Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pimp my Satan's Curse to Darwin's Plane

Aloittaja frosteus, 15 toukokuu 12, 20:00:42

« edellinen - seuraava »

streamliner

Lainaus käyttäjältä: frosteus - 06 heinäkuu 12, 23:25:40
Tuon sorttista siihen nyt tuli (pakko oli lähteä kesken kaiken kotio, kun rupesi tulemaan viilinki, että kohta Kunkku palaa):


Tämä ilmiö kannattaa poistaa, ettei käy niin kuin mulla. (lyhyen) Aikansa hankasi lokaria vasten ja sitten meni rengas pellistä läpi. Voin kertoa, että tapahtuu mielenkiintoisia asioita kun esim. 120kmh vauhdista takarengas nalkkaa kumista kiinni. Kaikki tapahtui silmänräpäyksessä, mutta tapahtumaketju oli luultavasti tämä: akselinpää vääntyi, laakeri leikkasi kiinni (irtosi lopulta rälläköimällä), akseli lähti pyörimään hajottaen säätöruuvit täysin paskaksi ja "hitsaten" toisen säätörullan itseensä (ei irronnut myöhemmin edes lekalla) ja sitten ketjut kahdesta kohtaa poikki. Ihme kyllä perä ei tuntunut menevän lukkoon missään kohtaa ja pyörän hallittavuus säilyi, mutta kun pysähdyin niin savu vaan nousi akselin päästä. Akseli lähti swingistä irti rälläkällä ja tuurnalla/pitkällä lekalla. Vian syy oli korkeampi profiilinen rengas, joka vauhdissa vielä hiukan laajeni. Rengas ei kauheammin kärsinyt insidentistä. Oli varmaan lähellä ettei vielä swingi vääntynyt ja ketjut lentäneet askin väliin tai tuhatta ja sataa persielle. Tuhosta saattoi nähdä, että isot voimat oli liikkeellä :)

frosteus

Onneksi ei käynyt pahemmin kuitenkaan sulle. Korjataan, juu.

Tuosta Hemulin sanomasta Sugarbear käsitteestä (mulle ennen tuntematon) innostuneena googlailin juttuja ja tälläinen tuli vastaan:

http://1.bp.blogspot.com/_gmv9V24TMWY/TFgSjRBdEmI/AAAAAAAAEBM/hZwV5c0dmJg/s1600/IMG_0037_1.JPG

Keula näyttää rockereineen hyvin paljon samalta, kuin mun.Mulla on ollut oletuksena, että tuo on joku -70 luvun keula, mutta tiedä sitten. Selviääkö pelkillä kuvilla, kuka voisi olla valmistaja etc? Ihan mielenkiinnosta.
Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

erakko

Selviää. Tarvii olla hyvät kuvat,mielellään riittävän monta.
Eri asia sit mistä asiaa kysyis, Mä kokeilisin JJ- tai ehkä CC-foorumilta.

Hemulin mainitsema SokeriKarhu kirjoittaa ainaki JJ:lla, tunnistaa kyl omat keulansa. Ja sit joku vanha AEE:n työntekijä tunnistelee niiden tekemiä osia kans. Ei toi kyl sellaiselta näytä,IMO.

Yleisesti ottaen niitä valmistajia on ollu kymmeniä eli voi olla ettei pysty edes identifioimaan..

Onko siin keulassa mitään valmistajan merkkejä: numeroita, kirjaimia, kirkkoveneitä tms?  :o
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

-väiski-

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 06 heinäkuu 12, 23:24:58
Kuvasta päätelle saattais jättöä olla aika rajusti joka vaikuttaa siihen hitaan vauhdin käsiteltävyyteen. Lisäksi noi rockerit on sellaisessa kulmassa että turha odottaa keulan toimivan montuissa mitenkään.


Nopealla mittailulla eilen tallin pihassa väittäisin että jättöä on n. 200mm, jopa vähän yli.


Vähän OT: Kauanko menee Hemulilla perus 40pinnaisen vanteen pinnaamiseen/rihtaamiseen tehokasta työaikaa?
If it has tits or wheels, it will give you problems.

