Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pieni sivuprojekti - Sportster 1200S

Aloittaja Hemuli, 15 toukokuu 12, 09:06:43

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Tämä onkin meikäläiselle todella erikoinen projekti - en nimittäin itse käännä ensimmäistäkään ruuvia ja pyöränkin olen nähnyt vain kuvissa. Kyse on elokuussa tehtävän amerikanmatkan ajopelistä, ostettiin hra F 48:n kanssa molemmille omat sportit joilla sitten ajetaan Ohiosta Floridaan - vähän yli 3000 km.

Sopivia laitteita alettiin hakea heti vuodenvaihteessa, tarkoituksena oli löytää mahdollisimman tuoreet Sportsterit läheltä jotain paikallista tuttua joka voisi käydä kaupat tekemässä ja säilyttää pyöriä kesään asti. Aika pian todettiin että amerikan ihmemaa ei ole ihan kaikkien siitä kertovien huhujen arvoinen, hintahaitaria piti nostaa aika reilusti ennen kuin järkeviä tarjokkaita rupesi paikallisesta nettimotosta - Craigslististä - löytymään. Loppupelissä kaikki meni kuitenkin hyvin eikä paikallisia tarvinnut vaivata turhilla renkaanpotkimisilla - molemmille löytyi fillarit ensimmäisten katsomisten perusteella.

Oma pyöräni on 2002 Sportster 1200S - tehtaan hotrodi paremmalla alustalla ja pirteämmällä koneella. Aluksi oli tarkoitus lähinnä "entisöidä" laite edellisen omistajan turailujen jäljiltä, laite oli nimittäin aika surullisen näköinen...







Sportin mukana tuli onneksi läjä alkuperäisosia siihen ruuvattujen kromikauheuksien tilalle:





Mutta sitten tuli järki käteen - ei Quad Cam Bastardien bileisiin voi ajaa vakiopyörällä. Onneksi Mike, joka pyörän oli käynyt hakemassa, oli samaa mieltä ja lupasi ruuvailla fillaria omien toimiensa ohella.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Ihan ensimmäiseksi lähtökäskyn saivat nuo takaiskarin irvikuvat, kyllä sporttisportissa pitää olla riittävästi joustovaraa.



Rengastus näyttäisi olevan myös vaihtotavaraa...

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Ja kun kerran sporttimallista on kyse, niin pitäähän koneesta vapauttaa sinne piilotetut hevosvoimat. Miken omista varastoista löytyi ensin tehtaan vapaavirtausputsari pohjineen.







Sitten Illinoisilaiselta kaverilta vähän siipeensä saanut Supertrapp-putkisto ja Miken hyllystä vakiot keskijalkahallintalaitteet.



Ja pisteenä i:n päälle Arizonalaiselta frendiltä bongattiin nykyään kananhammastakin harvinaisempi Screaming Eagle sytkäboksi tuplatulppakansille.

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

#3
Kuten edellisen viestin viimeisestä kuvasta näkyy, seuraavaksi siirryttiin bolt-on -hommista rälläkkäosastolle 8). Alun perinhän tuon ikäisessä sportissa rungon takaosassa on helkkarin raskaat valurautaiset "sarvet".



Pikainen viilto rälläkällä ja johan näyttää siistimmältä.



Paloitteluoperaatio oli tarpeen koska lokaria kevennettiin raskaalla kädellä. Olin jo hommannut ehjän vakiolokarin koska pyörän alkuperäinen kaari näytti täysin käyttökelvottomalta edellisen omistajan ansiosta, keksimme kuitenkin Miken kanssa keinon jolla siitäkin saatiin varsin muikea custom-osa :D.







Krossilokarin pariksi Mike otti omasta pyörästään siihen joskus pätkimänsä etulokarin ja pisti meikäläisen virheettömän lokarin hyllyynsä. Seuraavaksi odotellaan mitä vanteille ja stongaosastolle tapahtuu ;)...


Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tony

Jokos ootte miettiny, mihin pyörät päätyy reissun jälkeen? ..kenties pari tuliasta vai myyntiin siellä päässä.

Tuusulan T-Bone

Symmetrian nimissä ton etuloksunkin vois ripustaa 20 senttiä ylemmäs... ;D
Long John Stroker

mista

Jotkut kirurgin leikkaa potilaitaan etänä ja nyt jo pyöriäkin tehdään etänä. Teknologia kehittyy :)
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Hemuli

T-Bone - älä kuvittelekaan olevasi näppärä, totakin vaihtoehtoa ollaan mietitty ihan tosissaan ;D.

Tony, arvaa miksi reissu päättyy Floridaan? Pyörät sujautetaaan Suomeen lähtevään konttiin ja ukot lentokoneeseen. Tienestimielessä niitä ei kannata tänne rahdata, loppupelissä hinta tulee hyvin lähelle vastaavan yksilön hintaa nettimotossa. Mutta kun ne kerta on ostettu niin samalla ne tänne tuo.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Miska

 
Aika mielenkiintoinen projekti. Jälleen kerran jos olisin kateuteen taipuvainen henkilö, niin tässä olis siihen aihetta. :D

Matkakamoja tohon ei oikein saa ripustettua. Onko teillä joku huoltoauto vai ihanko repulla pärjäät?
-Just another guy on the lost highway-

JaZZo

Matkakamat? Eikse mee niin että kaikki mitkä ei mahu reppuun, ei ole tarpeellista.  :P ;)

Hyvältä näyttää  8)
Shovelpiä

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 15 toukokuu 12, 15:52:20
T-Bone - älä kuvittelekaan olevasi näppärä, totakin vaihtoehtoa ollaan mietitty ihan tosissaan ;D.

Ahaa! No ei sit mitään... ;D

Aattelin vaan, että on tietenkin hyvä varautua Ameriikan raitin huonokuntoisuuteen lisäämällä joustovaroja ja huomioitsemalla, ettei tielle pudonneet appelsiinit tartu ikävällä tavalla loksun ja renkaan väliin. :P
Long John Stroker

Miska

Lainaus käyttäjältä: JaZZo - 15 toukokuu 12, 17:05:51
Matkakamat? Eikse mee niin että kaikki mitkä ei mahu reppuun, ei ole tarpeellista.  :P ;)


Näinhän se varmaan on, mutta repun kanssa pitkän matkan ajaminen ei vaan oo kai kovin mielekästä, tai näin olen antanut itselleni kertoa.
-Just another guy on the lost highway-

Hemuli

Tohon lokarin päälle tulee snadi tarakka johon saa säkin kiinni. Tarkoitus olisi loisia toisten nurkissa joten teltan voi jättää kotiin ja kolme viikkoa pärjää hyvin vaikka yksillä kalsareilla :D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JPP

Näyttäs siltä että on leppoista ajaa tuolla amerikan higwaytä. Melko fiksun näköinen tuo vihreä tankkinenkin Sportster.

Redneck

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 15 toukokuu 12, 21:53:35
.. kolme viikkoa pärjää hyvin vaikka yksillä kalsareilla :D...

Meinaatko saada kalsarit vielä reissun jälkeen pois jalasta ehjänä ?  ;D ;D
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977