Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Putkissa paukkuu

Aloittaja Kihveli, 26 toukokuu 12, 22:41:35

« edellinen - seuraava »

Kihveli

Matkalehmän kanssa niin paljo ropleemaa että pitäsköhän vaan koittaa saaha toi early shovel tulille, jos sillä sittenki huolettomampia kilometrejä...

Missähän järjestyksessä vikaa kannatais ettiä? TC paukuttaa putkessa 3/4-täyskaasulla ja sillon myös tehot hiipuu hiukan kiihtyy kyllä edellleen, mutta hiukan hölläämällä kaasusta loppuu pauke ja meno paranee. Ilmenee kaikilla kiekoilla. Ei pauku moottorijarrutuksella. Tää vika tuli jo viime syksynä radalla kurvailessa eli kone oli aika kovilla.

Mikäs moisen vois aiheuttaa?
- vuotava pakovena?
- sähkövika, puola?
- joku muu, mikä?

2001 TC, 95" bigbore kit, 2-1 supertrapp, thundermax autotunella.
Kokeilin myös alkup. eculla ei vaikutusta



Ohittaminen kannattaa aina

Kokkonen

Ruisku on tietty ruisku ja siitä en paljoa tiedä. Mutta vastaavaa ongelmaa oli karkisytkäshovelissa kun kondensaattori alkoi hyytyä. Siis tolla tavalla se alkoi ilmetä. Joten tällä kokemuksella epäilisin kipinäpuolta. Oletko kokeillut puhdistaa sytytyksen anturia?
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

ss454

Tämäkin aihe taas tuon Marellin ruiskun (tai tällä vuodella pitäisi olla) takia kiinnostaa.
Antaakos värkki vikakoodia? Vai onko valo kokonaan disabloitu?
Ja kun lähdet ajamaan niin annatko aina vikavalon sammua ennen käynnistystä?
Bensafiltteri vaihdettu 50t mailin kohdalla?
Tulpat uusittu tälle vuodelle? Tulpanjohtojen ikä? Tulppien väri/karstakertymä?

Tietenkin puristuspaineet kannattaa samantien tulppia katsoessa mitata onko suunnilleen järkitasolla. Imupuolen vikaa voi starttisuihkeella etsiä.

Kihveli

Kiitokset näistä vinkeistä. Tämmöset tehty tähän mennessä:

Imupuolelle vauhettu tiivisteet samalla kun takakansi kävi irti
Tulpat toki vahdettu. (tulppien väri melko vaalea, nykybensoilla voisi kai jo viitata laihaan seokseen)
Vikakoodeja ei tule. ThunderMax on varustettu lambdoilla, eli sen pitäisi korjata seokset kohilleen jos tarvetta (olettaen tietty että seokset ei ihan poskellaan johtuen esim jostain imuvuodosta)

Bensafiltteriä ei ole vaihdettu, samalla suotimella ajettu reilu 100tkm...

Ite alan kallistua bensan saantiongelmiin. Tarvinnee tuo filtteri vaihtaa.

Maanantaille varattu aika ammattiauttajalle Lempäälään, jos ei siihen mennessä vikaa löydy.

Ohittaminen kannattaa aina

Santtu

Putkissa paukkuu yleensä palamaton bensiini = menee liian rikkaalle.

Kihveli

Ei vaan keksi miten toi vois mennä rikkaalle, ruisku kun on ja testattu sekä thundermaxilla että alkup eculla.

Eikös laihakin voi polttaa putkissa, jos ei jaksa syttyä sylinterissä? Vai tekeekö laiha sitä vaan moottorijarrutuksessa? minä näistä mitään ymmärrä...

Ohittaminen kannattaa aina

Spöke

Lainaus käyttäjältä: Santtu - 29 toukokuu 12, 17:41:21
Putkissa paukkuu yleensä palamaton bensiini = menee liian rikkaalle.
..ja jäännöshappea pitää olla. Noissa vanhoissa rutkuissa toi on yleensä merkki falskaavista pakoputkista...
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ss454

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 29 toukokuu 12, 20:53:26
Lainaus käyttäjältä: Santtu - 29 toukokuu 12, 17:41:21
Putkissa paukkuu yleensä palamaton bensiini = menee liian rikkaalle.
..ja jäännöshappea pitää olla. Noissa vanhoissa rutkuissa toi on yleensä merkki falskaavista pakoputkista...
-Spöke-

Tuonhan saa kai kädellä tulppaamalla kuunneltua aika selkeästi. Tai ainakin omaan mopoon tiiveyden siten tarkistanut.

Jyrgen

Tere!

Vika kuullostaa sellaiselta kun mulla oli TC koneen kaasarivehkeen kanssa. Silloin imupuolen tiiviste oli rikki ja sai näin ollen liikaa ilmaa. Onko sii mahdollista että tää huisku saapi ilimaa liikaa??

RUF

Itsella -00 flht paukuttaa putkessa kun löysää kaasun jostain +3000rpm. kohdilta, muuten täysin hiljainen, siis alemmilta kierroksilta, eli voi ajella aiheuttamatta paheksuntaa kylillä. Putket on V&H, muista muutoksista ei tietoa, mutta on virkeä ja kulkeva. Käynnistyy hyvin, vetää hyvin kaikilla kierroksilla. Tulpat normaalin väriset.

Nyt kun mopo on pukilla ja purettuna, voisi tarkistaa, että vuotaako pakoputket jostain.

jape

Läppäri kiinni ja softasta tools - autotune points analyzer- details
Pääset jyvälle että kuis kohallaan kartat.

Onko karttoja perus karttoja käpistelty ns käsin.

ranze

Se on yleensä takapytty kun putkiliitos vuotaa kannesta. S&S:llä on parempi tiiviste, olikohan Cometicillä toinen. Tsekkaa ne putken päätykartiot että ovat kunnossa.. tai no millainen pakoputken pääty sitten onkaan.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

kölvi

Mulla takapytyn putken kiristyslaippa oli löysällä, oli ohivuoto rikkonut sitten tiivisteen.

Paukutti vasemmanpuoleiseen vaimentajaan ihan hitosti. Tiivisteen uusimalla tilanne korjautui.

Puhuu vähän - eikä silloinkaan asiaa.