Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Stroukkaus vakioporauksella

Aloittaja Lyytinen, 20 helmikuu 12, 03:24:39

« edellinen - seuraava »

Spöke

Mulla on keskitappi kovana ja silmät onnesta soikeena, kun vaan ajattelinkin pitkää iskua ;D
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Soikkeli

Niin on myös varaosien myyjälläkin  ;D

Itse tyydyin 4.5" koska se ei paljon eroa 4.25".
Uusimpia viri-evoja kun tarkastelee niin iskut on tippunut 4 1/8" pituuteen.
Esim S&S 111".
Siihen on joku syy,kai.
C.O.G. 
Lifemember

seppo

Lainaus käyttäjältä: Soikkeli - 27 helmikuu 12, 16:38:35
Niin on myös varaosien myyjälläkin  ;D

Itse tyydyin 4.5" koska se ei paljon eroa 4.25".
Uusimpia viri-evoja kun tarkastelee niin iskut on tippunut 4 1/8" pituuteen.
Esim S&S 111".
Siihen on joku syy,kai.

Kunnon tehoja haettaessa ei tuo isku ole ikinä pitkä, joku syy siihen on. Eikö nuo Erik Buellin uusimmat vehkeetkin ole vielä v-twinejä (vesijäähdytteinen tosin..) ja niissä on bore x  stroke 4.17 x 2.66 - heposia lähteekin jo sitten 170. Kierroksia irtoaa tosin jo 10000..... Vissiin se on niin että kierroskoneesta niitä heposia vain irtoaa. Vai saisko joku viritettyä 1200 sovelista 170 heposta koneesta ihan vielä ilman ahtimia?

Hemuli

Huipputeholla ei ole juuri hyötyä normikäytössä, kadulla ajetaan väännöllä. Vääntöä saadaan alakierroksilla ja siinä pitkästä iskusta on hyötyä, huipputeho taas tulee ylärekisterissä ja pitkäiskuista konetta ei auta kovin korkealle kierrättää kun mäntänopeus nousee niin korkeaksi että kohta on kampi morjestamassa lohkon kyljestä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 27 helmikuu 12, 15:53:55
Ai niin vielä! Mullakin on keskitappi aina tosi hyvässä hapessa mutta veivien alapäät on soikeet, ihan joka kerta kun puretaan. Tohon Red Wolf juttuun vielä palatakseni.
Kysehän mun nähdäkseni on kokoajan ollu koko kiertokangen alapään laakeroinnista. Eikä erillisestä osasta keskitappi. Sori jos se jäi jolleen epäselväksi.
En kyllä tajuu miten huono käyntiinlähtö tai detonointiHERKKYYS vaikuttaa sen kestävyyteen.
Mutta jotta kaikilla olisi hyvä mieli, eiköhän tänkin paskanjauhannan voi lopettaa kyseisen pyörän rakentajan hyvään lausahdukseen: Different strokes for different folks.

jyrggä

Oisko noista red wolfeista jotain lisätarinaa jollain?
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Hemuli

Kopterilehti jostain 90-luvun puolestavälistä, pitääpä kaivaa esiin ihan nostalgiasyistä ;)...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 25 helmikuu 12, 23:49:33
Tossa s&s sivu jota on tullut tavattua viime vuosikymmenet pyytäisin keskittymään käyttötarkoitukseen ja kestävyyteen ja ruttuihin. Luettelon sivu on vuodelta 1990.

2010 FHP katalookissa sanotaan tosta 86 cid 4 5/8" iskun setistä että "Trips, occasional strip" ja että engine laiffi on veri kuud. 2010 tota settiä sai vain valumännillä, kanttia 8,5:1.

Tossa historiankirjassa on samat löpinät valumännille, mutta kanttia 8:1. Takomännillä muuten täysin sama setti kelpaakin sitten enää "Short trips, street-strip". Silti engine laiffi on veri kuud.

