Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Vinkkiä takalokariin?

Aloittaja PL, 12 helmikuu 12, 15:02:28

« edellinen - seuraava »

PL

Olisko palstalaisilla vinkkiä brittityyliseen takaloksuun missä palko keskellä? Avonin mk2 5.0-16" kumin päälle olisi tulossa. Ei nyt ihan suoraan sopiva tarvii olla, mutta mahdollisimman vähällä kirvestämisellä olis tarkotus selvitä. Jos pyörii nurkissa ylimääräisenä, niin saa tarjota.

Don Quijote

Britti-Helmet myy aika edukkaasti noita...

http://www.britti-helmet.fi/catalog/index.php?cPath=132_57

Ja jos ilman palkoa oleva käy, niin mulla on ihan iskemätön kromattu versio hyllyssä, voit sitäkin sovitella.
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

PL

Palkoversio olis nimenomaan haussa. Mille pyöräkoolle se sun lokari on? Voishan sitä mielenkiinnosta sovitella, niin tietäis tilata edes lähelle sopivalla kaarella olevan. Jätäpäs se johonkin näkösälle, niin katon seuraavan kerran kun meen tallille? Tossa kumissa on aika korkea profiili, osuisko tollanen 18"-19" pyöräkoolle tarkoitettu kuinka lähelle?

Don Quijote

En osaa arvioida mikä noista myytävistä kävisi. Jos tonne vaikka soittaa ja kysyy, eiköhän oi Avon ole aika yleinen kumi.

Se mun kaari on siellä mun ylähyllyllä siniseen rättiin käärittynä, kypärien vieressä. Vähän piilossa mutta löydät kyllä kun hieman kurotat  :) Se käy muistaakseni suoraan sille sun kumille, mulle se oli liian kapea siihen omaan palloon.

Jamilla näkyy olevan siellä hyllyssään kanssa joku raakalokkari, palkomallia. Kysy siltäkin mistä on sen hommannut.

"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

PL

Ok, kaivan sen esiin kun meen seuraavan kerran pajalle. Pitää soittaa myös tuonne brittikauppaan löytyiskö sopivaa kaarta.

Don Quijote

Eipä tarvitse etsiä, jos löydät moposi löydät myös sen lokkarin...  ;D

Spöke

Brittihelmetin valikoimasta tuo 6" lokari 18"-19" renkaalle on bueno. Hiukan joutuu sädettä pienentämään 16" renkalle, mutta se taas on vartin homma.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

PL

Soitin eilen tuonne, BSA:n kaarta ja Triumphin 5" etulokaria ovat tuolle profiilille ihmiset sovitelleet. Trumpan kaari oli hyllyssä joten sellaisen tilasin, katsotaan kun kaari saapuu kuinka hyvin tuo istuu.     

PL

Oli DQ vähän muhkea mun silmään se sun lokari, palautin mankkusi viereen sen ;) Uuden hain tänään postista ja mallailin. Lievällä säteen pienentämisellä saa istumaan hyvin, ja leveyskin on sopiva. Pistin pari kuvaa, jos olis joskus vaikka apua muille lokarihommia miettiville.

Sande

Pätkäsin tossa lokarin haluamaani mittaan, mutta nyt jäi mietityttämään sen kestävyys ilman mitään tukia. Loksu on tehty 1,5 mm pellistä ja haluaisin jättää sen ulkoasultaan kuvan mukaiseksi. Eli kertokaas kokeneemmat tarviiko lisätä reunoille tankoa tai muita vahvikkeita, vai uskaltaako tolla pästellä menemään huoletta?

Hemuli

Mulla on rautapäässä saman oloinen lokari - ei tosin noin pitkä vaan kiinni kolmesta pisteestä runkoputken molemmin puolin.

Pistin kyllä varmuuden vuoksi kuuden millin rautatangon kiertämään reunaa kun en oikein luottanut siihen tuollaisenaan. Lokari on tosin evosportin orkkiskaaresta muokattu joten se on tuskin edes millistä kamaa.

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Don Quijote

Penkin alta parista kohtaa ja alareunasta ainakin yhdellä kiinnikkeellä niin eiköhän tuo kestä, näyttää sen verran lyhyeltä tuo häntä että tuskin paljoa elää käytössä. Entisessä jäykkäperässä oli vastaavantyyppinen takaloksu, myös aika paksua peltiä ja hyvin se kesti.

Sande

Jees, eli eiköhän tolla uskalla ajella tollasenaan jos on muillakin kestäny  ;D Ylhäältä on kahdella pultilla, ja alhaalta yhdellä pultilla kiinni, joten kyllä sen pitäis kiinni ainakin pysyy.