Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pimp my Satan's Curse to Darwin's Plane

Aloittaja frosteus, 15 toukokuu 12, 20:00:42

« edellinen - seuraava »

frosteus

Osaako kukaan sanoa, että miksi tuo yksi kohta männästä ei ole karstoittunut? Samassa kohtaa palotilassa puhdas kohta. Meinaako se, että olisi vuoto tiivisteessä tai jotain? Ulos sieltä ei kamaa tosin ole tullut. Jotenkin huonosti palanut kuitenkin. Olisi hauska saada eliminoitua tälläiset. Vai onko se itseasiassa niin, että tuossa kohdassa juuri on palanut hyvin ja muualla huonommin!!!!?? Rikkaallahan toi on käynyt koko ajan jokatapauksessa, sen oon huomannut jo tulpista.

Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

Jezuz


frosteus

Lainaus käyttäjältä: Jezuz - 09 helmikuu 14, 20:12:36
Bensa puhdistaa!

Miten tämä pitäisi tulkita? Että koska käynyt rikkaalla, niin sen takia puhdas kohta juuri tuossa imupuolella?
Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

frosteus

No just! Nythän kävi niin, että ajauduin FB:ssä eräälle Chopper sivuille ja aloin taas tuumimaan, että mitä mä oikein haluan. Tajusin, että haluan Chopperin!! Hehe. No. Ei se mitään. Kävin hakemassa keulan tallille ja purin sen. Ongelma siinä on ollut alusta asti, että se ainakin mun silmissä näyttää vinolta sivusuunnassa yläpalaan nähden (tai siis ne "joustovarret" mitkä lie). Ajattelin korjata tilanteen kuvan osoittamalla tavalla. Eli leikkaisi vähän kumpaakin eri puolilta ja asentaisi ne suoraan yläpalaan nähden ja sitten hitsuuttaisi ne takaisin. Mahtaako toimia?



Tankin pulveroin ja lakkasin etc. mutta ilmeni muutama köhmy siinä. Teen tämän uusiksi.



Tässä wanha Ällöperä



Tässä kaponen ja ihana uusi perä



Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

Rezi

Kyllä tuo jousihaarukan oikaisuhitsaus toimii niin kuin ehdotit. Siitä vaan. Tuollainen hippikeula on hieno eikä sitä kannata jättää tallin nurkkaan lojumaan.

Takarungon kavennus näyttää erittäin hyvältä!

frosteus

#125
Tänään lähtee keula toverille, jolla tigitysvehkeet, niin katsotaan kuinka käy. Kiitos. Itsekkin tykkään kyllä tuosta ohkosesta perästä kovasti. En kyllä tajua miksi alunalkaen tein tuon toisen mallisen. No sama se. Uuden perän yläosa on muuten tehty jostain stongasta. Meni sopivasti tuohon alaosan päälle. Romun uusiokäyttö on pop.
Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

Don Quijote

#126
Oppia ikä kaikki  :)

Stongan käyttö haarukan materiaalina on loistava oivallus! Vahvaa kamaa (tovottavasti?) ja mutkatkin valmiina.

EDIT: korjattu mielipidettä
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Hemuli

Vahvaa kamaa? Kaupan stongat on yleensä 1,5-2 mm seinämällä jotain saumallista huonekaluputkea...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

masala

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 26 helmikuu 14, 16:03:45
Vahvaa kamaa? Kaupan stongat on yleensä 1,5-2 mm seinämällä jotain saumallista huonekaluputkea...

Mä kauhistelin ihan samaa..
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

frosteus

Turhaan kauhistelette. On toi paksumpaa mitä alkuperäinen (saumaakaan ei siitä löytänyt). Ja hyvin on kestänyt sekin. Seinämäpaksuus alkuperäisessä muistaakseni 3mm. Olen kyllä saanut kuulla, että "ei, kestä", "katkeaa heti" ja sen sellaisia kommentteja jo silloin ekasta versiosta. En tiedä mistä muut periänsä tekee tai millaista crossia choppereilla ihmiset ajaa, mutta kuten sanottua, niin mun alla on kestänyt hyvin. Lentomäkeen en ajatellut lähteä tuota kuitenkaan testaamaan.
Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

