Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Öljytankin puhdistus

Aloittaja Jussi, 19 maaliskuu 12, 15:12:36

« edellinen - seuraava »

Jussi

Millä olisi uusi tankki parasta putsata sisäpuolelta. Näkyy olevan jotain epämääräistä tahnaa, ilmeisesti ruostumisen estämiseksi, tungettu sisään ja varmaan löytyy hitsausjäänteitäkin.

Löpöä on tullut käytettyä jo käytössä olleessa tankissa, mutta mitäs muita vaihtoehtoja liuotinpuolella? Kyseessä siis käyttämätön tankki.

Hemuli

En mä öljytankkia vuorais millään, jos pelkää hitsauskuonaa niin kourallinen muttereita löpön kanssa tankkiin ja illaks joraamaan leili selkärepussa ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jussi

Juu, en minäkään sitä aikonut vuorata vaan puhdistaa.

Siellä on tehtaan jäljiltä jotain epämääräistä tahmeaa mönjää melko paksultikin paikoittain ja luultavasti siihen tarttuneena hitsausjätteitä ja muita roskia, ne pitäisi saada pois ennen käyttöönottoa.

Hemuli

Mitenkäs mä iltapäiväpöhnässä olin lukevinani jotain putsauksesta... No, jos sen kuonan haluaa liikkeelle niin vaikea sitä on ilman mekaanista puhdistusta saada aikaiseksi. Yks mitä ovat jenkkipäässä käyttäneet niin edellä mainitut mutterit tankkiin ja tankki tiiviisti kiinni - sitten käärit sen kunnolla johonkin täkkiin tms. ja pistät emännän kuivausrumpuun pariksi tunniksi pyörimään. Suomalaisugrilainen versio samasta aiheesta tapahtuu sitomalla tankki betonimyllyyn ;D.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Lyytinen

Suosittelen muuten tarkastamaan kaikki mutterit magneetilla ennen tankkiin laittoa ettei lipsahda rosterisia...

Kiiski

Aivan Kuningas aine ja pesun jälkeen voi ottaa talteen ja käyttää uudelleen. Plandataan veteen ennen käyttöä. Loistava moottorinpesu aine.http://www.mve-online.com/product_info.php?cPath=43&products_id=107

shoveltimppa

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 19 maaliskuu 12, 16:12:56
Suomalaisugrilainen versio samasta aiheesta tapahtuu sitomalla tankki betonimyllyyn ;D.

OT: Just tän takia mä ostin viime viikolla betonimyllyn  ;D