Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

tc "96 hengitysmuutoksesta

Aloittaja anssiromberg, 27 toukokuu 09, 09:07:25

« edellinen - seuraava »

anssiromberg

tervehdys viisaat ja väkevät,kysymys kuuluu:07 96" tc johon on laitettu rinehart true duals putket mutta putsari on vakio ja ruiskua ei ole kalibroitu.siis vaatiiko paremmin hengittävän putsarin ja jonkun ruiskun säätö yksikön asennuksen vai haisteleeko pakokäyrien lambdat automaattisesti sopan sopivaks? jos vaatii niin oisko fuelpack ,power commander tai joku muu oiva /yksinkertainen säätöpulikka paikallaan? mikähän noista ois se simppelein koska vanhat mopot on simmpeleitä ni pitäisin tän tulokkaankin tällaisen tyhmän ymmärrettävänä?ps.epäileväinen kun olen niin tuoko hengitys muutos vakioon nähden paljoakaan lohtua?

mikira

Onko sulla ne pakoputken läpät toiminnassa vai onko niitä varten joku huijausliitin?

Mulle kerrottiin liikkeestä että jos vaihtaa vain vaimentimat ei tarvitse ruiskun säätöboxia, mutta hyötynä ei saa kuin jarrutuksissa kivasti paukkuvan pyörän ja lisää ääntä.

Mauri H.

Kyselin asiaa Loimaalta, pelkkien putkien vaihdossa seoksen pysyy juuri kurissa, joskin laihanpuoleisena. Lambdan huijausvastus olisi suotavaa niin kone ei käy ihan niin kuumana.

Imupuolen muutokset putkien lisäksi vaatisivat jo jotain ohjelmoitavaa boksia, pyörän lambdasäätörajat vakiona ovat aika kapeat, ja menee herkästi laihalle.

Omaan rockerii olisi tulossa V&H 2-1 putki, V&H ilmanputsari + kotelo, imu - ja pakoläppien eliminointi ja Power Commander. Myöhemmin mahdollisesti nokat jos siltä tuntuu. Tuplajarrut edessä olis tosin poikaa nekin.
Fat Bob 2008
XR1200 2009

flhx

Sen verran noista lisäboxeista että fuelpak lienee yksinkertaisin, mutta tutuilla joilla niitä on ollut pyörissä on ollut se ongelma että on jo liiankin yksinkertainen kapine..Eli liian vähän säätöjä, jos jotkut muut putket kuin V&H niin menee arpomiseksi oikeiden säätöjen etsintä(muistaakseni syötettiin jokin koodi sen mukaan mikä putkikombinaatio V&H:lta oli käytössä, muita säätömahdollisuuksia ei ole?) eikä kuulemma V&H omillakaan putkilla saanut seoksia riittävän kohilleen.

Omassa lambdattomassa TC88:ssa Power Commander(oli jo pyörää ostaessa kiinni, eikä muista boxeista omakohtaisia kokemuksia), mutta jos itse ostaisin moista käikälettä niin todnäk valinta olisi ThunderMax.

Muita vastaavia: Daytona TwinTec(parilla kaverilla tuollainen, tuntuvat oleva tyytyväisiä), Terry Components, S&S:lläkin lienee oma variaationsa, samoin Revtechillä ym ym....
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

anssiromberg

noniin,eli electrassa on täl hetkellä rinehartin true dualsit mut on kovaääniset joten mun s&s ovaalit tulee asetetuksi.noista huijaus läpistä ym. en tosiaankan viel tiedä ku pyörän saan vasta huomenna ja sit pääsen tarkemmin tutustumaan tilanteeseen,mut taidan vanhanaikasesti vaan kattoa tulpat ja jos ei näytä liian valkosilta ni ajelen syksyyn saakka tyytyväisenä.tos tarjottiin kyl edukkaasti sitä terminal velocity II säätöpulikkaa,toimiikohan noi autom.säätäjät,en tiedä,oisko jollain niistä kokemusta? noh joka tapauksessa se moottorijarrutuksen pauke on kyl hanurist...

NMK72

Lainaus käyttäjältä: mikira - 27 toukokuu 09, 11:54:03
Mulle kerrottiin liikkeestä että jos vaihtaa vain vaimentimat ei tarvitse ruiskun säätöboxia, mutta hyötynä ei saa kuin jarrutuksissa kivasti paukkuvan pyörän ja lisää ääntä.

