Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

128" shovel

Aloittaja arvo, 19 helmikuu 12, 21:05:57

« edellinen - seuraava »

arvo

v-twinforumilla on meneillään juttu kun rakennetaan 128" billet-shovelin konetta.Hyviä kuvia ja mielenkiintoista juttua.

erakko

No mutta tuohan on ilonen uutinen meille pikkukoneiden omistajille jotka jo
kärsitään muutenkin koon aiheuttamasta kompleksista!  ;D
Voin lyödä vaikka vetoa et ko kombinaatio sisältää kanadalaisen tekemiä osia..  :P

Löytyiskö linkkia kun ei jaksa etsiä.?
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Jack

oliks tää nyt sellanen "nothing beats cubic inches" tyyppinen ilmotus?
Flatheads!!!

Soikkeli

C.O.G. 
Lifemember

arvo

v-twinforum,sieltä forums ja pre-evolution engine technical discussion.

Natking

Eiks sitten heti kanata menna tohon 142seen jos kompleksit vaivaa?  ;D

http://www.spchoppers.com/products/SP142bigbore.htm

Coming soon, lukee sivulla mika on paivitetty vuosi sitten  ::)

Tossa suora linkki: http://www.v-twinforum.com/forums/pre-evolution-engine-technical-discussion/202137-128-shovel-head-motor.html

Hommahan alkaa lupaavasti:
''Ultima 127" evo cases with Ultima crank and rods...excellent quality stuff''

Seuraavaksi:
''this is VERY nice stuff for a very reasonable price...don't be fooled...this Ultima stuff is as good or better than S&S.''

Huh huh...
Just trying to be different (like everyone else)

Spöke

Tolla Sorensenilla on sukset ristissä sössön kanssa, kannattanee lukea vaahteranlehtisilmälasien läpi kritiikki sinne suuntaan.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Natking

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 20 helmikuu 12, 15:30:47
Tolla Sorensenilla on sukset ristissä sössön kanssa, kannattanee lukea vaahteranlehtisilmälasien läpi kritiikki sinne suuntaan.
-Spöke-
Olisinko joskus kans muista jostain lukenut, nyt tuli mieleen kun nain sun viestin.
Toi konetta tekeva kaveri on ainakin nielassut Sorsselssonnin jutut aika tehokkaasti.
Mulla on jostin kumman syysta ehka pikkusen eri nakemys Ultima-SS laatuvertailuun.

Tarttis varmaan oikeen rekisteroitya tonne ja kysya tolta jampalta etta mikas tossa koneessa nyt on sita Shovelia?  ;D
Just trying to be different (like everyone else)

Tuukka

Kyllä toi Sorensen jotain moottoreistaan tietää. Ultiman ylistys tuntuu noilla amerikan pojilla olevan joku mantra nykyään. Shovelia noissa mosissa on ehkä rocker boksit... mutta hienoja noi on silti.

128 shovelhead dyno run
C.O.G.

Lyytinen

Mutta mitähän siitä pitäisi ajatella, kun löysin jostain netistä jutun tynkää, että joku oli hommaamassa T&O:lta valmiiksi kasattua kampiakselia ja kysyi kangista. Sieltä olivat vastanneet, että Kiinasta ne on, mittoihinsa hoonattu vaan jenkeissä? Tämä säie muistaakseni virisi siitä kun monet arveli, että niissä T&O:n kasaamissa kampiakseleissa on Ultiman veivit.

Kiiski

Mä en tiedä tosta Ultimasta juuri yhtään mitään, mutta arvelen että sillkkaa kiinan pekulia ja pekkaa. Esim se että Dyna 2000i olisi sama kuin Ultima on varmasti paska puhetta miksi Dyna lähtis siihen? Ultima tekee myös nykyään S&S E kaasaria nimellä Ultima R-1 on patentit ja Ultima nimet kyljessä ja silkka kopio, miksiköhän S&S lähtisi tollaiseen? Eli todella kovan luokan kopioinnista on kyse ja muiden nimellä ratsastamisesta.

