Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Vaijerivetoinen nestejarru

Aloittaja Hemuli, 28 maaliskuu 12, 13:42:20

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Ohjaustangon siivomaminen turhista nestesäiliöistä ja kolhoista sylintereistä onnistuu näppärästi kun jemmaa jonnekin sopivaan paikkaan - vaikka tankin alle - nestesylinterin jolle rakennetaan vaijeriveto. Viime aikoina näitä on näkynyt paljon kun vanhankoulun tyyli on kovasti suosiossa. Tässä muutama eri vaihtoehto jarrun toteutukseen.

Ensin ostopalikoilla, tämä ostettu osoitteesta http://www.mikesxs.net/ . Ostosylintereissä rajoitteena usein männän koko, tuossakin ainoastaan 12 mm.



Jos ei ole pikkurahan puutetta niin Kustom Techiltä löytyy neljäntoista millin versio:



Sitten on tietty omat viritykset, tässä ehkä tehokkain mahdollinen:



Tässä tulee vähän sivuttaisvetoa sylinterille mutta jarrut toimivat siitä huolimatta moitteettomasti:



Laittakaa ihmeessä jatkoksi kuvia omista sovelluksista.

Edit: Linkki korjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Spöke

Korjattu linkki:
http://www.mikesxs.net/

Tossa tuo mun tekele:



-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

bikerpig

Mistä noita Jaappanin tavallisia jarrupääsylintereitä(ilman valmista vaijeri viritystä) muuten kannattaa hankkia? Buellissakin tais olla Nissinin sylinteri.

Hemuli

Ebay on kova sana. Pyöräpurkaamoilta löytyy ilman kauheita rahtikuluja.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

rodchop

Tää nyt ei oo neste jarru, mutta pirun hieno joka tapauksessa.
HOG Forever Forever HOG

Mr.Horsepower

Hmmm Mekaaniset levyjarrut...

Millaiset puristus voimat pitäs olla kuljetajalla ett tuo pyshätyy varmaan joku HULK :O
Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

Make

Lainaus käyttäjältä: Mr.Horsepower - 31 maaliskuu 12, 17:49:03
Hmmm Mekaaniset levyjarrut...

Millaiset puristus voimat pitäs olla kuljetajalla ett tuo pyshätyy varmaan joku HULK :O

Olen nähnyt käytettävän isohkossa dieseltrukissa seisontajarruna, eikä ollut kovinkaan raskasta tekoa osien puolesta, mutta silti toimi.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Mr.Horsepower

noh millainen vipu välitys on siinä trukissa tuskin noin pieni kahva kuin tuossa kuvassa olevass pyörässä.... jos on joku metrin vipu ja vedetään niin varmaan vaijeri käsijarru toimii onhan henkiö autoissakiin käkkäri vaijerilla mutt käyttö vipu on vähän toista luokkaa pitkä kuin nää mopon kahvat

Vaikka on pakko myöntää ett hieno on tuo mekaaninen levyjarru Mut toimiiko oikeesti jos sitä tarvitaan vaiko onko se vaaan koriste....
Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

Spöke

Jos kitkaa ei huomioida nivelissä, ei sillä merkitystä ole tehdäänkö vipusuhde mekaanisesti vaiko nesteellä. Just my 2 cents.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Make

Näin kuten Spöke sanoi.  Ja vaikka trukin vipu olisikin vaikka 10 kertaa pidempi kuin pyörässä, niin Tollanen trukki voi painaakin hieman enemmän. Satulan sisällöksi voisin kuvitella jonkinlaista välitystä vielä olevan.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Ironhead -78

Ja vaikka painosuhteet ei ole vertailu kelpoisia polkupyöriinkään, on niissä mekaaniset- ja mehulevyt yhtä kevyitä käyttää.

PK-67

 
Eikös jossain seitkytluvun japsi pyörässä ollut mekaaninen levyjarru? oliko cb honda ...ja noissa vanhemmissa lumikelkoissa löytyy kanssa.

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: PK-67 - 31 maaliskuu 12, 23:32:43

Eikös jossain seitkytluvun japsi pyörässä ollut mekaaninen levyjarru? oliko cb honda ...ja noissa vanhemmissa lumikelkoissa löytyy kanssa.

CB125K5:ssä ainakin, huonompi ja raskaampi ku vanhemman rumpujarru, mut olihan se levy...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

-väiski-

Eikä tartte olla kovinkaan vanha kelkka että löytyy mekaaninen levyjarru. Ja monessa mönkijässä käytetty seisontajarruna kanssa mekaanista...
If it has tits or wheels, it will give you problems.

Piese

Kelkoista ainakin yamahan viikinki 2-tahtisena taitaa olla edelleen vaijerilevyllä.