Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pannun kannet momenttiin

Aloittaja Mopopoika, 23 toukokuu 12, 21:55:52

« edellinen - seuraava »

seppo

Sovelissa käytän kannenpultteina ehdottomasti noita 12 kantaisia pultteja ja siihen passaa älyttömän passelisti 11mm avain. Pannussa on tietääkseni ihan sama kannenpulttisysteemi.

Tein tämmösen työkalun tuossa pari vuotta sitten:

Vaikuttaa himpulalta mutta kummasti on vedetty kiinni jo aika monet kannenpultit. Käytän momenttiavainta tuossa hommassa, tosin käsimomenttikin varmaan riittää. Tuo on kätevä kun 'neliökiinnitys' on molemmin puolin ja tuo 11mm pää kääntyy asentoon kuin asentoon.

Ja kun Jack kiristää lämpimänä niin olen kyllä eri mieltä. Kun kansi on alumiinia on se silloin lämpölaajenemisen kannalta 'isompi'. Eli jälkikiristys kylmänä. Onko tällä sitten käytännön kannalta merkitystä, en tiedä.

KvL

9/16 piippuavain toimii täällä (lapiossa). Ristiin kiristäen niin tiukkaan kuin vaan tuolla jaksaa.
Sisäpuolella on savu pysynyt.

ma^ko

Mä en alumiiniin menevää jengaa uskalla kiristää lämpimänä, mut jokainen toki tyylillään. Jokusen alumiinikierteen elämäni aikana korkannut, ni tullut hieman araksi.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Spöke

Ei noi kannen kierteet alsaa ole. Teräsinsertit siellä valussa on. Mut kylmänä mäkin ne kirin.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ma^ko

Alukannet ja kauan ku viimeks pannun kannet kädessä, yhdet kyl pitäis olla jossain kellarissa. Kuitenkin olen arka kuumana kirimisille.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Jack

enhän mä sanonut kuumana, vaan lämpösena. silleen ettei käsiään polta.

Eli varman sit ois ihan sama odottaako niin pitkään, et on jo "kylmä". Tosin mulla ei oo koskaan ollu kärsivällisyyttä oottaa...
Flatheads!!!