Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pimp my Satan's Curse to Darwin's Plane

Aloittaja frosteus, 15 toukokuu 12, 20:00:42

« edellinen - seuraava »

frosteus

Onneksi olkoon näin jälkikäteen vielä! Kiitos kehuista, vaikka siis paljon on tekemättä pikkujuttuja + isompiakin kaunistuksia.

Mittailin nyt sitä kulmaa ja sain tulokseksi ~22cm! Mitenhän se noin. Heh. Oisko ollut tuumamitta kädessä, kun kulmaa on haettu. Tiedä häntä.  En nyt tosiaan oikein muista miten se kuvio meni, kun yli vuosi on tapahtuneesta aikaa. Nyt alkaisi pelottamaan, jos en olisi Kunkulla vielä ajanut. Nyt mulla on ainakin syy tiedossa, miksi käärmeilyä esiintyy. Mikään superraskas ei ole kyllä ajaa, eikä se hidas ajokaan mahdotonta ole. Kai joku juttu vaikuttaa johonkin, en tiedä. Onneksi ei mennyt sentään negatiivisen puolelle. Toi se nyt on. Kulma-asiaakin tutkin kovasti silloin, eikä tuo 22 ollut tavoite. Sellainen tuli mieleen, että kova kiire oli, kun hitsimiehen olin saanut paikalle pitkän odottelun jälkeen. Eli tuumamitan käteen osuminen/kova into ja kiire on saattanut saada tapahtumasarjan liikkeelle ja tulos on tämä. Ei se kyllä oikein noin ulkonäöllisesti voi muussakaan  asennossa olla, että tuota.
Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

frosteus

Tänään taas ajelin ja ajelu sujuu jo paremmin. En mä kyllä tajua. Kaiken järjen mukaan tolla ei kai oikein pystyis edes suhaamaan. Tai mitänyt googlettelin. Toisaalta löytyi sieltä jotain tälläkin palstalla olevia, joilla ollut jättö jopa enemmän. Nomutta. Kuten sanottua, näillä mennään.

Tälläistä tänään:

Puuttui etuhaarukasta holkki pyörittäjän ja roKKKerin välistä. Kävin äiteen varastoja kattomassa (kun siellä rublaamssa), mutta ihme ja kumma, ei ollut holkkia!! Löytyi sitten tollanen joku ihme pötykkä.



Tollanen siitä sitten tuli. Nyt pysyy mittarin pyörittäjäkin paikoillaan.

Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

Tuusulan T-Bone

On sitä pitemmilläkin jätöillä ajettu, ei se mahdotonta oo. Ainoastaan suhteellisen vittumaista.
Long John Stroker

frosteus

^ Toi on lohdullista tietää. Mun mielestä toi on kyllä oikeasti ole ollenkaan niin paha, mitä juttujen perusteella voisi kuvitella. Oikeastaan aika jees, vaikka siis ajamiseen saa kyllä keskittyä enempi. Mikä on ihan hyvä juttu sekin. <- epätoivoista itsensä pettämistä ilmassa...


Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

frosteus

Nyt se olisi aikalailla valmis tätä kesää ajatellen. Kuvissa ei kiillotettu kunnolla + koneen muttereiden "messinkiöintiä" tulee tapahtumaan vielä. Maalaushommat meni sitten loppupeleissä ihan ketuiksi ja ainoa mihin jäi pulveri, ovat takalokari ja sähköpönttö (vaikka siis kaikki piti pulveroida). Loput meni spräyllä ja pensselillä, tankistakin jätin lommot paikoilleen, kun toi on niin wanha kyhy toi tankki, että kun pakkeloi, niin pelkällä käsihiomisella saa jo reiän aikaan. Eli jos jollain on hyväkuntoinen tuonoloinen tankki, niin yhteyksiä tähän suuntaan. Kohtapuoliin Norrtäljeen. Huoltoautoonkin ystävä sai tehtyä motonkuljetinlaitoksen...



Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/


frosteus

Kuvat tuli vähän sekavasti, sori siitä.

Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

Das Fette Sau

Lainaus käyttäjältä: frosteus - 30 toukokuu 13, 11:18:49
koneen muttereiden "messinkiöintiä" tulee tapahtumaan vielä. ...

Hei missä oot messinkiöittänyt? Miullekki messinkipintaa!
"Ei tällä silleen kiire oo, mutta miulla on auto käynnissä tuossa pihalla..."

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Das Fette Sau - 30 toukokuu 13, 17:04:24Hei missä oot messinkiöittänyt? Miullekki messinkipintaa!

