Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Taas yksi rautis

Aloittaja Make, 23 toukokuu 09, 20:00:28

« edellinen - seuraava »

Make

Ilmoituksen perusteella ameriikanmatkan aattona vielä rautapäätä ostamaan. Perille kun saavuttiin, olikin jotain bigtwiniä tarjolla. Taalerit tiskiin, pulttilinko kaverin talliin ja amerikassa piipahtamaan.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Make

#1
Rautis sai rauhassa pari viikkoa vuotaa ylimääräset eritteet kaverin talliin. Reissusta vauhdilla talliin, ja osia separoidessani bt paljastui rautapääsportsteriksi kuten ounastelinkin. Kerroin sille, ette sen tarvitse hävetä sportsteriuttaan seurassani, vaan hyväksyn hänet juuri omana itsenään. Swapista tankki ja netistä joku omavalmisteöljytankki.
EDIT: Siis nuo ostohetkellä kiinni olleet öljy ja bensatankki oli tehty 10-pack röökiaskin kokoisista pellinpalasista ja saavillisesta kittiä.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Make

Tuo ruosterinen hieno öljytankki ei antanut sijaa akulle, joten akku viriteltiin siirtosarjojen väliin. Sit orkista muistuttava lokari ja takavalo. Alsanpalasta penkinpohja, 2 kerrosta telttapatjaa ja etolan nahkaa ympärille. Tämän jälkeen konttorille esittelemään edellisen omistajan tekemiä runkomuutoksia satulan kohille, ja merkkailemaan vaihdettuja osia että olisi ees jotain lapulla ku polliisi pysäyttää.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Make

Seuraavana kesänä myönsin itselleni, että mulla on varsin mauton rautis. Rälläkkää ja romulavalta lattaa ja 12 millistä pyöreetä rautaa. Kilven sijoituskin täyttää lain pykälän.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Make

#4
Syksyllä alko toi jalkojen välissä roikkuva akku, ja koko jalkatapeille kurkottelu ahistamaan. Noi +100" siirtosarjat ei oo persjalkasten juttu. Mietin ja kokeilin eri variaatioita öljytankille ja akulle, et mihin niitä virittelis.  ??? ??? ??? Romulavalla riitti lattaa, joten erilaisia kannakkeita saattoi väkästellä töissä mielin määrin. Sit putkahti kopterin joku numero, jossa pönötti kannessa ILL:n Brooklyn Beatnic. Siinä se, Mustang-tanggi, ja akku penkin alle. Orkisjalkatapeilla ajoasento saatiin lähes veikeäksi.(nykyään on kännyköissä itselaukaisin, joten ei tarvinnu koekaniinia pyörän päälle istumaan). Öljylinjat vetelin teräspäällyste-nylon putkella, jonka paineenkesto on 140 bar. Ei pääse rautiksen pumppu niitä ainakaan rikkomaan. Koska smooth on sana joka ei kuvaa kätteni jälkeä, päädyin öljylinjojen vedossa hallittuun kaaokseen.
Edit: Nii ja tankin halkas ja osat yhteen liimas duunikaveri tauolla.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Make

Lokariin ährästin strutsit sisäpuolelle romulavalta löytämästäni latasta. Lokari on muuten sama kuin ostohetkellä otetussa kuvassa. Liipasin siitä vaan muotovirheet rälläkällä pois. Sitten efektimaalit ja hippulakat pintaan ja pyörä nippuun. Tällanen siitä sitten tuli.
Toisinaan näen unia gooseneckistä, liian pitkästä springeristä, liian korkeasta hoijakasta sekä rankasta takakenosta. Jos sitten joskus. Ja johkin toiseen pyörään.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

tertsi


Make

Koeponnistuksia on myös tehty matkustusmukavuuden sekä tehokkaan valaistuksen suhteen. Pahvista tuhersin jakkaraan profiilin, ja ebaysta löytyi tehokas valaisin laite.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Kokkonen

Siinähän alkaa olla jo 70-luvun Chopperin piirteitä....keulaa vielä pidemmäksi  8)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Make

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 30 toukokuu 09, 19:08:11
Siinähän alkaa olla jo 70-luvun Chopperin piirteitä....keulaa vielä pidemmäksi  8)

70 luvun tyyliinhän sitä pitäisi siis jatkaa alas, eikä eteenpäin. Mun harrastetilaan on sisäänkäynti nii jyrkän s-mutkan takana et ei sitä eteenpäin vois muutenkaan jatkaa. Mut se on isompi projekti sitten, ku mulla kesti tuo tankin vaihtokin 3 vuotta.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Make

#10
Hotbiken porstuaan putkahti tilaamani Vtwinmfg:n irtoperä, jota jo toisessa viestiketjussa ehdinkin kehua. Toi takahäkin alapää ei ollut leveyssuunnassa alkuunkaan samaa paria niiden alavalukikkareiden kanssa, ja akselin kohdalta perän leveys oli 300 milliä. Mulla ei oo varaa eikä mielenkiintoa niin leveeseen renkaaseen, joten ensimmäinen toimenpide oli sahata kaikki poikittaiset putket ja latat irti ja sovittaa tuo leveys uusiksi. Se näyttäis nyt asiallisemmalta(Tiedän, se putki on siinä vinossa)
(Ylempi kuva)

Sen jälkeen päivä yhden metallimiehen kanssa tupakoitiin, riehuttiin pillin ja lekan kanssa sekä huudettiin vittua, että saatiin edes jotenkuten linjaan se pirun häkkyrä. Siihen heftiin.

Edit:En tiedä mitä tein.Tarina julkaistui itsestään ennekuin oli valmis
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Make

Hieman mallailua. Rungon suhde maanpintaan ilahduttaa silmiäni. Noi taaemmat pystyputket jätettiin tohon ikään kuin täytteeksi. Saattavat jopa tukevoittaa rakennetta.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Make

Ihan välikevennyksenä jonkun edellisten omistajien taidonnäyte hitsauksen saralta.
Ihan mukavata, että näitä jouduttaisiin näyttämään konttorilla ennen kittausta  :P Tällaset ei välttämättä edistä harrastusta maassamme.


EDIT: oisko ollu sama heppu? http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=1163.0
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Tuusulan T-Bone

Tää on silleen kivasti omistajansa näköinen pyörä. Niin sen pitää olla. :)
Long John Stroker

Make

Ainoa järkevä asia jonka olen saanut aikaiseksi, on nimi tälle projektille: Raukkis, eli raukka jäytis.  :P ;) :D ;D

Ylempi kuva:
Jyväskylän swapista oli tarkoitus hankkia menevä bobber-jakkara. Kuitenkin eräs myyntipuuhissa herrasmies ehdotti minulle toisenlaista. Koska moisesta aarteesta vain pientä rahasummaa vastaan luopumiseen on oltava painavat syyt, päätin auttaa miestä mäessä

Alempi kuva

Kiukaan luukusta saattaa syntyä virtalukko/katkaisin paneeli

EDIT: sitä ja tätä
Greatest enemy of freedom is satisfied slave