Lyytinen

Joo, kannetkin STD:n kopioita. Mutta pointti ehkä enemmänkin oli, että miksi T&O:n kaltainen paja tuohon hommaan lähtisi mukaan. Onko niillä tässä nykyajan pyörityksessä lähtemässä touhu lapasesta vai onko ne hyväksi havainneet nuo Kiinan inkkeet. Vai yrittääkö joku noissa nettijorinoissa nyt vedättää. Jotenkin tuo Hessun kommentti Morriksen mankusta sopii tähän aiheeseen.

seppo

On tullut seurattua tuota ameriikan foorumia kyllä todella aktiivisesti. En ole lukenut yhdestäkään tapauksesta jossa olisi tullut ilmi että Ultiman moottorin osien laatu on kuraa. Tai sitten siellä valehtelee kaikki jotka niitä ovat käyttäneet. Kun tuo Mike on myös noita käyttänyt ja käyttää edelleen + kehuu laatua, en jaksa millään uskoa että Ultiman kamppeet olisivat kuraa. Ja ne on lisäksi ihan h-vetin paljon halvempia kuin s&s.

Ultiman sytkäkin on mulla toiminut jo useamman kesän eikä ole ollut mitään ongelmaa. Olen itse sen verran jo aivopesty että käyttäisin epäröimättä jo Ultiman kamoja. Tämähän on ihan vapaa maailma - kun patentit vanhenee niin kuka tahansa voi ottaa jonkun designin ja kopiseerata (esim. s&s:n e-kaasari). Jos laatu on kohdillaan ja selkeästi halvempaa niin mulle ainakin kelpaa.

erakko

Kyl mää Kiskeä komppaan kopiointiaiheessa Ja onhan tuohon ihan selkeä syykin,voiton maksimointi. Otetaan jonkun muun valmistama laatuosa ja kopioidaan se,todennäköisesti niin et joku taiwanilainen tai vietnamilainen omin pikku kätösin väkertää kopion. Pienet kustannukset ja iso kate,etenkin kun joku aivan muu on hoitanut tuotteen suunnittelun ja testauksen alunperin ( mikä ei oo kovin nopeaa ja halpaa ) .Esim TaiwanTed tuota on tehny jo vuosikymmenet.

Tosin valitettava tosiasia on et ei kaikki missä lukee made in usa oo nekään mitään laadun riemuvoittoja, onneks sentään löytyy vielä valmistajia joiden laatu kohdallaan esim. S&S ja Jims. Onneksi s&s ei kaatunu siihen x-wedge moottoriin..

Toisaalta taas on tuotemerkkejä joiden maine on mennyt,esim Sifton.

Positiivinen asia oli et STD päätyi Spykelle,voisin veikata et muitakin kiinnostuneita oli.

Noita ameriikan foorumeita seuraavana tuntuu se patrioottisuus välillä vähän koomiselta,kaiken pitäis olla made in usa. Ja sit seuraavaan hengenvetoon valitetaan kun kaikki on niiiiin kallista ja maksaa.

Mä ainakin oon sen verran köyhä et jos tarvii valita ostaako hyvän vai halvan ni otan sen hyvän ettei tarvii ostaa molempia. Ei oo kiinnostusta kokeilla et kestäiskö se halpa.

PS:  sorensenin sivujen mukaan ne pannun rullavipat tulee saataville 1st June mut ei siellä edelleenkään lue et minä vuonna!  ;D

PS2: eihän tää mun kirjoitus liity mitenkään tän topicin aiheeseen!  :)
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Lyytinen

Eikös nyt kuitenkin liity aiheeseen jotenkin kun Ultima? Sepolle propsit ennakkoluulottomasta suhtautumisesta, sitä tarvittaisiin lisää, että kehitys kehittyy tai ainakin edes pysyy paikallaan. Eihän nämä "valta-asetelmat" mitään pysyviä tule olemaan iäisyyteen asti. Silti jos veivit hommaan niin taidan ainakin toistaiseksi maksaa sen pari sataa enemmän. Katsoo sitten kun on enempi aikaa touhuta (elikkä milloinka?).