Finnbikers />
				</td>
			</tr>
		</table>
	<div class=
22 Elokuu 2018, 00:30:49 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Chatboxi avattu etusivulle ! Vain kirjautuneille.
Tarkempi haku
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Vaihtovirtalatausjärjestelmän testaus  (Luettu 24312 kertaa)
mikjus
Jr. Member
*
  • Lahti
  • Viestejä: 99



    WWW
    « Vastaus #15 : 11 Elokuu 2016, 08:15:21 »

    Onko normaalia että BigTwin EVOn regulaattorin akulle menevän lataus piuhan ja maan väliltä löytyy noin 30 Kilo-ohmin vastus? Kaikki muut testit näyttää että regu olisi ehjä.
    tallennettu
    JKKo
    Full Member
    ***
    Viestejä: 361



    « Vastaus #16 : 16 Elokuu 2016, 15:12:53 »

    Onko normaalia että BigTwin EVOn regulaattorin akulle menevän lataus piuhan ja maan väliltä löytyy noin 30 Kilo-ohmin vastus? Kaikki muut testit näyttää että regu olisi ehjä.


    Tämmösen testin löysin googlella. http://blog.jpcycles.com/step-by-step-instructions-for-testing-your-harleys-charging-system/ Kohdassa 11 on noita mittauksia regulaattorin tulojen ja lähtöjen välillä. Mutta ei noissa 8:ssa ole maan ja akun latauspiuhan välille mittausta. Siellähän on elektroniikkaa sisällä ja tuossa välissä tarvitsee ollakin joku mittauspiiri, minkä perusteella se regulaattori päättää ohjata virtaa akkuun tai oikosulkuun. Varmaankin ihan kunnossa se sun regu.
    tallennettu

    1991 883/1200/turbo "kromitankki"
    2009 Street Bob
    mikjus
    Jr. Member
    *
  • Lahti
  • Viestejä: 99



    WWW
    « Vastaus #17 : 17 Elokuu 2016, 14:55:48 »

    Onko normaalia että BigTwin EVOn regulaattorin akulle menevän lataus piuhan ja maan väliltä löytyy noin 30 Kilo-ohmin vastus? Kaikki muut testit näyttää että regu olisi ehjä.


    Tämmösen testin löysin googlella. http://blog.jpcycles.com/step-by-step-instructions-for-testing-your-harleys-charging-system/ Kohdassa 11 on noita mittauksia regulaattorin tulojen ja lähtöjen välillä. Mutta ei noissa 8:ssa ole maan ja akun latauspiuhan välille mittausta. Siellähän on elektroniikkaa sisällä ja tuossa välissä tarvitsee ollakin joku mittauspiiri, minkä perusteella se regulaattori päättää ohjata virtaa akkuun tai oikosulkuun. Varmaankin ihan kunnossa se sun regu.


    Näin se varmasti on koska toisenkin regun piuhasta löytyi 500 kilo-ohmia vastusta. Toisessa yleismittarissa asteikko loppuu 20 kilo-ohmiin niin näyttää ettei ole mitään yhtettä.
    tallennettu
    HillyMan
    Jr. Member
    *
    Viestejä: 157


    « Vastaus #18 : 20 Toukokuu 2018, 18:08:46 »

    Kiitos selkeistä ohjeista. Staattorihan se vaihtoon meni. Oli johto poikki ja muutennin kärsineen näköinen. Ainoo mikä jäi mietityttään että mittasin shovelin jännitteensäätimen pistokkeesta molemmista nastoista 0.03V tolla mun halpis mittarilla, liekö sekin kovta vaihtokunnossa?
    tallennettu
    Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
    Tulostusversio
    Siirry:  


    add banner fakeblock

    Finnbikers

    Finnbikers

    Finnbikers

    Facebook