No sitte uusimmassa Vintage-katalookissa ei enää oo muita kuin takomäntiä. Engine laiffista sun muusta ei viisaasti puhuta enää yhtään mitään. Samalla sivulla (jonka tonne aiemmin jo laitoin) sanotaan ensin kohdassa "Specs", että 4 5/8" iskulla tulee kanttia 9,4:1. Sitten heti perään kohdassa "Kits" sanotaankin, että 8,5:1... ::) Selittyyköhän sillä, että setti sisältää 0,032" stroukkilevyt?

Tahtoo sanoa, että eipä noita sepustuksia lukemalla kauheasti viisastu. Jos kuitenkin jotain pitäisi haarukoida, niin nykyisillä öljyillä ja mäntämatskuilla voisi ajatella, että ainakin siltä osin 4 5/8" tai 4 3/4" iskuilla pärjää monta vuotta purkamatta konetta. Yläkerran joutuu joka tapauksessa aukomaan jo ohjureiden takia silloin tällöin.

Keskitapin ja laakereiden kestävyyteen vaikuttanee matskujen ja öljyjen ohella ainakin tasapainotus ja se, millaisilla rundeilla sitä noin keskimäärin pöristelee. Mulla on se käsitys, että liian pienillä rundeilla pöristely rasittaa keskitappia suhteellisesti enemmän.
Long John Stroker

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 28 helmikuu 12, 10:16:31...Keskitapin ja laakereiden kestävyyteen vaikuttanee matskujen ja öljyjen ohella ainakin tasapainotus...

Sanoisin että tasapainotusta enemmän rihtaus - näiden rukkien puntittaminen on muutenkin niin arpapeliä vaihtuvine kertoimineen että saa olla aika pahasti pielessä ennen kuin kukaan huomaa mitään.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 28 helmikuu 12, 09:00:06
Kopterilehti jostain 90-luvun puolestavälistä, pitääpä kaivaa esiin ihan nostalgiasyistä ;)...

jos löyät sen lehen, ni kerroppa numero mistä löytyy. Koitan kans tallilta kaivella..
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Lyytinen

No niin, tosiaan jyrsin ja kiillotin tuosta limpusta pois tuon röpelön sekä avarsin hieman S&S veivejä ajatellen. Sitten lämmitin limpun 150 asteeseen jotta pienikin hiushalkeama kasvaisi vähän isommaksi. Ei siinä näytä mitään halkeamaa olevan niin kuin monesti tässä säikeessä on todettukin. Mutta eipä se vara venettä kaada :)

Oikeastaan tämä ehkä pitäisi olla oma säikeensä, mutta nyt katselin tuota S&S:n luetteloa ja sieltä osui tuo liitteenä oleva sivu.

Tuossa on tuo miedoimman 450s nokan käppyräkin justiinsa 80" shovelissa. Vaikka tuo nokka on aavistuksen isommalla nostolla kuin se J, muuten se on about kaikissa suhteissa vielä miedompi. Mutta ei tuo käyrä minusta näytä huonolle?

Tuusulan T-Bone

Ööh, siis meinasiksä laittaa lisää iskua vai et?
Long John Stroker

Soikkeli

Mun A2 nokka oli lähes saman arvoinen kun se oli pielessä, imu meni kiinni 37 ast.
Sama nosto kuin 450s mamero nokassa.

Sitä ruuvvattiin 43 asteeseen.
Mutta en ole vielä saanut sitä kasaan että pääsis kokeilee polkemista. Ainakin viimekesänä se oli varsin tuskainen jumppalaite.

Lisää asteita ;D
C.O.G. 
Lifemember

erakko

^ Josko se siitä helpottuis.

T-bone. Mun mielestä tää ihan mielenkiintoinen ketju vaikka Lyytinen ei stroukkaiskaan!  ;D

Ei tosin vielä vedä vertoja näille:

http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=3015.0

http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=3091.0
;D :P ;D
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Tuusulan T-Bone

Teiän kaikkien elämä ois paljo tylsempää ilman mua... :P
Long John Stroker