Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Stroukkaus vakioporauksella

Aloittaja Lyytinen, 20 helmikuu 12, 03:24:39

« edellinen - seuraava »

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 20 helmikuu 12, 12:14:42
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 20 helmikuu 12, 11:55:53
Andrewsit kuuluu joka tapauksessa Datsuneihin.
Eiköhän se johdu vaan siitä kun niitä saa helposti, kun ovat saaneet diilin näille tukkureille.
Jokaisen tosissaan virittävän pitää saada mahdollisimman eksoottinen nokka.

Jos Leineweriä myytäis kymmenen vuotta W&W kataloogista, kukaan hc-virittäjä ei käyttäis niitä. ;D

Elä ny oo tommone. Boutique-kaman laatuilluusio on hyvä asia... ;D
Long John Stroker

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 20 helmikuu 12, 13:43:05
Lainaus käyttäjältä: Hessu - 20 helmikuu 12, 12:14:42
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 20 helmikuu 12, 11:55:53
Andrewsit kuuluu joka tapauksessa Datsuneihin.
Eiköhän se johdu vaan siitä kun niitä saa helposti, kun ovat saaneet diilin näille tukkureille.
Jokaisen tosissaan virittävän pitää saada mahdollisimman eksoottinen nokka.

Jos Leineweriä myytäis kymmenen vuotta W&W kataloogista, kukaan hc-virittäjä ei käyttäis niitä. ;D

Elä ny oo tommone. Boutique-kaman laatuilluusio on hyvä asia... ;D

Juu, ja varsinkin kun tässä pitää kovinta meteliä kaveri joka on juuri kasaamassa elämänsä ensimmäistä moottoria niin illuusiot on kyllä kohdallaan :D ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Spöke

Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 20 helmikuu 12, 12:36:54
Tuohon Hessun piikittelyyn vastaan, että luulin ennen kampiakselin purkamista, että vakioksi rakentaminen olisi suitsait juttu ja olen ennättänyt hieroa kauppoja J:stä. Eräänlaista hyperaktiivisuutta siis. Tähän liittyen ja Spökenkin kommenttiin, jos se strokeri ei kestä ajaa vähän päälle 2000 kiekalla niin minun varmaan pitää sitten stokki iskulla kasata ;D. Voin myöntää auliisti, että minulla ei ole juurikaan hajua noitten osavalintojen suhteen mitä olen tekemässä, sen sijaan tiedän aika tarkalleen mitä haluan. Eli semmoista mottia, millä olisi hyvä jammailla ihan nopeusrajoitusten puitteissa. Vakionkin tehot ja väännöt on siihen ihan tarpeeksi, nyt vaan olisi tilaisuus petrata. Periaatteessa siis ei ole äkäisempääkään moottoria mitään vastaan, kunhan alavääntö ei missään vaiheessa tipahda vakion alapuolelle. Kovin ärjyä ei kehtaisi tehdä kun sitten pitäisi jo mielenrauhan takia kangetkin vaihtaa vaikka S&S:ään. Siinä sitten onkin se problematiikka, että se mikä on toiselle ärjy on toiselle löysä paska.

Mutta kaiken kaikkiaan, kaikki hyviä kommentteja, jos ei muuta niin ainakin sekavammaksi meni ;D
Tässähän tuo dilemma onkin, stroukkikone kyllä vääntää tuolta vajaasta paristatonnista jo tuhdimmin kuin vakiokone, vähän ärjymmälläkin nokalla. Mun mielestä vaan toi BT ei ole suunniteltu semmosille kierroksille, öljynkierto on vähäistä ja iskut keskitapille ovat melko muikeita. Niinpäs valitsemalla sellasen nokan, jonka vääntöalue alkaa riittävän korkeelta säästää myös konetta. Mullahan oli tuossa 4.75-iskusessa koneessa edellisen omistajan asentama J-nokka. Ja kaikkeni tein, että olisin saanut pelaamaan. Mut paska se oli tuohon kombinaatioon, vaikka alimillaan puristussuhde taisi olla alle kasin. Ja meno loppui kuin seinään siinä neljän tonnin kohdalla, mikä sinällään ei haitannut normiajossa pätkääkään.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Soikkeli