Pitää paikkansa. Itse vaihdon pelkät sliparit => melua lisää ja pientä pauketta jarrutuksissa. Ruiskun kalibrointi vasta vapaavirtaus suotimen jälkeen. Itse ostin Screaming Eagle Super Tunerin ja tarkoituksena olisi vaihdaa suodatin ja ohjelmoida ruisku ensi viikonloppuna. Itse päädyin tähän vaihtoehtoon koska:

- Ohjelmalla voi  ottaa pako- ja ilmuläpän pois toiminnasta ohjelmallisesti.
- Putki-putsari viritykselle löytyy valmiit kartat.
- Ohjelmalla voi lukea pyörän vikakoodit ja nollata tarvittaessa.
- Ei tarvitse asentaa lisää "roinaa" pyörän ECU:n ympärille.
- Mukaan kuuluu dataloggeri, jolla voi nauhoitella 15 min koneen anturin arvoja tiedostoon ja tarkastella niitä tietokoneen näytöltä.::)

Huonona puolena:

- Ei voi käyttää kuin omassa pyörässä. Ensi käynnistys naittaa tunerin ja pyörän ECU:n yhteen.
- Hinta ??? n.  450 â,¬ jenkeistä tilattuna. Tosin taitaa Power Commander olla samaa hintaluokkaa, FuelPack taas halvempi.
Dyna Street Bob -07

anssiromberg

kiitoksia kaikille vastanneille,kyl mä sen ruiskun kalibroinnin hoidan ton kesäloman jälkeen,big sucker putsarikin löyty sopivasti,mectecistä suosittelivat ko.toimenpidettä. putkina on  nyt ne true dual käyrät ja s&s oval pöntöt,virtaavat hienosti,mukava soundi ja ei mun pyörä kyl paukuta moottorijarrutuksissa toisin kuin mun entinen kingi ku moottoril jarrutteli,se oli kuin haulikon ammuntaa mut se on toinen juttu....

b12

#7
Kokeillaan onnistuuko känässä...


Jarppi EDIT: ei tainnu onnistua känässä  ;D , muutin linkin kuva tägin oikein

Takaa 81,27 hp ja 128,47 nm
FLHT. KTM 690E

Heritage_100

#8
'09 Touring: SE air cleaner, Monsters Ovals, Fuelpak
113 Nm ja 73 hp takapyörältä.

Laakea vääntökäyrä max
väännöillä noin 2000 -4000 rpm. Ajettava.

Juuri sama mitä SE:n katalogissa luvataan 96:n Stage I:stä.
Taitaa dynoissakin olla iso eroja, koska jotkut ilmoittavat niiiin
hulvattomia lukemia??? Vertaa esim. HotBiken 103:n viriprojekti.
Moco tarvitsee samoihin arvoihin pääsemiseksi jo 110:n stage 1:llä.

Fuelpak toimii hyvin, ei paukuta lainkaan. Happitunnistimia ei "saa" poistaa AFR:n saamiseksi
rikkaammalle. Olen tosin harkinnut 103:n kartan syöttämistä, kokemuksia?
Kaikesta huolimatta SE Pro Tuner hankinnassa, eipä lopu säätömahdollisuudet  kesken palikoita vaihtaessa.

Pakokaasuläppä löytyy muuten oikeanpuoleisen vaimentimen etupuolelta, sen voi ohjelmallisesti säätää olemaan vain aukiasennossa esim. SE Pro Tunerilla. Käsin siihen ei saa mennä koskemaan.

Happitunnistimet korvaavilla huijausplugeilla ECM saa yksistä antureista aina samaa arvoa eikä voi tehdä "tarvittavia" korjauksia, mikä se AFR sitten oikeasti onkaan.  Power Commanderin kannattajat tuntuvat vannovan em. kapineen nimeen.

PTB

Mulla on -08 flht ja siinä on kans henkitystä paranneltu
se pöntöt, se ilmanputsari ja se pro super tuner.
Kannattaisko se viedä penkkiin hienosäätöön saisko sillä muutaman lisä
humman?
Tuneri asennettiin Turussa ja laitettiin joku valmis kartta.
Juur sen eron huomas perseessä kun lähti kotio ajeleen.( lompsa pieneni)
Minä en saanut kotio muuta kun pienen tikkuaskin kokoisen mustan laatikon,
tarttisko ne muut rojut johdot ja läppäri ohjelma levykkeet ostaa erikseen?
Aattelin alkuun etten jaksa sen kanssa pelata mutta vois sitä talvi iltoina leikkiä
senkin kanssa.
Ja missä olis hyviä dynottajia näille hilu kokonaisuuksille ja misä hinnoissa ne pyörii?

