin nokkia ja rattaita jakopäähän kun katsoin niin se antaa eri tavarat 99-06 ja 07-11,
ajattelin vain että onko mahdollista käyttää vanhemmassa olleita nokkia/rattaita tähän -07->?

Mauri H.

Lainaus käyttäjältä: Mr Smith - 19 kesäkuu 12, 04:48:13
Andrewsin nokkia ja rattaita jakopäähän kun katsoin niin se antaa eri tavarat 99-06 ja 07-11,
ajattelin vain että onko mahdollista käyttää vanhemmassa olleita nokkia/rattaita tähän -07->?

Ei oikeastaan, koska camplate on muuttunut 96-koneeseen ja camplatessa sijaitsevat nokka-akseleiden laakeroinnit ovat suuremmat halkaisijaltaan. Myös öljypumppu muuttui tuottavampaan.

Vanhempaan 88-koneeseen myydään itseasiassa muutossarjaan jolloin siinä voi käyttää uudemman koneen camplatea ja öljypumppua, tällöin päästään pitkälti eroon 88-koneen huohotusongelmista ja parannetaan nokkien ketjulaahaimien kestoa.
Fat Bob 2008
XR1200 2009

flhx

#2
Lainaus käyttäjältä: Mauri H. - 19 kesäkuu 12, 09:27:15
... tällöin päästään pitkälti eroon 88-koneen huohotusongelmista ...

Pitäsköhän mun viedä toi mun -06 semmosen 94 tkm ajettu TC88 valtuutettuun huoltoon kun se ei huohota tippaakaan ? Kyllä siinä varmaan jotain vikaa täytyy olla. Viimeks kesäkuun alussa riivasin laitetta autobahnilla, GPS rekisteröi matkalehmälle parhaimmillaan 184 kmh,tosin matkanopeus oli jossain 140kmh kieppeillä, en saanut pataa tuollakaan konstilla huohottamaan. Ja juu, öljyä on, MAX merkkiin asti jopa.(TC88 kampuraongelmat lienee ainakin osittain aiheuttamassa noita huohotusongelmia)

EDIT: 99 vielä vanhanmalliset yksmäntäset jarrut, nelimäntäiset jarrut 00- . Sitten jos ihan triviatietoa haluaa niin taka-akseli vaihtui 3/4" > 1", muistaakseni 03 mallivuodelle, samalla taka-akselin kiristys muuttui epäkeskoilla tehtäväksi.Ja 02-05 keulan jousitus erilainen. jne jne...

07 tuli TC96 ja 6-speed vaihteisto. Lisävarusteena "Isolated Drive System, ISD",kumilärpäkkeet ja ylimääräinen laakeri takavanteeseen, noilla kai lähinnä saatiin korjattua omistajien virheellistä ajotapaa eli liian suurella vaihteella ajamista...

08 tuli Touringeihin isompi tankki, lisävarusteena ABS-jarrut (Suomeen virallisesti tulleissa vakiona) sekä elektroninen kaasukahva, "Fly by wire" eli ei enää kaasuvaijeria. ISD vakiona.

09 "parannettu ja jäykistetty" runko, joka tosin taisi olla parisenkymmentä kiloa painavampi kuin edeltäjänsä.Samalla uusittiin takaswingi. Leveämpi takarengas ja 17" etukumi(paitsi RKC 16")

10 vuonna tais osaan malleista tulla jo TC103 vakiona

R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Mr Smith

Omassa 2002:ssa on jo 1 akseli ja hihnan kiristys epäkeskoilla.
2007 näyttää olevan 150 takakumi samalla 3.00 vanteella ja ohuempi hihna,mahtaisikohan tuohon saada sovitettua 170 kumilla olevan vanteen? tutkitaan joskus.

Kokkonen

Twin Camin teknisistä muutoksista löytyy myös oma aihe Twin cam tekniset muutokset
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W