Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

helmiliitos jarruletkuun

Aloittaja hoodee, 28 maaliskuu 12, 05:53:18

« edellinen - seuraava »

hoodee

onko kokemusta noista tee se itse letkuista? luulis sen helmen nyt kyllä purevan liitoksen kunnolla kiinni mut kysytään silti...
-79 SHOVEL,-57 TRIUMPH,-88 SPORA TRIKE,55 SERVI CAR

Natking

Tarkotat varmaan niita terapunos letkuja mikka tulee helmella liittimeen?
Jos meinaat semmosia niin jokusen vuoden laiteltu niita erinaisiin rukkeisiin, kilpapyorat mukaan lukien ja hyvin tuntuu pelaavan.
Jos sattuu vuotamaan niin 99.99% kyse asennus virheesta.
Just trying to be different (like everyone else)

hoodee

just niitä,kuoritaanko teräspunos päästä pois vai kiristyykö se siihen letkun ja punoksen väliin? toi on kätevä systeemi jos kerran on vielä toimivakin...15egee/metri+liittimet
-79 SHOVEL,-57 TRIUMPH,-88 SPORA TRIKE,55 SERVI CAR

Jake

Tähänkin oli jossain palstan syövereissä apua.. Mä oon pujottanut kiristysmutterin päälle, leikannu punosta n.5mm. lyhemmäksi, kuin sisäletku ja avartanut punosta tötteröksi. Sitten vaan helmi paikoilleen ja kiristää liitoksen kiinni. Ei oo pskempi juttu hommata varahelmeä samalla, kun kaupassa käy, ovat vikkeliä hukkumaan  ;)

Hemuli

Itse en punosta lyhennä, se saattaa muuten purkautua liittimen alta. Ensin letkun katkaisu tai pään viimeistely - sähköteippiä tiukasti leikkauskohtaan ja ohuella rälläkänlaikalla nopeasti poikki. Näin ei punokset lähde hapsottamaan eikä letku painu kasaan. Sitten liittimen mutteriosa punoksen päälle ja vasta sitten pienellä ruuvarilla avataan punosta letkun ympäriltä sen verran että helmen saa pujotettua päälle. Tässä vaiheessa on tarkkaa ettei yhtään teräspunossäiettä jää helmen väliin ja että helmi tulee suoraan ja mahdollisimman syvälle. Sitten vaan työnnetään itse banjo helmeen ja kiristetään mutterilla paikalleen.

Suurin osa noista letkuista taitaa nykypäivänä olla muovipinnoitettuja, pinnoite pitää kuoria parin sentin matkalta pois että kiristysmutteri mahtuu letkun päälle. Kannattaa kuoria mahdollisimman vähän ihan ulkonäkösyistä.

Nykyään tosin valmiit letkut prässätyillä liittimillä on niin halpoja että en ole enää vuosiin tehnyt niitä itse.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jake

Eiku siis ihan juuri noin, kun Hemuli sanoi. Se muovipinnoite siis pois, ei teräspunosta lyhemmäksi. Sorry.

Tuusulan T-Bone

Jopa meikä osas asentaa noi ite, eikä oo pariin kesään vuotanu mistään. Eli hyvää gamista.

Sellaisen stoorin tiiän kyllä, että teräspunoksen sisällä oleva muoviletku on ollu valmiiks paskana ja jarruttaminen on aikaansaanu Niagaran putouksen. Tässä tapauksessa vika oli letkussa, ei asentajassa.
Long John Stroker

Jake

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 28 maaliskuu 12, 12:18:24
Jopa meikä osas asentaa noi ite, eikä oo pariin kesään vuotanu mistään. Eli hyvää gamista.

Sellaisen stoorin tiiän kyllä, että teräspunoksen sisällä oleva muoviletku on ollu valmiiks paskana ja jarruttaminen on aikaansaanu Niagaran putouksen. Tässä tapauksessa vika oli letkussa, ei asentajassa.

Ja asentajan on syytä muistaa, että letkua ei saa taittaa tiukasti.