Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

rautiksen öljypumpun huohotus

Aloittaja hdkaide, 23 toukokuu 09, 14:06:46

« edellinen - seuraava »

hdkaide

ostin nyt sitten uudemman öljypumpun -64 vuotiseen rautikseen. onko tietoa pumpun huohotus venttiilistä? vanhemmassa pumpussa on kapeampi huohotus aukko, kuin uudemmassa. elikkä jos käytän uudemman pumpun venttiilin, niin miten käy ilman kierron lohkon sisällä. olettaisin että huohotus alkaa aikaisemmin ja loppuu myöhemmin, johtuen leveästä aukosta. voikohan moisesta olla haittaa? onko kukaan perehtynyt moiseen juttuun? 

Kokkonen

#1
Sen venttiilin ohjaamana paineilman tarkoitus on työtää kampikammioon kertynyt öljy nokka-akselitilaan, josta pumppu pumppaa öljyn edelleen takaisin öljytankkiin. En usko, että tuota laajempaa aikaa huomaa käytössä. Kertynyt öljy poistunee tehokkaammin kampikammiosta, koska breather on auki pidempään  :-\.

Edit, tarkennus: Siis kun mäntä/männät tulee alaspäin, kampikammioon tulee ylipainetta, breatherin avautuessa pääsee kertynyt öljy sitä kautta nokka-akselitilaan. Mäntien mennessä ylöspäin, breather on kiinni ja kampikammiossa alipaine. Jotenkin noin....
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

hdkaide

isot kiitokset selvenyksestä. ehkä sitä sittenkin pääsee superiin rautiksella, kun ei tarvitse isompia muutoksia ruveta miettimään.