Motoscope mini- nopeusmittari ei näytä lukemaa.

Aloittaja Jake, 23 toukokuu 09, 20:18:51

« edellinen - seuraava »

Jake

Niinkun tuossa varoitusvalo-threadissa jo ennustin.. ???

Mittari on kytketty suoraan 1997 Sportsterin anturiin (oranssivalkoinen johdin) ja tietysti virtaan ja maahan. Virta tulee ja mittariin tulee näyttö 0kmh. Mutta kun kokeilin toimivuutta varovasti pyörän ollessa nosturilla, niin samainen nolla pysyy taulussa.

Olisiko syytä unohtaa pyörän alkuperäinen anturi kokonaan ja kytkeä mittari mukana tulleeseen magneettianturiin? Saamani ohjeen mukainen kytkentä on siis persiillään, mutta miten? Onko jollakulla muulla kokemuksia?

Jake

vinkkeli

Jake

Moto-parts, Marttila. Lähemmäs kolmea isoa rahaa se oli..

jouni

mulla sama ongelma... mittarista tosin vain kaks johtoa anturille...millä sait pelittää...?

Jake

Jouni: itse asiassa en saanukaan pelittämään sitä, mutta sattuneesta syystä vaihdoin stongaa ja samalla otin mittarin pois. Nyt olisi tarkoituksena alkaa tappelemaan mittarin kanssa uudelleen..
Sain homman pelittämään alkuperäisellä anturilla siihen saakka, kunnes mittaria piti opettaa näyttämään oikeaa nopeutta.. Palaan astialle, kunhan alan taas mittarin kanssa räveltämään.

Lycanth

Auttaisi paljon asiaa jos on mahdollista saada käyttöön oskilloskooppi. Näkee mitä anturit antavat pihalle toimiessa. Yleismittarillakin päästään jo etiäpäin. Toisaalta jos tietää antureiden tyyppikoodit niin varmasti netistä löytyy datasheetit mistä näkee kanssa voltit millä jutellaan.

jouni

alko pelittää.. punaiseen virta..musta maahan..vastus punaisen ja motoscopelle menevän johdon väliin... vastusta ei kuulemma evolaisessa tarvi..

jouni

mikä on muuten 03.vm tvincamin punaraja kierroksissa...?

Kokkonen

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

jouni

ei saat...na toimikkaan... ajossa näyttää jo 50 vauhdissa 400km\h ja paikoillaan kun lyö kaasua nopeus nousee vaikka pyörä paikoillaan....??? eli jatketaan selvittämistä..

nysse

Jokos oot saanu mittarin toimimaan??
Mulla olis samat ongelmat Daytonan asurassa eli sekoilee kun pyörä käynnissä.

JK1

Sain ainakin Buellin motissa toimimaan tuolla kytkennällä. Tosin pari selvennystä: tuo kuvan 12V tarkoittaa anturijännitettä, joka ainakin Buellissa on 5V:n nurkilla. Eli vastus 2.2 kOhm, kytketään anturijännitteen ja mittarille tulevan signaalijohdon väliin. Sitten Teach-toiminnolla vauhdit kohdilleen, toimi ainakin mulla. Anturijännitteen sain kätevimmin Bank Angle Sensorilta.

J

Jake

Tein uuden kiinnikkeen Motoille. Saa nähä saanko uusintakierroksella pelittämään ilman vinkumista..

Mistä olette ryövänneet jatkokaapelia noille Motogadgetin tuotteille? USB-johto oli keltaista johdinta vajaa täydellinen Scopeen  >:(