Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Nokka-akselin päittäisliike

Aloittaja issakka, 26 toukokuu 12, 12:30:05

« edellinen - seuraava »

issakka

Moi.

Tässä ihmeltyäni Shovelin outoa käyntiä, havaitsin että se pultti, jolla kiinnitetään keskipakosäädin nokka-akseliin liikku "ylöspäin". Eli näyttäisi kuin nokka-akselilla olisi päittäisvälystä.  liike on n. 2m. Tässä taitaa olla nyt sitten shimmauksen paikka?

(sori typöööö: siis 2mm)
tv.
Ipo

Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

ma^ko

Kahden metrin klappi, kuinka levee mopo sulla on?  :o :P

Jos klappia on 2mm niin on sekin kohtuullisen kohtuuttomasti.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

KvL

78-84 opus kertoo nokan päittäiseksi 0.001" - 0.016".
Olishan tuota liikaa.

Spöke

Mulla on Liepeellä pari kolme välysprikkaa, mikäli tarvis.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

issakka

Kiitos vastauksista...

Sain Ohno:n Samilta yhden shimmirikan, jolla välys saadaan kohtuulliseksi. Kiitoksia hänelle. Samalla reissulla hain uuden Puolan, kun tuntuu rätkivän siellä sun täällä ja vähän tuollakin. Eihän tässä muuten mutta kun pitäisi Norrtäljeen lähtevä...

Kiitos siis vielä kerran nopeista vastauksista.

tv.
Ipo
Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

issakka

Ompas kauheat välykset. Siellä on jo 1.74 chimmi paikalla nokkaakselin ja lohkon ja vielä pitäisi milli lisätä...

Päittäisliike oli selvä, kun vapautti nostajat. Sivuttaista liikettäkin tuntui sormessa, joten
näyttäisi siltä, että myös nokka-akselin ulkopuolinen pusla on väljähkö.
Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

Kiiski

Oliko korvilla varustettu lukkoprikka paikallaan shimmin alla?

issakka

On joo.. prikka on paikoillaan. Vielä kun tötterö oli paikoillaan laitoin keskipakosäätimen paikoilleen, niin ihan selvä välys siellä tuntui..luokkaa 1-1.5m... tuntuu jotenkin raakalta laittaa shimmejä melkein 3mm. Täytyy lähteä tästä tarkastamaan sitä puslan korkeutta siinä tötterössä.

Kyllä tästä vielä Norrtäljeen lähdetään... Vai joutuuko taas turvautumaan siihen paskimpaan harrikkaan... eli Rautapäähän... niinhän siinä aina lopulta käy...  ;D
Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

Kiiski

Tuntuu tosi oudolta että löytyy noin paljon välystä. Eli korvilla varustettu lukkolevy + shimmi paikallaan. Itse asiassa toi 3mm  kuulostaa aivan normaalilta se korvalevy n. 1,5mm ja shimmi suurinpiirtein saman. Töllää ettei nostajat osu nokassa naapuri ramppiin, se on tärkeetä.

issakka

Kiitoksia. Nokka on Andrews 6:nen. Ihmettelin tosiaan välyksiä itsekkin.

Olin vaihtamassa kärkisyttyvehkeitä ja siinä tutkiessa sitten ilmeni tuo sivuttaisvälyskin. Olen tässä odottamassa että sorvari heräilee. Tuohon on vaihdettu semmoinen kromikilketötterö ja kun tässä on törmännyt tuohon taiwanilaiseen laatuun, niin voihan se olla, että tuon pronssisen holkin offsetti on "väärä", se näyttää tulevan noin 1mm ulos tötterön dekkipinnasta.
Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

Kiiski

Tossa huono kännykuva omasta tilanteesta 0.016 tuumissa välystä naapurirataan nostajalla ja nokan päittäinen 0,010. Kuvasta ehkä näkee sen korvaprikan ja shimmin mikä on kellertävän värinen. Eli tähän kun laittais sen 1mm päittäisen niin tuho olisi taattu ja nopea. Nostaja juoksee keskellä, kuvattu sylinteristä johtuen vinoon.

issakka

Ok.. tämä selvä... Kiitos.  eli taidan keksittyä sen pronssipuslan kanssa temuamiseen. Otan välyksen sieltä päästä pois. Katselin jo nokasta kulumajälkiä ja niiden kohdistusta.

Koneessa on hydrauliset nostajat. V-Thunder -merkkiset. Pitää tarkistaa asennuksen yhteydessä että ei käy samalla tavalla kuin Kiiskellä tuossa kuvassa.

tv.
Ipo
Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

issakka

Kiiskelle kiitokset, Nyt on nipussa ja kone käykin hyvin.

Vaihdoin samalla pätkivän dyna-sytkän ihan oikeisiin kärkivehkeisiin. Siirsin kondensaattorin tötterön ulkopuolelle ja ostin ACCELIN puolan.

Oli muuten aika erikoista kun autotarvikeliikkeistä ei löytynyt kondensaattoreita. Taiwanilaiset kärjet olivat paskoja, mutta sen kai jo kaikki tietääkin. Ostin sitten nipun saabin konkkia kun sain halavalla, tuntuvat toimivan nekin ok.

Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri