Finnbikers />
				</td>
			</tr>
		</table>
	<div class=
16 Heinäkuu 2019, 14:45:32 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!
Tarkempi haku
Sivuja: 1 ... 4 5 [6]   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Stroukkaus vakioporauksella  (Luettu 20855 kertaa)
Lyytinen
Hero Member
*****
  • Kuopio
  • Viestejä: 1038


    WWW
    « Vastaus #75 : 01 Maaliskuu 2012, 00:00:25 »

    Niin joo en tainnut tarpeeksi sekavasti ilmaista, että taidankin kasata nyt vakioiskulla, on niin paljon muuttujia tuossa, että ei nyt millään pysty tänä keväänä tarpeeksi keskittymään tuohon. Tulisi varmaan vaan sutta ja sekundaa. Ja ilmeisesti pitäisi joka sivullisen alkuun lisätä maininta, että sen pitäisi olla traktori kahdella pyörällä, kovaa kulkemisesta nyt niin väliä. Matalalentoon on ihan omat vehkeensä Virnist&#228;&#228;

    Mutta todellakin, pitäisi ehkä tuonne nokkasäikeeseen siirtyä pohtimaan tuota nokka-asiaa (tai sitten vaan kattoa miten se toimii) ja todellakaan tämä ei hukkaan mennyt, tiedä vaikka asiaan tulisi palattuakin kunhan on aikaa turata. On vähän semmoinen fiilis, että 48 tunnin vuorokaudet ei ole tarpeeksi. Kiitos vaan kaikille tähänastisesta osanotosta!
    tallennettu
    Korte
    Newbie

    Viestejä: 29


    « Vastaus #76 : 22 Joulukuu 2017, 12:05:42 »

    Nostetaanpa vanhaa hyvää keskustelua. Tekeytymässä 84" shoveli eli 4.5" iskulla.

    Vaihtoehto 1:Mulla on käytetyt hyväkuntoiset S&S 2900 sarjan männät. Puristukset näillä jää sinne 7.2:1 pintaan. Sylinteriä lyhentämällä varmaan saisi hinkattua sinne ~7.6:1 tuntumaan. Tuntuu aika pieneltä edulta vaivaan nähden. Tähän lisäksi mahdolliset imukaulan jne sovitushommat, eikä työntötanko geometria ainakaan parane.

    Vaihtoehto 2: Ostaa uudet 8.5:1 puristeiset s&s stroker männät.

    Nokka-akselia ei ole vielä hommattu joten ehdotuksia saa antaa. Wood ja Leineweber kiinnostaisi ainakin ja perinteisistä profiileista Vthunder tai Crane.

    Haussa siis leppoisa käyttömoottori.
    tallennettu
    Kiwi
    Hero Member
    *****
  • Kuopio
  • Viestejä: 1250

    Custom Farm Motorcycles


    WWW
    « Vastaus #77 : 22 Joulukuu 2017, 16:16:38 »

    Hommaa suosiolla ne korkeempipuristeiset männät niin ei tartte kikkailla liiaksi. Tollanen n. 84" shoveli on iha mukava moottori ajella, pitäs tietty avata tuo oma ja kattoo mikä kaikki muistikuvista on oikein ja mitkä männät, kampura ja nokka ym.  siinä on ja sit vasta kehua hyväks.
    tallennettu
    Soikkeli
    Full Member
    ***
    Viestejä: 330



    « Vastaus #78 : 22 Joulukuu 2017, 16:49:33 »

    Laittaisin oikeat männät 8.5:1 strokeriin niin pääsee helpommalla ja nokaksi  Andrews B2/BH tai vastaavilla asteilla. 84" kulkee noilla jo ihan mukavasti.
    Asteet kannattaa mitata nokasta ettei tule turhaa työtä myöhemmin.
    tallennettu

    C.O.G. 
    Lifemember
    Spöke
    Hero Member
    *****
  • Lievestuore
  • Viestejä: 1856



    « Vastaus #79 : 22 Joulukuu 2017, 21:33:33 »

    Mä oon noin satatonnia päästänyt 4 3/4” iskulla ja 3 1/2” porauksella Pannulla. 2900- sarjan mäntiä menossa toinen erä, nyt ne ovat morjes ja uudet menossa paikoilleen. Puristuksia mulla on  9,5:1 ja Leineweberin L51 aukoo venoja. Ei tommosta kannata alle kasin puristuksilla ees kuvitella, ihan hoopoo laittaa  joku Antero J, et saa kunnon dynaamiset rutut. Ysin kantit ja asteita kärsään, niin tossa hommassa on jokin järkikin.
    Jouluja stroukkaukseen!
    -Spöke
    tallennettu

    Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa
    Korte
    Newbie

    Viestejä: 29


    « Vastaus #80 : 23 Joulukuu 2017, 16:44:00 »

    Ei tommosta kannata alle kasin puristuksilla ees kuvitella, ihan hoopoo laittaa  joku Antero J, et saa kunnon dynaamiset rutut. Ysin kantit ja asteita kärsään, niin tossa hommassa on jokin järkikin.
    Jouluja stroukkaukseen!
    -Spöke

    Tälläistä vähän odotinkin. Eli ois tuommoset suht siistit käytetyt 3 7/16 +040 2900sarjan männät+uudet renkaat ja lukot jouten jos jollain tarvetta Hymyilee leve&#228;sti Hyvää joulua!
    tallennettu
    Enok
    Newbie

  • Jyväskylä
  • Viestejä: 40



    « Vastaus #81 : 08 Maaliskuu 2019, 20:22:39 »

    Iltaa.

    Vastoin kaikkia määräyksiä tulossa on matalapuristeinen Pannu stroker miedolla nokalla.
    T&O 4 1/2” kevyet limput, S&S low comp stroker männät, Andrews A. Puristus asettunee seitsemän ja puolen pintaan. Mitäpä luulette, onko mitään mahdollisuuksia?

    Onko allaolevissa laskelmissa mitään tolkkua?

    K.
    tallennettu
    Hessu
    Sr. Member
    ****
    Viestejä: 879


    « Vastaus #82 : 09 Maaliskuu 2019, 10:40:56 »

    Oikein näyttäis olevan. Muista että vastapaino pitää olla lieriö ja asettua aina samaan asentoon.
    tallennettu
    Kiwi
    Hero Member
    *****
  • Kuopio
  • Viestejä: 1250

    Custom Farm Motorcycles


    WWW
    « Vastaus #83 : 09 Maaliskuu 2019, 10:50:08 »

    Tuossa on pilkun jälkeen kadonnut 0, eli pitäs olla 2293,08 / 2 = 1146,54, pyöristyy toki 1147 mutta voisi pyöristää myös 1146,5. Ei kai näissä voi olla liian tarkka?
    tallennettu
    Tuusulan T-Bone
    Hero Member
    *****
    Viestejä: 2313



    WWW
    « Vastaus #84 : 09 Maaliskuu 2019, 14:33:19 »

    Miksi niin pienellä kantilla? Mitä sillä saavutetaan?
    tallennettu

    "If it ain't long, it's wrong." - Sugar Bear
    Enok
    Newbie

  • Jyväskylä
  • Viestejä: 40



    « Vastaus #85 : 12 Maaliskuu 2019, 00:10:41 »

    Sillä toivottavasti saavutetaan sellainen pehmeä lumputin, jolla pääsee aika pitkälle aukomatta.
    Jos pääsisi edes lähelle Lättäpään miellyttävyyttä noin loivilla osilla.
    Lätyskää saa tosin olla avaamassa koko ajan.
    K.
    tallennettu
    Tuusulan T-Bone
    Hero Member
    *****
    Viestejä: 2313



    WWW
    « Vastaus #86 : 12 Maaliskuu 2019, 08:47:03 »

    Jaa lättäpää-simulaattori... Virnist&#228;&#228;

    Mulla on ollu matalapuristeinen shoveli. Ei ollu oikeen hyvä.

    Semmoista jäin miettimään, että mikä sielä kestää paremmin, jos purkkaa on niin vähän (ei sillä, että tarttis liioitella, mutta kuitenkin). Sylinterit, männät ja venttiilikoneisto kuluu ainakin ihan samalla tapaa. Keskitappi, ehkä?
    tallennettu

    "If it ain't long, it's wrong." - Sugar Bear
    tyg
    Jr. Member
    *
    Viestejä: 200


    No BS


    « Vastaus #87 : 12 Maaliskuu 2019, 13:34:10 »

    Lätyskää saa tosin olla avaamassa koko ajan.
    K.

    Tarkoitat varmaan vaan palotilojen karstanpoistoa tasasin väliajoin,
    ettei jää liian dramaattisia mielikuvia  Virnist&#228;&#228;
    tallennettu
    Enok
    Newbie

  • Jyväskylä
  • Viestejä: 40



    « Vastaus #88 : 17 Maaliskuu 2019, 17:28:18 »

    Kyllä, kyllä, karstan poistoa.

    Ollut harvinaisen toimelias viikko.

    K.
    tallennettu
    Sivuja: 1 ... 4 5 [6]   Siirry ylös
    Tulostusversio
    Siirry:  


    add banner fakeblock

    Finnbikers

    Finnbikers

    Finnbikers

    Facebook