Fat bob

Millaisialukemia odotettavissa 110" koneesta takanakilta stage1 osilla ja paljonko eroa jos stage2

mikira

Itellä on omassa 96" koneisessa dynassa vaihtunu putki D&D valmistajan kaks yhteen putkeen, muita muutoksia en koneeseen oo tehnykkään. Jotenki se nyt tuntu hieman laiskalta alarekisterissä ja paukuttaakin jonkun verran moottorijarrutuksissa. Paljon on ajatuksia että mitä tekis, yksi mikä on ollu mielessä olis jonkinlaisen prikkaviritelmän virittäminen vaimentimeen, tai sitten suurempi viritys setti.

Pete73

Lainaus käyttäjältä: Fat bob - 09 syyskuu 09, 21:18:36
Millaisialukemia odotettavissa 110" koneesta takanakilta stage1 osilla ja paljonko eroa jos stage2

SE:n katalogi lupailee 136Nm ja 80hp 110" stage1 setillä. Stage 2 settiä en löytäny mokomasta aviisista. Aika vaatimatonta. TC95 puskee jo ton verran miedoilla vääntönokilla ilman kansityötä. Tietysti näissä hommissa pitää olla osaava säätäjä ja dyno. Hoghausista Vantaalta löytyy molemmat.

Itse valitsin SE:n Race Tunerin talven koneprojektiin. Noi "huijausboksit" ei oikeen vakuuta. Oikeesti jos haluaa säätää, pitää säätää itse softaa/MAPpeja, eikä huijata anturiarvoja kuten V&H ja Powercommander tekevät. S&S:ltä löytyy uusi ECU sekä Marelli- että Delphi-ruiskuihin, varmasti toimii ja säätövaraa riittää, $600 korvilla oli hinta.

Koneenvirityksessä on aika monta muuttujaa, ja olis hyvä siinä säätövaiheessa päästä kattomaan mitä siellä seoksissa oikeesti tapahtuu milläkin kierrosluvulla, ja säätää sen mukaan joka kierrosaluetta erikseen. Ja tämähän ei onnistu noilla Powercommandereilla eikä Fuel Packeilla. Tietysti putsari+sliparit-muutoksiin riittää varmasti vähempikin.

Ittellä menossa paraikaa isonnus TC88 - 95. Tulee isompaa imuventtiiliä, porttausta, nokkaa yms kivaa. Katotaan jos sais tänne vaikka sitten juttua ja dynokäyrää. Varsinkin ton isomman imuventtiilin vaikutus on kiva nähdä.

Aliens MC Vantaa

JKKo

Lainaus käyttäjältä: mikira - 09 syyskuu 09, 23:58:07
Itellä on omassa 96" koneisessa dynassa vaihtunu putki D&D valmistajan kaks yhteen putkeen, muita muutoksia en koneeseen oo tehnykkään. Jotenki se nyt tuntu hieman laiskalta alarekisterissä ja paukuttaakin jonkun verran moottorijarrutuksissa. Paljon on ajatuksia että mitä tekis, yksi mikä on ollu mielessä olis jonkinlaisen prikkaviritelmän virittäminen vaimentimeen, tai sitten suurempi viritys setti.

Jaan saman kokemuksen. Mun pyörään oli laitettu Loimaalla 48mm läpirei'illä olevat Rushin sliparien kopiot + laitettu joku liittimeen koottu viritys, joka eliminoi putkiston läpän moottorin. Tulos oli paitsi äänekäs, pyörä myös paukkui moottorijarrutuksissa + alakierrosvääntö oli kateissa. Kutosvaihdetta ei tarvinnut suomen rajoituksilla oikein missään. Plus oli semmoinenkin kumma ominaisuus, että 96" kävi toisinaan ilman syytä "nopeaa tyhjäkäyntiä" rauhoittuakseen taas jostakin syystä 1000 rpm pintaan.
Vaihdoin melkein vakiot H-D:n tehdastarvikesliparit ja em oireet katosi. Viitos ja kuutosvaihteelle tuli käyttöä normi maantievauhdeissakin. Potpotipot, pakoputken läppä on edelleen auki - kaikkea se viranomaismääräysviidakko teettää...
883/1200/turbo

rokker

Jos tc96:en laittaa esim. Screamin' Eagle Heavy Breather-vapaavirtaussuodattimen tai vastaavan, niin pitääkö laittaa myös Fuelpak tms. jos pyörässä on vakioputket/sliparit?
If you don't swear while driving then you're not paying attention to the road at all.