J-nokan voi unohtaa.
Pannussa A2 joka meni kiinni 36 asteessa eli J:täkin mamerompi.
Nokka kohtasi mittaamisen jälkeen hydraullipuristajan. Ja vielä monta kertaa  ;D
Mutta se ei aiheuttanut nakuttamista 84"/ 8.75:1/ S&S sytkä voes:illa?
Ainoastaan käynnistys vaati kiukkuisen polkaisun ja sen jälkeen minä olin kiukkuinen.
C.O.G. 
Lifemember

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 20 helmikuu 12, 15:07:09
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 20 helmikuu 12, 13:43:05
Lainaus käyttäjältä: Hessu - 20 helmikuu 12, 12:14:42
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 20 helmikuu 12, 11:55:53
Andrewsit kuuluu joka tapauksessa Datsuneihin.
Eiköhän se johdu vaan siitä kun niitä saa helposti, kun ovat saaneet diilin näille tukkureille.
Jokaisen tosissaan virittävän pitää saada mahdollisimman eksoottinen nokka.

Jos Leineweriä myytäis kymmenen vuotta W&W kataloogista, kukaan hc-virittäjä ei käyttäis niitä. ;D

Elä ny oo tommone. Boutique-kaman laatuilluusio on hyvä asia... ;D

Juu, ja varsinkin kun tässä pitää kovinta meteliä kaveri joka on juuri kasaamassa elämänsä ensimmäistä moottoria niin illuusiot on kyllä kohdallaan :D ;D


No tulihan se sieltä. Mistään ei voi mitään tietää ellei oo ite kötöstäny ja hajottanu ainaki kymmentä eri konetta...

Vedän täten sanani takaisin, sovitaan että se J nokka on ihan ok. ;D
Long John Stroker

Hemuli

Älä ny T oo noin vakava, siinähän oli hymiökin perässä ;D... Mutta onhan siinä senkin verran totuutta että moottorinrakennusta ei opi (pelkästään) kirjoja lukemalla. Koetut kombinaatiot jeesaa pitkälle ja itse olen pärjännyt noilla datsuninnokilla oikein mainiosti.

J-nokkaahan kutsutaan leikkisästi myös mekaaniseksi kierrostenrajoittimeksi - mulla oli aikoinaan pannussa sellainen ja eikä se kyllä kulkenu enää mihinkään ton neljän tonnin jälkeen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiiski

Joutu oikein miettimään mitä kärsää ite käyttäsin noilla määreillä ja itse ehkä kokeilisin S&S:n 450s nokkaa pitäis olla bolt on Shoveliin pois lukien 80-luvun alun outo ohjuriset mallit.
Eli koneisiin aina 88" asti ja maksimi kantti 8,5:1, Imu 18°/ 38° = 236° ja pako 40°/18°= 238° nosto .453" Tää on nyt sitten rajatapaus yhtään pienempää kärsää en laittais.
S&S 514 olis varmaan aika namu tähänkin, Imu 23°/43°= 246° ja pako 43°/23°=246° nosto .514" Kantti 8-9:1.

Lyytinen

#22
Tästä poistettu väärinkäsityksestä johtuva vuodatus turhana.

Niin tosiaan kommentit J:stä on totisesti huomioitu, unohtui jo tuosta edellisestä viestistä. Erityisesti hyvä tietää, ettei siihen ole porukka tyytyväinen vaikka kantin laskisikin alas. Ja se miksi olen jungannut tuonne mietojen nokkien suuntaan kun olen saanut semmoisen käsityksen, että yleisin virhe on valkata liian raju nokka muuhun koneeseen nähden.

Spöken kommentti sinänsä ihan asiaa, mutta toisaalta joskushan nämä rikki menee kuitenkin. Jos se alakerta tarvitseisi rempata vaikka 50000 km välein niin sehän jo riittäisi minulle. Vai onko sekin liikaa odotettu? Itse asiassa jos ja kun nyt ei tarvitse tähdätä siihen, että saisi kantin tarpeeksi alas, ei ole mitään ongelmia käyttää noita S&S:n mäntiä.