-väiski-

Lainaus käyttäjältä: erakko - 07 heinäkuu 12, 13:12:10
Onko siin keulassa mitään valmistajan merkkejä: numeroita, kirjaimia, kirkkoveneitä tms?  :o

Albumin sivulla 2 on kuvia merkinnöistä keulassa.
If it has tits or wheels, it will give you problems.

frosteus

Nimenomaan. Eli tälläistä löytyi, en tiedä ovatko mitään järkevää: (sivulta 2) "Tuollaisia merkintöjä löytyi ruosteen alta (P salmiakin sisällä, sen perässä numerosarjoa josta ei saa selvää ja luku 5019 alempana), olisiko tietoa mitä meinaavat?"

http://aijaa.com/0099010368933
Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

erakko

Joo sori vaan etten lukenu joka sivua läpi ennen ku kyselin. Ei toistu.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

frosteus

Lainaus käyttäjältä: erakko - 07 heinäkuu 12, 15:56:45
Joo sori vaan etten lukenu joka sivua läpi ennen ku kyselin. Ei toistu.

Ei nyt oltais tollaisia, ei sitä kukaan noin meinannut. Mahtaako nuo merkit meinata mitään?
Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

erakko

Minulle ne ei sano mitään mut veikkaisin et Ameriikan sedät varmaan tunnistaisi ne.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

frosteus

Lainaus käyttäjältä: erakko - 07 heinäkuu 12, 16:14:59
Minulle ne ei sano mitään mut veikkaisin et Ameriikan sedät varmaan tunnistaisi ne.

Testataan sediltä, kiitti vinkeistä.
Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

-väiski-

Kyllä mä väittäisin että noista numeroista salmiakin jälkeen saa selvää kun ottaa silmän käteen ja katsoo niitä suoraan keulasta, eikä kuvan perusteella...

Tuon kuvankin perusteella sanoisin että eka numero on 7, ja viimeiset neljä numeroa on 0033.
If it has tits or wheels, it will give you problems.

erakko

Ja onhan se selvä et ku tuolla tavalla merkattu&numeroitu ni ainakin jonkun mittakaavan sarjatuotannosta kyse.
Tai jos yksittäiskappaleesta kyse ni valmistajan merkinnät kuitenki. Ei oikei todennäköiseltä vaikuta et jos joku omassa pajassa tehny yhden keula näkis niin paljon vaivaa et tuolla tavalla nerokas.

Komppaan ylläolevaa numeroiden osalta.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

-väiski-

Sori ny kun kokoajan tänne huutelen...

Mut tulipa vaan mieleen että Erakon esittämien vaihtoehtojen lisäksi numerointi voi myös olla jonkun kuluttajan jälkikäteen stanssaama?

Ainakin sen verta mitä mulla on kokemusta kilpailuhommista pyöräpuolella, niin meillä oli tapana hakata pyörän runkonumero aika moneen paikkaan ympäri pyörää, esim keula, takasvingi, vanteet, yms...

En tiedä onko moista tapaa ollut kenelläkään rakentelupiireissä?
If it has tits or wheels, it will give you problems.

frosteus

Pitänee tutkia sarjoja tarkemmin. Mikään maailman tärkein asia tää ei ole, kelasin vaan, jos joku tollein suorilta tunnistaisi tjn. Tutkinnat siirrän talveksi. Takaringula suoristuksessa, sähköjä tehty. Ensi viikolla rublaus jatkuu. Ei pysty ettimään takalokarin paikkaa ennen ringulaa. Stonga pitää tehdä uusiksi (by Väiski, edellinen toisen tekemä), kun tuo on kaatunut multa pari kertaa ("pukilta") ja stonga nyt vino. Oli muutenkin liika ohkasseinämäisestä tehty, venkoili.
Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

frosteus

Pientä edistystä, juurikaan en ole kerennyt hommailemaan. Sissy, lokari ja Kissanpää. Etuvalokin on ja se jopa toimii, muutkin kaksi piuhaa vedetty. Parin viikon päästä on pakko olla ajossa, kun lähden tallilta ja siirryn toisaalle. Ajoakin tiedossa ainakin 60km. Eiköhän se siintä. Onneksi en vetänyt mitään kunnon maalausta, sen verta joutunut kaikkea muuttelemaan/lisäämään. Ainiin. Kiitos vielä Hemulille vanteen suoristelusta, nyt se on sentään järjen rajoissa. Talvella sitten tuumintaan uusi kehä tai ringula, tai mikä siinä ikinä kiikastaakin. Kyllä se aika suora nyt kuitenkin on.



Lokariin vedän vaan matat päälle. Olen alkanut vihaamaan kittausta. Talvella sitten...
Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/