frosteus

Noniin. Pitkällisten lasku- sekä mittaustulosten jälkeen päädyin tulokseen 3,5mm. Mittasin yläosan putken, joka menee alaosanputken päälle, eli 25,5mm - 22mm. Tulokseksi tulee tuo. Oletan, että laskin oikein. Tutkin myös googlella, että mikä olisi hyvä seinämänpaksuus ja siellä kerrottiin, että .095 on ok. Tästä menin tuuma-milli konvertteriin, josta tulokseksi tuli 2,413mm. Jos nämä kaikki tiedot pitävät paikkansa niin mulla ei ole hätäpäivää. Ja ei. En paina yli 300lbs. Suositus nimittäin löytyi, että tuon yli kun menee omapaino, niin seinämänpaksuutta olisi hyvä kasvattaa.

Lainaus:

".095 is cool. Most HD factory stuff is the same. I wouldn't worry unless you break the 300 lb. mark"

Lähde:

http://www.jockeyjournal.com/forum/showthread.php?t=56365
Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

Make

Asiahan ei enää miksikään muutu ja tämäkin kommentti on harvinaisen turha, mutta jos toi stånga oli jotain vanhaa esmes. ameriikan tuotantoa, niin materiaalia on tuplaten verrattuna taiwanin kilkkeisiin.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

frosteus

#132
Juu. Kyllä se ilmeisesti joku Amerikan tuotannon tanko oli, koska jälleen kääntäjää käyttäessäni, sain tulokseksi 25,5mm ~ 1 tuuma. Eikös Amerikan tangot ole tuuman paksuja yleensä, ellei aina?

Nojoo. Eriasiaan. Ajattelin selventää tässä asiaa, josta aiemmin kirjoitin, eli springerin "joustotankojen" vinoutta. Asiaa koetetaan nyt korjata yllämainitulla tavalla. Katsotaan mitä tulee.

Näin kun asettelee nuo tangot ja tarkastelee vain alaosaa, niin vaikuttaa, että kaikki on hyvin



Mutta yläosassa on väli. Ei vaikuta pahalta tuo väli näin kun katsoo.



Sitten kun laittaa yläosan tasaan ylhäältä...



...Niin käy näin! Eli tuo pieni väli, joka tuolla ylhäällä on (noin ½cm) multiploituu 1½ -2 cm:ksi. Ei ole ihme, että Kunkku ajeli oikealle viime kesänä. Huomasin ongelman tietty jo silloin ja koetin sitä jousia säätämällä korjata, mutta eihän se niin mene, jos sitä oikein ajattelee. Mä luulen, että olen löytänyt syyn oikestolaisuuteen Kuninkaallisen ajotavoissa. Toivon ainakin näin.

Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

Das Fette Sau

Lainaus käyttäjältä: frosteus - 26 helmikuu 14, 20:18:00
Noniin. Pitkällisten lasku- sekä mittaustulosten jälkeen päädyin tulokseen 3,5mm. Mittasin yläosan putken, joka menee alaosanputken päälle, eli 25,5mm - 22mm. Tulokseksi tulee tuo. Oletan, että laskin oikein. Tutkin myös googlella, että mikä olisi hyvä seinämänpaksuus ja siellä kerrottiin, että .095 on ok. Tästä menin tuuma-milli konvertteriin, josta tulokseksi tuli 2,413mm.


En oo varma ymmärsinkö mie nyt oikein tuon edellisen, mutta onko putken ulkomitta 25,5 mm ja sisämitta 22 mm? Jos noin on, nii sillon seinämävahvuus on 3,5 mm / 2 = 1,75 mm, vai?
"Ei tällä silleen kiire oo, mutta miulla on auto käynnissä tuossa pihalla..."

frosteus

Eikun siis kun tuo paksumpi eli yläosa on 25,5mm ulkokuoreltaan ja alaosa, jonka päälle tuo 25,5mm menee on 22mm ulkokuoreltaan (22mm putki siis menee 25,5mm putken sisään), niin paksumman putken on oltava 3,5mm sisäpinnaltaan. Vai? Mun mielestä joo.

Havainnointikuvat:

Sisäänmenevä putki, 22mm



Päälläoleva putki. Työntömitta huonosti, oikeasti 25,5mm vaikka tuossa näyttää enemmän.

Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/