Taitaapi olla omavalmisteista pulverimaali-"messingöintiä"...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

frosteus

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 31 toukokuu 13, 00:30:19
Taitaapi olla omavalmisteista pulverimaali-"messingöintiä"...

Juu. Sitäkin, isommissa osissa, mutta muttereita etc. oon "messingittänyt" wanhojen seppien (luemma) suosimalla tavalla. Kuumennetaan osa ja sitten surruutetaan suht hitailla kierroksilla messinkiharjaksella päälle. Jää ihan kiva pinta ja vaikutti ainakin viime kesän pysyvän päällä. Mikäli pinta on karheahko, tarttuu messinki siihen paremin. Kai. Testaamalla selviää parhaiten. Joskus menee hyvin, joskus ei.

Tohon tyyliin:





Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

frosteus

#115
Otin springerin irti, kun oli tarkoitus kunnostaa sitä joka paikasta, kun on löysää siellä täällä etc. Tarkoitus oli muutenkin tehdä enempi hippityylinen koko laitoksesta. Mutta kuinka kävikään. Tallilla lojui Tuutin keula, jota piti toki testata paikoilleen. Alkoi miellyttämään sen verta silmää, että tälläinen siitä sitten tuli. Joku racer/mikälie. Muina suurimpina muutoksina on perän yläosan muokkaus, kun lähti jostain syystä tyhmästi levenemään. Mitä lie ajatellut, kun ensimmäisen version tein. Nyt sekin on muokattu uuteen uskoon. Kuvia myöhemmin. Nyt alkaisi purkuutyöt ja vien rungon ystävälle tigitettäväksi. Sitten alkaisi koneen ehjäys. Tai ei siinä varsinaisesti vikaa ole, mutta yksi stefa vuotaa ikävästi, sekä ajattelin rakennella systeemin toimivaksi tuplatulpilla. Ensimmäinen kesä Enfieldillä takana ja tekniikka toimi kuin tauti (osien irtoilua/sulamisia ei lasketa viaksi). Siitä olen tyytyväinen.

Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

frosteus

No nyt on pyörä paloina. Tää on kyllä kätevä peli, kun purkuussa meni ehkä ½ tuntia. Jos laukeaa matkalla, niin voi pakata reppuihin. Tuossa vähän näkyy myös perän muutosta tälle talvelle.

Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

frosteus

#117
Noniin. Taas on purettu lisää.

Tosta pitäisi vähän jyrsiä, niin saa toisen tulpan kiinni. Eli puolipuristimen reikään. Tulppa ei vaan mene suoraan tarpeeksi syvälle.



Olen epäillyt, että ei tämä 350cc ole (paperit sanoo niin), kun kulkee sen verta hyvin. Männän mittaus osoitti sen olevan 86mm, eli kaiken järjen mukaan 525cc! Indikoiko tuo vaalea kohta, että mulla on vuotoa? Samassa kohtaa männässä vaalea kohta. Voiko palotilan suihkia hiekkapuhalluksella? Mun välineet ovat suht heikkotehoisia, että sen puolesta ei pelkoa, mutta noin yleensä. Vai ehkä soodalla?



Tuolta niitä stefoja vaihdellaan. Rupesin tuumimaan, josko laittaisi autonmallisen laturin ja jättäisi auki + myös "sisäkoppa" pois. Mistä saa erikokoisia hihnapyöriä ja onko joku tehnyt konversion (siis onhan noita pilvin pimein varmaan, en itse googlella löytänyt), jotta voisin ottaa mallia miten homma onnistuu.



Ei ole muuten oikein edistynyt, kun mennyt aika Kuplan kanssa. Tänään sain siihen leiman. 100% puhtain paperein. Me happy boy.
Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

flhx

Taytyy kylla myontaa etta allekirjoittaneen mielesta saatanan kurssi lahti pain helvettia. Tosta olis jalostunu komea hippilaite silla risulla. Mutta omistajahan rakentaa mieleisensa fillarin, niinhan sen pitaakin menna.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

frosteus

#119
Olen pohtinut samaa, että näinkö tässä on käynyt. Nyt vain on tälläinen visio, jonka saatan loppuun. Mitään ei sikäli ole peruuttamattomasti tehty, sillä kulmat ja muut ovat samat, eli jos tulee oikein paha kadutus, eikä visiot toteudu niin risu kiinni ja jatkojalostus Hippiin päin. Testataan.

EDIT: Lisäys ensimmäiseen lauseeseen, selvennykseksi.
Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/