Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

sportster vm95 öljynkierto

Aloittaja sirmain, 11 maaliskuu 12, 14:27:47

« edellinen - seuraava »

Hemuli

No se on just se minkä mä äsken tohon kuvailin. Eli moottorin huohotusletku.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mr.bobber

mutta ei sieltä varmaan tarvii noin paljoo öljyy tulla vai meinaako se työntää mahdollisesti ylimääräiset ulos =)
se minkä voit tehdä huomenna, tee ylihuomenna

Hemuli

Sulla on jotain vikaa koneessa. Tuleeko paluuletkusta normaalisti öljyä jos otat sen irti öljytankista ja pistät vaikka puolentoista litran limupulloon?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Jos pyörä on pidenpään seissyt, niin saattaahan se kotvan aikaa kusta aika miehekkäästikin huohottimest koneeseen valubneit öljyjä.. tosin jos se ei kotvan kuluttua rauhoitu(ku kaffemukillinen öljyy on lattialla) ni jotain lienee pielessä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

mr.bobber

todennäköisesti öljyt ei kierrä kunnolla..toivottavasti öljypumppu on ehjä, uusi maksaa vajaat 700. Lisäksi käy tosi kuumana mikä kans viittais huonoon kiertoon, mutta moni muukin vaikuttaa..
se minkä voit tehdä huomenna, tee ylihuomenna

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: mr.bobber - 24 huhtikuu 12, 20:54:56
mun 89 sportsterissa öljysäiliön letkut menee siten että ylin on tulpattu runkoon akun alle, keskimmäinen (säiliön kyljessä oleva) on paluu ja alin meno öljypumpulle, mutta mikäs letku on siinä motikassa, jonka toisessa päässä on öljynsuodatin? eli etusylinterin alakulmassa (pyörän oikea puoli) nimittäin tämä letku oli irti ja syytää öljyä käynnissä ollessa...kuuluisi olla kiinni missä? korjausoppaassa näyttäis menevän ilmanputsarille...vaikea selkoinen kuva kun on käsin piirretty
Ylin on tulpattu runkoon? Jotenkin tuntuis että letkut on aivan päin helvettiä. Sportsterin öljynkierto päässy multa vähän unohtumaan, joten täyttä varmuutta ei ole. 95:nen kaiken lisäksi huohottaa kansista eikä mistään letkusta, mikä tukee mielestäni aikalailla tota epäilystäni.

_Juha_

eks sää mr.bobber tehny kansirempan just kun savusti öljyä se sun pyörä?

eli jonkunlaista kiertoa on?
too fast to live    too young to die

mr.bobber

joo, kansiremppa tehty, enivei se huohotin letkusta fuskaaminen pitää saada korjattua, sekä koneen kuumeneminen..
se minkä voit tehdä huomenna, tee ylihuomenna

Kiiski

Usko huvikses että siinä sun vehkeessä ei ole mitään huohotusletkua, ellet vartavasten ole sellaista siihen rakentanut. Tutki niitä letkuja että mistä mihin ja jne... ennen kuin kaikki on paskana.


Lyytinen

Mutta tuota onhan siinä ainakin alunperin ollut se nokkakopasta lähtevä letku öljytankin ilmatilaan?

filtteri

#25
Lainaus käyttäjältä: mr.bobber - 24 huhtikuu 12, 20:54:56
mun 89 sportsterissa öljysäiliön letkut menee siten että ylin on tulpattu runkoon akun alle, keskimmäinen (säiliön kyljessä oleva) on paluu ja alin meno öljypumpulle, mutta mikäs letku on siinä motikassa, jonka toisessa päässä on öljynsuodatin? eli etusylinterin alakulmassa (pyörän oikea puoli) nimittäin tämä letku oli irti ja syytää öljyä käynnissä ollessa...kuuluisi olla kiinni missä? korjausoppaassa näyttäis menevän ilmanputsarille...vaikea selkoinen kuva kun on käsin piirretty
eikö toi letku joka on siinä suodattimen juuressa ole se joka tulee pumpulta ja työntää öljyt koneeseen eli jos toi on irti sieltä suodattimen juuresta niin silloinhan moottori pyörii kuivana..vai mitä,tarkista ettei se tulpattu letku ole se josta öljyt vaihdetaan.hanki manuaali niin elämä on monta monta kertaa helepompaa.

Hemuli

Kiiski, tää viimeisin kyselijä taistelee -89 sportin kanssa - alkuperäinen ketjun aloittaja oli se -95. Ja nelivaihteisessa on kyllä huohotusletku jakopäästä ilmanputsarille. Jotain hämärää kyllä noissa letkujen kytkennöissä ainakin selityksen perusteella on - onko ne olleet irti vai onko pyörä toiminut normaalisti aikaisemmin?

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

filtteri


mr.bobber

toimi normaalisti viime syksynä sen ostaessani, letkuja en ole irroittanut missään vaiheessa, ja aivan sattumalta huomasin sen irti olevan letkun rungon etuputkien välistä, se oli yltä päältä kurainen, ja juuri tästä letkusta tota öljy syytää minkä kerkeää...eli jos joku tietää mihin se kuuluu niin laitan sen toki sinne, korjausoppaan kuvassa se näyttäis menevän ilmanputsariin, jota en usko, loput letkut kiertää  (kuvassa) öljypumpun, öljysuodattimen ja öljysäiliön välissä...tossa pyörässä letkut oli kytketty niin kuin eilen yhdessä viestissä kerroin, eli ylin öljysäiliön letku on tulpattu akun alle runkoon, paluu on keskellä öljysäiliötä ja ainakin äsken käynnissä ollessa sieltä pulppusi öljyä, alin on sitten menolinja...
se minkä voit tehdä huomenna, tee ylihuomenna

Kiiski