Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Venttiilikoneistolle ei nouse öljy.

Aloittaja JamesHunt, 21 huhtikuu 12, 14:28:31

« edellinen - seuraava »

JamesHunt

1982 rautapää.

Kone remontti tehty edellisen omistajan toimesta ja myyty mulle projektina ilman että olis käytetty rempan jälkeen. Sain Laitteen vihdoin talven jälkeen kasaan ja nyt ekojen koe käytöjen jälkeen ei ole öljy noussut kansille, Mulla oli kansille menevien öljylinjojen yläpäät auki että nään tuleeko öljyä vai ei.

Laitoin siihen egaystä tilatut hienot kupariputkesta väännetyt öljylinjat, sïis ne jotka tulee roccer boxeille, Ne oli kuitenkin halkaisijaltaan noin kaksi kertaa paksumpaa kuin  orkkikset, nyt jäin miettimään että onko ongelma kun putkien tilavuus kasvaa, rautiksessa öljyä tulee muutenkin nihkeesti ja nyt se joutuu tuottamaan puolet enemmän öljyä ennen kuin ylhäällä.?

Muita ideoita miksei öljyä näy?

Hemuli

Tuon ikäisessä rautiksessa on sentään jo kunnollinen öljypumppu, vuodesta -77 alkaen. Oletko pitkään käyttänyt konetta? Saattaa kuitenkin kestää hetken että öljypumppu ilmautuu.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JamesHunt

Hätäilin turhaan, painuin talliin uudestaan, Ilmasin öljypumpun uudestaan ja käyttelin noin 5-10 sekunnin pätkissä niin alkoihan ne linjat kastua öljystä.

Jonka jälkeen irrotin paluu letkun  pumpulta ja kippo alle, jotta pääsee tarkkailemaan sieltä öljyn kiertoa. Eipä sieltä mitään tullu ainakaan näillä käytöillä mutta eiköhän sieltä ala jossain vaihees jotain tulee kun kansillekkin nyt tulee.

Tää laite on hemuli muuten teijän kerholta lähtösin.

Hemuli

'82 rautis? Meidän kerholta? Ihan heti ei tuu mieleen, taitaa olla jokunen vuosi aikaa?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JamesHunt

Tarkkaan kun muistelen niin toihan taiskin olla 1981vm.

Vantaan puolelta ostettu viime syksynä kone rempattuna muuten laatikoissa.

Lisäsin kuvan tonne forumilaisten pyöriä haukuttavaksi.


-Antti-

Hemuli

Pete kertoikin tänään myyneensä pyörän sulle. Se oli tosiaan meidän Vantaan osasto, sen takia ei heti soittanut kelloja. Meikäläisen pinnaamat vanteet tossa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JamesHunt

Kuinkas helvetin kauan tollasta rakkinetta joutuu rempan jälkeen käyttämään että paluu puolelta alkaa jotain tulla?

Oon nyt käyttäny jo jotain minuutteja eikä paluulta ole tullut mitään, Roccereille menevistä linjoista alkaa pulppuamaan kun kierroksia pikkasen nostaa.

Hirvittää käytellä läpikäytyä moottoria kun  ei öljyä tuu joka paikasta mistä pitäisi.

Hemuli

Kyllä paluun pitäis olla mukana heti alusta lähtien. Kannattaisi varmaan ottaa pumppu auki ja kurkata että kaikki on kunnossa. Eihän mikään öljylinja ole litistynyt tukkoon?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Make

#8
Kato ens et tuleeko anturin reiästä kunnolla. Eikä missään nimessä konetta käyntiin asti ennenkuin öljy kiertää kunnolla.

Edit: siis kato että sitä öljyä tulee heti ja paljon sieltä anturin reiästä, kun alkaa pyörittämään.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

lint

Öljypumpun päästä anturi tai mahdollisesti sen paikalle ruuvattu pultti auki, venakoppien tulpat auki ja sitten pyörittää takarenkaasta niin pitkään että pumpusta tulee norona öljyä. Sit tulppa/anturi kiinni ja pyöritetään konetta niin pitkään että jokaisesta venakopan tulpan reijästä tulee kunnolla öljyä. Tällöin koko öljylinjasto on täynnä ja pumppu ilmaantunut, sit käyntiin.

JamesHunt

Anturin otin pari kertaa irti ja starttailimn ilman tulppia eli ilmattu on ja tuli norona.
Lisäksi tosiaan yläkertaan tulee öljyä mutta paluus¨ta ei. Noh tutkitaan kun keretään. Laitan infoa kun saan jotain selville.

Mutta nyt siis ei käyttelyä enempää.

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 22 huhtikuu 12, 21:29:26
Kyllä paluun pitäis olla mukana heti alusta lähtien.

Jos rempan yhteydessä ei oo lirautettu kampikammioon öljyä niin eihän siellä heti alkuun oo mitään mitä paluupuoli vois pumpata. Eli kyllä siinä tuollaisessa tapauksessa tovi menee. Saati jos paluulinjassa pitkät letkut vaikkapä öljyjäähylle.
A.K.A. Rambe

petejiiii

jos painais ruiskulla tms. paluuletkun täyteen "siemeneks", auttaiskohan se?

JamesHunt

Tosiaan otin ton paluuletkun suoraan pumpun päästä irti että nään tuleeko pumpulta öljyä eikä vaan että tuleeko sitä öljytankkiin.  Eli paluuletkuihin liittyvät ongelmat tällä eliminoitu.

Mutta nyt talliin ja ö-pumppu pöydälle. Ei viittis heti uutta tilata kun tuntuis olevan ihan halpaa. ebayssa jossain 4-500 dollarin kieppeillä.


ma^ko

Mut jos se on käynyt ja paluusta ei tule mitään, niin koneen luulis olevan varsin öljypitoinen aika äkkiä, jos öljy kuitenkin kiertoon kulkee.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.