Kiiski - eikö tuosta 450:stä noilla asteilla tulisi tuollakin kantilla aivan älytön puristuspaine, mitenkä siinä detonoinnilta välttyisi? Tuohan on vielä miedompi kuin tuo J? Sinänsä bolt-on ei ole mikään edellytys kun kannet menee täysremppaan ja mahdollisen lohkon avarruksen nokka-akselin osalta saan tehtyä itsekin.

Kiiski

J:ssä nostoa vain .405" toi 450s on vertailukelpoinen A:n kanssa, vissiin vähän nopeemmat rampit kuitenkin kuin A:ssa. S&S:n kataloogissa vaan kehuvat että pesee mennen tullen legendaarisen A:n tiedä sitten onko noin ei henkilökohtaista kokemusta, sen verran kuitenkin luotan kyseisen firman propagandaan että voisin harkita varsinkin jos kantti olis  8:1 tai vähemmän. 514 siitä löytyy kokemusta 80":ssä Shovelissa mikä käy ja kukkuu erittäin "ryhdikkäästi" niin kuin T tuolla aikasemmin kuvaili omaa konettaan. Eli ei tietoakaan mistään ontuvasta tyhjäkäynnistä tai muusta hotrod meiningistä ja pakoäänetkin ovat hillityn asialliset mutta kuitenkin jämäkät ja miehekkäät. ;D ;D ;D


rodchop

#24
Niin no joo, eikö noi avata jokatapauksessa n. 30-40 000km
Tai siis itte vaan tulee turhaan fiilistelyyn/turattuu.  Mä tarkistan ton oman 92cui mosan specsit!
Joka tapaukses kulkee & vääntää pirun hyvin, siis 2000rpm stroukki.
Oisko ollu joku Andrews A,B jne. Mä katon, alhaalta pikkurundeilla? Toimii 2000 rpm. Vielä on kestäny.
Itekki dikkailen ajaa pienillä rundeilla lujaa.
Se että lähtee paikat hampaista tärinästä, ei oo mun käsitys nautinnosta, ellei nyt vartti maili oo se juttu !

Mut joo
HOG Forever Forever HOG

Hemuli

Älä Lyytinen mun kommenteista loukkaannu, noi pari viimeistä oli osoitettu kaikella rakkaudella ystävälleni T-Bonelle. Joskus vaan ärsyttää hänen kieli poskella viljelemänsä ehdottomuudet, koskivat ne sitten nokka-akseleita tai moottoripyörän akseliväliä ;).

Tää on oikein hyvä keskustelu ja haluan siihen osallistua ihan asialinjalla. Mieti huolella tota kommenttiani iskunpituuden vaikutuksesta nokan käyttäytymiseen, sillä on oikeasti merkitystä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiiski

No nythän me päästään Lyytisen vahvuusalueelle matikkaan ihan toden teolla. Nyt on nimittäin niin että mitä enemmän iskua koneessa kun veivien mitta vakio niin sitä huonompi niin sanottu veivisuhde. Mun käsityksen mukaan mitä huonompi veivisuhde sitä huonopi hyötysuhde moottorissa + huonompi kestävyys kun kone käyttää osan tuottamastaan tehosta itsensä paskaksi repimiseen. Eli väitän että veivien pidentäminen lilluttaa mäntää ylä ja alakuolokohdissa kauemmin ei iskunpidentäminen, mikä mielestäni tekee päinvastoin.

Hemuli

Kyllä molemmat vaikuttaa samalla tavalla. Kampuran säteen kasvu vähentää veivin ylös/alasliikettä ääriasennoissa kun se matka mikä tapin pitää liikkua nostaakseen mäntää pitenee kehän suurentuessa. Pidemmät veivit tekevät saman asian veivikulman muutoksella.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiiski


Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 20 helmikuu 12, 23:29:49
^ Täh?

:D

Jospa lähtisitte liikkeelle siitä mitä se stroukkaaminen saa aikaan. Nimittäin mäntänopeuden (ja tapin "kehänopeuden") kasvun... Siitä pääsee sitte mukavasti loikkaamaan nokka-aksilan ominaisuuksiin... ;)
Long John Stroker