Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Tankin pinnotus sisäpuolelta?

Aloittaja Harikka, 23 huhtikuu 12, 11:04:08

« edellinen - seuraava »

Harikka

-01 Softin tehtaan tankki venytetty, alkuperäset pinnotteet irronnu/hilseilly hitsauslämmön takia tankin sisälle. Tankki pitäs saaha maalauksee. POR15:lla meinasin pinnottaa. Etin aikasempia kirjotuksia aiheesta, ne on vaikeeselkosena tilkkutäkkinä pitkin palstaa. Oliskos jollai antaa selkeet ohjeet & määrittää litkut mite menetellä, jotta tullee kerralla hyvä? ::) Ku alkaa kelit lämmetä...
-Harikka-
-01 ChromeTrain 1550, 104.4hp & 162Nm[

Hemuli

Osta www.mobitive.fi koko POR15 tankinpinnoituspaketti, sen mukana tulee hyvät ja selkeät ohjeet: http://www.mve-online.com/product_info.php?cPath=36&products_id=148

Puhdistus -> hapotus -> pinnoitus
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Don Quijote

Tuohon Hemulin kittiin voisi lisätä vielä PorStripperin, jolla irtoaa ne vanhat moskat varmasti. Koitin hakea Mobitiven sivuilta ainetta mutta en löytänyt, lieneekö poistunut valikoimista? Soitto liikkeeseen selvittänee asian?

Tuo sarjan mukana tuleva Marine Clean on lähinnä rasvan yms. poistoon ja viimeiseen puhdistukseen ennen hapotusta. Se ei poista esim. vielä kiinni olevaa kreemiä tai muita pinnotteita. Stripperillä lähtee ne, sitä ja kourallinen soraa tai vaikka muttereita  tankkiin, huljuttelua ja kunnon huuhtelu lopuksi. Ja sen jälkeen Marine Clean, happo ja lopuksi TankSealer. Tulee hyvä ja kestävä pinnoite.

Joskus jossain oli juttua MEK -nimisestä liuottimesta jolla kuulemma räjäyttää irti mitä vaan, olen sellaisessa käsityksessä että tuo PorStripper on juurikin tuota maagista MEKkiä? Voin olla väärässäkin mutta jytyä kamaa se jokatapauksessa on..
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Jack

Flatheads!!!

Soikkeli

Jos joku haluaa MEK:kiä 0.5 litraa niin saa hakea Järvenpäästä

040-5138346
C.O.G. 
Lifemember

Jake

Soita tai tuu pajalle. Mömmöjä ei oo, mut ohjeet joihin tutustua ja jelppiä, kun puuhaan alat.

Jorg

PorStrip on maasta loppu. Olen tota kysellyt pitkin kevättä.

JammuBorgir

Onko jollain hyviä kokemuksia muusta myrkystä kuin PorStripistä vanhan pinnoitteen poistossa. Pitäs saada fat boyn orkkis pinnoite poies. Kun tota PorStrippiä ei tunnu olevan euroopassa.

Nimim. myöhään herännyt.

mirka

mitä se pinnoite?

Kreemi lähtee asetonilla. Ei kai tehdas ole käsitellyt millään?

Jorg

Jostain vuodesta(90-->?) tehdas on pinnoittanut tankit. Pinnoite on vähän kuin maali, hyvin ohut,harmaan väriltään. Lähtee kuulema myös asetonilla.

Don Quijote

Voin kertoa ettei irtoa asetonilla, kuten ei myöskään irtoa kreemi vaikka niin väitetään. Tai ainakaan minä en ole saanut irtoamaan niistä muutamasta tankista mitä olen putsannut. Koita tuota MEKkiä josta oli puhetta tuossa ylempänä, jäsen Soikkeli sitä tarjosi ostettavaksi.

Tai rälläköi pohja irti ja hiekkapuhalla tankki sisäpuolelta  ;D
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Jack

Kummaa kreemiä, jos ei asetonilla irtoo. Muistaakseni kreemin omissa ohjeissa sanotaan poistoon käytettävän Asetonia. Voin tietysti muistaa ton ohjeasian väärin, mutta kreemit on tankista poistettu asetonilla.
Flatheads!!!

Don Quijote

Joo, sitä minäkin ihmettelin kun olin monesta lähteestä kuullut ja lukenut että asetonilla lähtee. Mulla ei inahtanutkaan, ei edes monen päivän liotuksella. Joko se tankissa ollut tahna ei ollut kreemia vaan jotain muuta samannäköistä, tai sitten oli asetonissa vikaa. En osaa varmaksi sanoa kun tankki oli ostettaessa jo pinnoitettu, myyjän mukaan kreemillä.

Siihen tehtaan pinnoitteeseen se asetoni ei kumminkaan tepsi.

Hemuli

Pahat kielet sanoo että on asetonia ja sitten on Bilteman asetonia ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jack

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 25 huhtikuu 12, 09:21:44
Pahat kielet sanoo että on asetonia ja sitten on Bilteman asetonia ;D...

juu mulla on muuta ku bilteman....
Flatheads!!!